Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Någon som fått höra hennes "musik" i hennes nya roll som "artist"?

Ganska välproducerat och rätt ok låtar, nån av dem skulle jag till och med kalla bra, men allt runtomkring är så överstylat och överdrivet. Utifrån antalet spelningar på spotify så är intresset starkt sinande för hennes musiksläpp.
Citera
2023-07-09, 17:01
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyyyy7uuy88u
Ganska välproducerat och rätt ok låtar, nån av dem skulle jag till och med kalla bra, men allt runtomkring är så överstylat och överdrivet. Utifrån antalet spelningar på spotify så är intresset starkt sinande för hennes musiksläpp.
Ok, är det i eget namn, eller har hon ett artistnamn?
Citera
2023-07-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Ok, är det i eget namn, eller har hon ett artistnamn?

Tryck in cissi i sökfältet på youtube
Citera
2023-07-12, 16:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyyyy7uuy88u
Tryck in cissi i sökfältet på youtube
Lite skönt Milfig.

would.jpg
Citera
2023-07-13, 23:58
Medlem
När man skriver, framställer man sig sällan som "bra" iaf inte jag men de hör som får betalt... Jag får lätt att tycka illa om en del av kvinnorna.

Att vi ,"sätter igång" med att kampanja för att inte dricka kring barn vid högtider, handlar inte om duktighetspoäng. Jag har druckit antalet öl sedan lunch idag, som omväxling och hade lätt kunnat ha barn omkring mig då jag inte framstår som full. Jag är som vanligt. Inför förra dejten drack jag en flaska vin vilket förvånade honom när han insåg det då jag bara sagt att jag tagit något glas precis innan han kom.

Nu kanske jag låter som en van alkoholkonsument men saken är att jag aldrig dricker mer eller mindre och vid särskilt tillfälle till maten har jag en gräns på en öl, om barn är närvarande.

Det finns saker jag inte kan ta tillbaka såsom mitt riskbruk som ung (det heter ju riskbruk när det inte är ett missbruk men likvärdigt felaktig konsumtion) och att jag hade barn omkring mig var vad som fick mig att sluta dricka. Jag äcklades av allt kring min relation till alkohol enda in till andedräkten med att ha druckit och ett litet barn upp mot mot ansikte.

Det är något jag aldrig vill ha tillbaka. Mitt fulla jag kring barn eller alla andra. Eller att se ett eller olika barn i miljöer av "fest". Och ja jag kan hantera alkohol och uppträda som folk efter några glas. Uppenbart om folk inte märker på mig om jag dricker generellt. Så det handlar varken om att inte ha kontroll eller att "samla duktighetspoäng". Det handlar om barns rätt till en nykter, närvarande vuxenvärld.

Bland det bästa man kan lära barn, är att man inte alls behöver ta ett glas för att "det är högtid" utan att man kan ha skitroligt utan alkohol. Att vara där. Att de slipper höra en massa röster som är stimmiga, gälla och annorlunda. Att de slipper lukten av obehag (det är inte parfym det doftar ut munnen på folk). Att barn slipper fyllesentimentala människor.

Jag skrev i en tråd på Flashback när ett barn hade fallit ner från ett tak och i samband med det mötte jag några barn som klättrade omkring på ett annat och sa åt dem att gå ner och hamnade i någon slags "diskussion" med barnen. På midsommarafton var jag nykter. Först hade jag lite midsommarfika med några barn sedan gick jag till en närstående och drack kaffe och åt lite. På vägen därifrån stoppade en pojke mig i lågstadieåldern och försökte prata med mig varpå jag insåg att det var en av barnen jag bett att sluta klättra omkring på ett tak. Efter tio på kvällen ensam ute med en massa vuxna som sitter och "firar midsommar. Ett barn ska inte försöka få kontakt med en helt (nästan i barns värld) främmande människa för att alla andra är påverkade. Det ska inte vara kvar som enda barnet sent på kvällen. Det ska inte stå och stirra förkrossad efter en främmande kvinna som om det är den egna mamman som överger det när det går ifrån barnet. Jag blev så illa till mods att jag strax därefter ringde min anhörig och bad personen gå ut lite och hålla koll kring pojken. Det var inte en rolig midsommarafton. Att jag skriver det gör mig inte duktig, lika lite som alla som anser att han förtjänade något helt annat, "samlar duktighetspoäng".

Det bästa man kan ge barn är att de röster de tar in som sina egna, har glada och positiva budskap när de sedan växer upp. Även om man inte fyllegråter, slåss eller är utom kontroll är det äckligt att läsa sagor efter att ha druckit eller gå till lekparken med några öl i kroppen eller så självupptagen i sin egen dimma att man sedan aldrig riktigt minns det mer än att barnen fanns där som några slags statister i livet

Om det är ok att hålla på och dra in barns världar i vuxenfester är det lika ok om det handlar om att dra några linor eller röka på. Men det är det inte.Folk reagerar inte nuförtiden mer för att vara präktiga utan pga att de har kunskaperna Det finns ingenting i att försvara att en pojke spenderar sitt sommarlov, eller en högtid med "festlig stämning" i det med att stå med hängande armar och stirra efter den enda nyktra vuxna den kan se/höra när det är en egentligen okänd människa. Ett sådant barn tycker inte alls att det är okej eller bra bara för att alla de andra "har kontroll".

Och grejen är att om man inte klarar av att fira högtid efter högtid nykter, då har man problem. Om man måste dricka för att klara av sociala sammanhang eller stå ut, har man problem. Det kanske inte ger poäng eller den bekräftelse självförnekelse innebär när man lägger skulden på andras åsikter om ens drickande, men det är tamejfan varningstecken. Förnekelsen, bortförklaringarna och skuldbeläggning mot andra- de är vanliga ingredienser för människor som saknar kontroll.

Det är som minst, ofräscht att försvara drickandet kring barn.

https://www.expressen.se/amelia/det-...barnen-ar-med/
Senast redigerad av SablarKonstaplar 2023-07-14 kl. 00:04.
Citera
2023-07-19, 08:42
Medlem
Haha nu passar alla med dåligt samvete över att vara överkänsliga för kritik på att sticka fram hakan och skrika ”Hon också!” åt Wallin. Först ut och med en energi som hämtad ur en satir-film är så klart Henko
https://twitter.com/mrhenko123/statu...02197316976640

Det påminner lite grand om alla som misshandlar sin fru som skriker ”Han också!” så fort det dyker upp misstankar om att någon annan också gör det - som om det skulle förmildra deras egna misslyckanden?

Och när Henko vittrar blodsmak så ger han som alltid järnet, han eldar på med att marknadsföra någon bok om metoo och ”Wallin vs. äcklet Virtanen”
https://twitter.com/mrhenko123/statu...38141776662530

Kontentan i Henkos dravel, som bara är en upprepning av vad han brukar köra varje gång Wallin är på dagordningen att dreva mot, är att all kritik mot Virtanen enbart är ”ett drev”. Henko är för övrigt en som själv står ut vad gäller att elda på i ”drev”. Speciellt mot Wallin. Han missar aldrig en chans att hugga henne. Det är väl samma syndrom - de som själva är duktiga på att ”dreva” mot folk missar aldrig en chans att kritisera andra för att de drevar. Henko är expert på att anklaga andra för vad han själv är själva definitionen av. Så när Henko kritiserar någon för att inte tåla kritik och för att ”dreva”, så innebär det i praktiken att Henko själv brukar dreva och är extremt dålig på att ta till sig kritik. Han brukar kalla andra för stalkers, och alla vet ju redan att han själv är en stalker.

En anmärkningsvärd anekdot i sammanhanget är att gå i försvar av Virtanen är något Henko har gemensamt med Alexander Bard. En skillnad är dock att Alexander Bard inte gör det lika maniskt VARJE GÅNG namnet Cissi Wallin är aktuellt. Henko lider av ett slags tvångssyndrom som innebär att hans liv styrs av vad som trendar just nu. Vem pratas det om? Ja, råkar det vara Wallin ja då kan man minsann räkna med att Henko är framme och rabblar ”all skit” (för femtioelfte gången) som han har på henne. Bard brukar inte hålla koll på vem det drevas mot för tillfället och haka på varje gång, så jag menar inte på något sätt att Henko och Bard är lika i sitt beteende.

På tal om stalker, så ”råkade” Henko bara hitta det här
https://twitter.com/mrhenko123/statu...73508589809667

Som om det vore jämförbart att en vän (Schyffert) till våldtäktsmannen kontaktar Wallin och att Wallin söker någon och vill ”slå en pling”? Henko måste lära sig det här med att värdera kontext. Men återigen, Henko sökte ju kontakt med sin poddkollegas offer på ett ytterst obehagligt sätt så återigen återspeglar sig hans egna vidriga beteende i allt som han kritiserar andra för.
Senast redigerad av JokkoApa 2023-07-19 kl. 09:40.
Citera
2023-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkoApa
Haha nu passar alla med dåligt samvete över att vara överkänsliga för kritik på att sticka fram hakan och skrika ”Hon också!” åt Wallin. Först ut och med en energi som hämtad ur en satir-film är så klart Henko

Det påminner lite grand om alla som misshandlar sin fru som skriker ”Han också!” så fort det dyker upp misstankar om att någon annan också gör det - som om det skulle förmildra deras egna misslyckanden?

Och när Henko vittrar blodsmak så ger han som alltid järnet, han eldar på med att marknadsföra någon bok om metoo och ”Wallin vs. äcklet Virtanen”

Kontentan i Henkos dravel, som bara är en upprepning av vad han brukar köra varje gång Wallin är på dagordningen att dreva mot, är att all kritik mot Virtanen enbart är ”ett drev”. Henko är för övrigt en som själv står ut vad gäller att elda på i ”drev”. Speciellt mot Wallin. Han missar aldrig en chans att hugga henne. Det är väl samma syndrom - de som själva är duktiga på att ”dreva” mot folk missar aldrig en chans att kritisera andra för att de drevar. Henko är expert på att anklaga andra för vad han själv är själva definitionen av. Så när Henko kritiserar någon för att inte tåla kritik och för att ”dreva”, så innebär det i praktiken att Henko själv brukar dreva och är extremt dålig på att ta till sig kritik. Han brukar kalla andra för stalkers, och alla vet ju redan att han själv är en stalker.

En anmärkningsvärd anekdot i sammanhanget är att gå i försvar av Virtanen är något Henko har gemensamt med Alexander Bard. En skillnad är dock att Alexander Bard inte gör det lika maniskt VARJE GÅNG namnet Cissi Wallin är aktuellt. Henko lider av ett slags tvångssyndrom som innebär att hans liv styrs av vad som trendar just nu. Vem pratas det om? Ja, råkar det vara Wallin ja då kan man minsann räkna med att Henko är framme och rabblar ”all skit” (för femtioelfte gången) som han har på henne. Bard brukar inte hålla koll på vem det drevas mot för tillfället och haka på varje gång, så jag menar inte på något sätt att Henko och Bard är lika i sitt beteende.

Som om det vore jämförbart att en vän (Schyffert) till våldtäktsmannen kontaktar Wallin och att Wallin söker någon och vill ”slå en pling”? Henko måste lära sig det här med att värdera kontext. Men återigen, Henko sökte ju kontakt med sin poddkollegas offer på ett ytterst obehagligt sätt så återigen återspeglar sig hans egna vidriga beteende i allt som han kritiserar andra för.

Vill bara komplettera med att säga att jag inte på något sätt försöker försvara Cissi Wallins beteende här att hon aktivt söker sina kritiker på det sätt som hon gör, jag tycker bara att det är så typiskt att det aldrig slår fel att de som skriker högst om det råkar vara de som är ökända för att jaga sina egna kritiker med obehagliga metoder

Om Cissi kritiserar Henko för att vara obehaglig och Henko kritiserar Cissi för att vara obehaglig så leder det tyvärr till att själva beteendet normaliseras, jag tror inte att någon av dem kommer ”bättra sig”, effekten blir snarare att det hör till deras vardag att vara obehagliga. Men utan vidare värdering i saken så är Cissi minst obehaglig, jag kan känna med det obehag som hon måste ha känt när hennes våldtäksmans vän sökte kontakta henne, förmodligen för ”att prata” henne till rätta på samma sätt Henko sökte kontakt med Axels grooming-offer. Det är en helt annan nivå än att Cissi söker kontakt med den där Good.

Henko häver också ur sig ”men hon har varit i hundratals konflikter” om Wallin. Nja, det tror jag inte på - jag är dock övertygad om att HENKO har varit i hundratals konflikter som han driver på alla möjliga sätt inkl. i otaliga DM med både de han är i konflikt med och med ”samarbetspartners” i sina konfliker.
Senast redigerad av JokkoApa 2023-07-19 kl. 10:23.
Citera
2023-07-19, 13:26
Medlem
Citat:

Jag trålade runt lite i trådarna du länkar till och fann det här som Henrik skriver

Problemet för Cissi är att i och med Linad bok har saker börjat nystas upp. Att historien brister på flera punkter och att Wallin själv varit djupt inblandad i att sprida lögner kring Virtanen, så även media. Därför reagerar hon så kraftigt. Jag kan berätta hur samtalet skulle-

gått till om du tog det. Hon skulle precis som hon tar upp börja yra om olika psykiska åkommor. Att hon är väldigt stressad. Försöka övertyga Ulrika om att allt egentligen är rimligt. Hon skulle smutskasta Lina med samma lögner och fler. Sen hade hon sökt vänskap med Ulrika.

Det går fort. Skulle Ulrika svara upp på det skulle ni vara närmsta vänner inom ett par veckor max. Hon skulle ringa dygnet runt. Säga intima saker om sitt liv och skvallra om andras intima detaljer. Försöka få Ulrika att berätta om sitt privatliv. Sen är man fast.

För så fort du berättat något privat tvekar hon inte att använda det emot en. Det kan vara allt från privata relationer till psykisk ohälsa som folk ska få reda på. Som sagt. Jag har så många vittnesmål om detta gränslösa beteende att jag kunde avsluta nya vittnens meningar.

Vad är det jag missar här egentligen? Varför är Henrik en CissiWallin-expert som människor lämnar vittnesmål till vars meningar Henrik kan avsluta? Varför är man en CissiWallin-expert? Och varför går man ut med att vara det? Det är inte bara ganska pinsamt utan låter helt sinnessjukt att lägga sin tid på. Man får en inblick i en helt annan värld som man normalt sett sällan kommer i kontakt med sedan man gick ut högstadiet

Om jag hade varit en expert på, låt säga Henrik Schyffert, så hade jag inte skyltat med det

Det är det som är grejen med Cissi. Gränslösheten. Ta delen i boken när det framkommer att Camilla från bloggbevakningen startat en blogg dit Cissi skickade den här anonyma berättelsen och sen spred till alla följare. Det som fick Camilla att erkänna var ju när Cissi försökte-

pressa Camilla att vara tyst om saker hon visste och inte skriva om det på sin sajt. Hon hotade Camilla med att avslöja att det var hon som startat bloggen, vilket tekniskt var sant, men det var ju Cissi som så många gånger körde på rutinen: jag är tekniskt analfabet.

Förmådde Camilla att sätta upp bloggen så att Cissi skulle kunna publicera alla dessa "anonyma" berättelser som hon absolut inte hittat på själv. Sen var fräck nog att försöka skrämma Camilla till tystnad med det. Som tur var tog samvetet över för Camilla och hon gjorde det-

enda rätta och erkände sin del. Därmed vred hon "vapnet" ur Cissis händer och så hade hon inget längre som kunde stoppa Camilla från att publicera saker.

Henrik ”vet” väldigt mycket om Wallin, han är tydligen hennes psykolog, och varför skriver han om henne på ett sätt som en skvallerkärring knappt tröstar med att viska till sin bästa vän? Jag börjar tvivla på att Henrik är en man, han låter som en dramakärring i en manskropp - en sådan där hollywoodfruar som är fast i sina 16-17 års beteenden
Senast redigerad av Profy 2023-07-19 kl. 13:46.
Citera
2023-07-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profy
Jag trålade runt lite i trådarna du länkar till och fann det här som Henrik skriver

Problemet för Cissi är att i och med Linad bok har saker börjat nystas upp. Att historien brister på flera punkter och att Wallin själv varit djupt inblandad i att sprida lögner kring Virtanen, så även media. Därför reagerar hon så kraftigt. Jag kan berätta hur samtalet skulle-

gått till om du tog det. Hon skulle precis som hon tar upp börja yra om olika psykiska åkommor. Att hon är väldigt stressad. Försöka övertyga Ulrika om att allt egentligen är rimligt. Hon skulle smutskasta Lina med samma lögner och fler. Sen hade hon sökt vänskap med Ulrika.

Det går fort. Skulle Ulrika svara upp på det skulle ni vara närmsta vänner inom ett par veckor max. Hon skulle ringa dygnet runt. Säga intima saker om sitt liv och skvallra om andras intima detaljer. Försöka få Ulrika att berätta om sitt privatliv. Sen är man fast.

För så fort du berättat något privat tvekar hon inte att använda det emot en. Det kan vara allt från privata relationer till psykisk ohälsa som folk ska få reda på. Som sagt. Jag har så många vittnesmål om detta gränslösa beteende att jag kunde avsluta nya vittnens meningar.

Vad är det jag missar här egentligen? Varför är Henrik en CissiWallin-expert som människor lämnar vittnesmål till vars meningar Henrik kan avsluta? Varför är man en CissiWallin-expert? Och varför går man ut med att vara det? Det är inte bara ganska pinsamt utan låter helt sinnessjukt att lägga sin tid på. Man får en inblick i en helt annan värld som man normalt sett sällan kommer i kontakt med sedan man gick ut högstadiet

Om jag hade varit en expert på, låt säga Henrik Schyffert, så hade jag inte skyltat med det

Det är det som är grejen med Cissi. Gränslösheten. Ta delen i boken när det framkommer att Camilla från bloggbevakningen startat en blogg dit Cissi skickade den här anonyma berättelsen och sen spred till alla följare. Det som fick Camilla att erkänna var ju när Cissi försökte-

pressa Camilla att vara tyst om saker hon visste och inte skriva om det på sin sajt. Hon hotade Camilla med att avslöja att det var hon som startat bloggen, vilket tekniskt var sant, men det var ju Cissi som så många gånger körde på rutinen: jag är tekniskt analfabet.

Förmådde Camilla att sätta upp bloggen så att Cissi skulle kunna publicera alla dessa "anonyma" berättelser som hon absolut inte hittat på själv. Sen var fräck nog att försöka skrämma Camilla till tystnad med det. Som tur var tog samvetet över för Camilla och hon gjorde det-

enda rätta och erkände sin del. Därmed vred hon "vapnet" ur Cissis händer och så hade hon inget längre som kunde stoppa Camilla från att publicera saker.

Henrik ”vet” väldigt mycket om Wallin, han är tydligen hennes psykolog, och varför skriver han om henne på ett sätt som en skvallerkärring knappt tröstar med att viska till sin bästa vän? Jag börjar tvivla på att Henrik är en man, han låter som en dramakärring i en manskropp - en sådan där hollywoodfruar som är fast i sina 16-17 års beteenden

Haha ja men i Henkos drömmar att han driver en Wallin-sambandscentral folk kan höra av sig till med skvaller om Cissi, och att det faktiskt finns folk som är så dumma i huvudet att de vänder sig till HENKO av alla lustiga människor att prata ut med, men det skulle vara smått fantastiskt om det ligger någon sanning i det
Citera
2023-07-19, 14:08
Medlem
Citat:
Haha ja men i Henkos drömmar att han driver en Wallin-sambandscentral folk kan höra av sig till med skvaller om Cissi, och att det faktiskt finns folk som är så dumma i huvudet att de vänder sig till HENKO av alla lustiga människor att prata ut med, men det skulle vara smått fantastiskt om det ligger någon sanning i det

Det var Cissi Wallin som avslöjade Henkos otrohet mot sin fru (då sambo), så ni vet varifrån Henkos långvariga engagemang i att stalka Wallin kommer ifrån.
Citera
2023-07-19, 14:17
Ursäkta, jag är lite oerfaren, är Henko Henrik Johansson från interasistmen?
Citera
2023-07-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Ursäkta, jag är lite oerfaren, är Henko Henrik Johansson från interasistmen?

Korrekt, han har muterat och blivit nån blandning av antirasist och bloggbevakning typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in