Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-22, 20:31
Medlem
16-Smulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Tja, har han smuglet noe bol er han ikke noe bad guy å snakke om. Jeg sliter med å se at Jonas har kapasitet til virkelig gjøre noe slemt, men jeg kan ta feil. Kan han ha blåst noen for noen hundretusen? Har han gitt noen bank? Virker som dette har eskalert altfor fort.

Det er ikke mitt inntrykk heller, etter å ha snakket med de som kjente ham. At han kunne gjøre noe virkelig slemt. Kanskje små lysskyheter, men ikke verdt å dø for.

Men, hva tenker du om dette med "tyster"? Er det bare en liten greie som har blitt blåst ut av proposjoner? Er det relatert til forsikringssaken? TikTok-fjortiser som vil ha litt oppmerksomhet? Eller er det noe annet? Har så vanskelig for å se for meg at kalkulerende drapsmenn holder på sånn.
Citera
2023-08-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Det er ikke mitt inntrykk heller, etter å ha snakket med de som kjente ham. At han kunne gjøre noe virkelig slemt. Kanskje små lysskyheter, men ikke verdt å dø for.

Men, hva tenker du om dette med "tyster"? Er det bare en liten greie som har blitt blåst ut av proposjoner? Er det relatert til forsikringssaken? TikTok-fjortiser som vil ha litt oppmerksomhet? Eller er det noe annet? Har så vanskelig for å se for meg at kalkulerende drapsmenn holder på sånn.
Da er vi på bølgelengde.

Jeg vet virkelig ikke med taggingen. Det blir litt for enkelt at drapsmennene har tagget sitt motiv to uker før han blir drept. Det kan være tilfeldig eller det kan være et forsøk på å rette fokus mot andre motiver enn de drapsmennene selv har.

Men når du nevner kalkulererende drapsmenn. Disse kan ikke være lokale. Dette må være et etablert miljø i en litt større og hardere by enn Hønefoss? Jeg vet ingenting om Hønefoss.
Citera
2023-08-22, 20:56
Medlem
geir44s avatar
Var han boler? Jeg vet at slike substanser florerer i influencer og party-kretser. Har han lagt seg ut med kosovoalbanere? Eller med noe annen dritt?
Citera
2023-08-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Har han lagt seg ut med kosovoalbanere? Eller med noe annen dritt?
Det er naturlig å se til Sverige i så fall.

Ikke noe belegg for å kalle ham boler. Men har vært rykter om transport av anabole mot betaling. Bare rykter.
Citera
2023-08-22, 21:13
Medlem
Citat:
Men når du nevner kalkulererende drapsmenn. Disse kan ikke være lokale. Dette må være et etablert miljø i en litt større og hardere by enn Hønefoss? Jeg vet ingenting om Hønefoss.

Østlandet er stort og det finnes flere miljøer der som man ikke vil havne på kant med. Alt fra MC-klubber til det som tidligere var A/B-gjengen/Young Guns, til miljø fra Sverige med røtter fra Balkan.

Se bare lå Lanes-saken. Det var en mindre klikk av tøffe gutter i Tønsberg hvor det endte i drap. Pga tysting.

Så denne saken minner veldig mye om nettopp det som skjedde i Tønsberg. Og folk blir drept for skremmende små beløp i disse miljøene for å statuere et eksempel.
Citera
2023-08-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Se bare lå Lanes-saken. Det var en mindre klikk av tøffe gutter i Tønsberg hvor det endte i drap. Pga tysting.

Så denne saken minner veldig mye om nettopp det som skjedde i Tønsberg. Og folk blir drept for skremmende små beløp i disse miljøene for å statuere et eksempel
Det virker litt Tønsberg-aktig dette miljøet her. Enig det. Ikke noe Kurdiske Reven her tror jeg, men mer "personlig hevn"-preg.
Citera
2023-08-22, 21:37
Medlem
Citat:
Tja, har han smuglet noe bol er han ikke noe bad guy å snakke om. Jeg sliter med å se at Jonas har kapasitet til virkelig gjøre noe slemt, men jeg kan ta feil. Kan han ha blåst noen for noen hundretusen? Har han gitt noen bank? Virker som dette har eskalert altfor fort.

Man blir ikke drept for å tyste på noen for bol-smugling. Alt for lite på spill av både penger og straff til at noen gidder å ta seg bryet med å knerte noen for det.

Tyster man på noen som smugler coke derimot er det gode sjanser for at man må betale den ultimate prisen. Folk hater å sone lange dommer og tape x antall millioner i samme slengen.

Med tanke på BOs nettverk i lastebilmiljøet hjemme i Norge og utenlands så er det ikke urimelig å anta at han har hatt god kjennskap til hvem som smugler hva eller selv ha vært delaktig i smugling som en side hustle. Hvis han i tillegg har blitt busta for smugling, så kan han ha sunget som en fugl i avhørsrommet for å unnslippe straff mot å angi bakmenn.

For å lansere en villere teori helt på tampen, det er observert en ung hannbjørn i området ved flere anledninger i sommer.. Kan BO ha blitt slått ihjel av denne bjørnen alene på brønnboring? Ville vært en helt syk tilfeldighet, men merkeligere ting har skjedd før.
Citera
2023-08-22, 21:53
Medlem
Citat:
Da er vi på bølgelengde.

Jeg vet virkelig ikke med taggingen. Det blir litt for enkelt at drapsmennene har tagget sitt motiv to uker før han blir drept. Det kan være tilfeldig eller det kan være et forsøk på å rette fokus mot andre motiver enn de drapsmennene selv har.

Hønefoss var ihvertfall ganske hardt. Mye dop og kriminalitet i visse kretser allerede nedi 14 års alderen.
Citera
2023-08-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kr0pling
For å lansere en villere teori helt på tampen, det er observert en ung hannbjørn i området ved flere anledninger i sommer.. Kan BO ha blitt slått ihjel av denne bjørnen alene på brønnboring? Ville vært en helt syk tilfeldighet, men merkeligere ting har skjedd før.

Like sannsynlig som at bjørnen også stod bak taggingen. Hadde han vært angrepet av bjørn hadde han også vært spist på og politiet hadde ikke trengt å vente på en obduksjon for å konkludere med at det har vært et drap.
Citera
2023-08-22, 22:02
Medlem
"Varslet kollega om tur"... Ok, avdøde hadde ett ærend i området rundt denne hytta. Mest trolig jobbrelatert. Da måtte GM vite om dette ærendet for å kunne ta han av dage akkurat her. Det er så avsides at de kunne ikke ha møttes tilfeldig. Ergo, drapet må ha forgreining til noe ang hans jobb. Evt han ble lokket dit for å skvære opp.

Lier Horst sier drapet er helt spesielt, noe han har rett i. Men å trekke paralleller til Lørenskogsaken får jo den ellers så likandes Lier Horst til å fremstille seg selv som e klovn.

Vedder på at mange i miljøet rundt den avdøde skjønner hva som har skjedd. Denne saken løser politiet, garantert.

Ellers så forstår jeg ikke hvorfor politiet har pressekonferanser, når det eneste de sier er at de ikke vil svare på noe som helst. De skriker etter tips, men selv så vil de ikke dele noe.
Citera
2023-08-22, 22:06
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr0pling
Man blir ikke drept for å tyste på noen for bol-smugling. Alt for lite på spill av både penger og straff til at noen gidder å ta seg bryet med å knerte noen for det.

Tyster man på noen som smugler coke derimot er det gode sjanser for at man må betale den ultimate prisen. Folk hater å sone lange dommer og tape x antall millioner i samme slengen.

Med tanke på BOs nettverk i lastebilmiljøet hjemme i Norge og utenlands så er det ikke urimelig å anta at han har hatt god kjennskap til hvem som smugler hva eller selv ha vært delaktig i smugling som en side hustle. Hvis han i tillegg har blitt busta for smugling, så kan han ha sunget som en fugl i avhørsrommet for å unnslippe straff mot å angi bakmenn.

Du har den elg-saken et sted i midt/nord Sverige. Snuten og lokal-befolkningen trodde at en mann hadde kverket kjerringa med gress-klipper, men ved en ren tilfeldighet var det en forsker som koblet det til et overfall av en elg i Canada. Og det viste DNA testene at stemte. Fryktelig justismord opplegg og inkompetanse satt i system. Tror det finnes en dokumentar fra SVT om saken, men detaljene her kan være feil. Tar alt fra dyp-lagringen bak i knollen.

EDIT for clarity;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-fick-skulden
Senast redigerad av drsniffer 2023-08-22 kl. 22:18. Anledning: Mer info
Citera
2023-08-22, 22:19
Medlem
Et enkelt triks for gjerningspersonen(e) som ville ta Jonas på er jo å bestille en befaring til en fiktiv jobb på denne hytten via et falskt navn. Det kan være et kontantkort som er opprettet og ringt med eller en fiktiv e-post.

Men samtidig må jo gjerningspersonene vite at det ikke er noen på denne hytten akkurat denne dagen.

Låsen til porten det snakkes om klippes jo enkelt opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in