Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-16, 16:50
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nej, detta är inte någon allmän gnälltråd om wikipedia. Jag är inte medlem där, men det går väl för i princip vem som helst att gå med, och sedan redigera artiklarna om de anses vara felaktig. Sedan blir det väl en diskussion, antar jag, och majoriteten eller den envisaste vinner. Jag vet inte. Men, den diskussionen får föras där, inte här.

Den här tråden handlar om uppenbar censur, som t ex helt raderade artiklar osv.

Och - hela citat av artiklar från wikipedia - det klarar vi oss utan.

OT Raderat.

/Mod
Citera
2022-08-21, 07:38
Medlem
Hur funkar Wiki?

Hur kan man stoppa felaktiga texter?
Jag provade för något år sen och ändra en text om högerextremism, bara ett ord och då fick jag något meddelande av någon som skulle banna mig.
Jag trodde alla kunde gå in och ändra men tydligen är det någon som kontrollera det som skrivs där.

Det står ju massa felaktigheter om högerextrema bara en massa falska fördomar.
Citera
2022-08-24, 08:32
Medlem
fellowvessels avatar
Wikipedia är undermålig, censur (ondska), idiot mods & strunt/trams info om oviktiga saker typ en sida om alla som varit gifta med Paul Mcartney.

Saknar Microsoft Encarta.
Citera
2023-08-09, 04:42
Medlem
Shahadas avatar
Myndigheten för Psykologiskt Försvar (MPF) är aktiva på Wikipedia. På Dan Eliassons Wiki togs alla skandaler om honom bort snabbt. Sidor kan också raderas helt, som försvarsattaché övlt Örjan Ström som inte betalade notan på resturangen i Moskva.
Citat:
Larry Sanger framhåller att CIA/FBI så tidigt som 2007 redigerade Wikipedia. Denna aktivitet upptäcktes av en IT-tekniker som spårade aktivitet från militära nätverk. En stor del av psykologisk krigföring bedrivs online, betonade han, ”på webbplatser som Wikipedia”.
https://english.almayadeen.net/news/...g-online-encyc
Citera
2023-08-13, 18:37
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG

Det står ju massa felaktigheter om högerextrema bara en massa falska fördomar.

Det har aldrig slagit dig att det kan vara du som har fel?
Citera
2023-08-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Svenska wikipedia är ju allmänt känt som ett skämt när det gäller standarden på artiklarna, så jag vet inte varför man ska bry sig alls.

Hur många artiklar har du skrivit då? Wikipedia är inte bättre än sina användare. Jag har skrivit några stycken.
Citera
2023-08-13, 20:19
Medlem
brianmolkos avatar
Skulle ev sanningar om mord censureras på er wiki ?
Citera
2023-08-14, 16:40
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedaj
Hur många artiklar har du skrivit då? Wikipedia är inte bättre än sina användare. Jag har skrivit några stycken.

Du citera ett 17 år gammalt inlägg
Citera
2023-09-10, 15:26
Medlem
Erik Östs avatar
Vad händer om man redigerar på wikipedia och kallar " Påskupploppen" eller "Påskkravallerna" vid sina rätta namn , dvs "koranupploppen" eller "ramadankravallerna" ? Går det igenom censuren , tror ni?

https://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A...i_Sverige_2022

Man ska ju alltid tala/skriva sanning och fakta på wiki så , vad tror ni ?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-09-10 kl. 15:44.
Citera
2023-09-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vad händer om man redigerar på wikipedia och kallar " Påskupploppen" eller "Påskkravallerna" vid sina rätta namn , dvs "koranupploppen" eller "ramadankravallerna" ? Går det igenom censuren , tror ni?

https://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A...i_Sverige_2022

Man ska ju alltid tala/skriva sanning och fakta på wiki så , vad tror ni ?

Råder det konsensus om att det är det rätta namnet? Jag tycker påskupploppen är rätt tydligt som namn, faktiskt. Gemene man vet ändå att det var koranrelaterat.
Citera
2023-09-10, 17:32
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Råder det konsensus om att det är det rätta namnet? Jag tycker påskupploppen är rätt tydligt som namn, faktiskt. Gemene man vet ändå att det var koranrelaterat.

Det var inte min fråga för jag tänkte testa att redigera men vet inte om det är lönt i dagens pk-Svedistan!
Vad tror du? Ska jag testa , eller blir man blockad på wiki som på alla andra politiskt korrekta it-media när man försöker tillföra nåt Woke-fientligt men dock fakta?

Nån annan som vet?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-09-10 kl. 17:35.
Citera
2023-09-10, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det var inte min fråga för jag tänkte testa att redigera men vet inte om det är lönt i dagens pk-Svedistan!
Vad tror du? Ska jag testa , eller blir man blockad på wiki som på alla andra politiskt korrekta it-media när man försöker tillföra nåt Woke-fientligt men dock fakta?

Nån annan som vet?

Nej, det kanske inte är frågan su ställer, men det är svaret på din fråga. Om döper om något till något som det inte heter så lär administratörerna inte godta det. Det har ingenting med censur att göra. Eller med "PK-Svedistan".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in