Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-12, 13:24
  #85
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Detta!

Tyvärr är straffarbete borttaget från straffskalan, men det kanske finns utrymme att dömma dem till samhällstjänst att dränera våtmarker.

Det är nog tillräckligt effektivt att strypa försörjningen för dom av aktivisterna som inte försörjer sig genom förvärvsarbete

Hur många skulle det bli kvar om man genomförde det? 🤔😎
Citera
2023-09-12, 13:25
  #86
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Va fan säger du, är först alla som kritiserar ÅV nazister, nu är även alla som tutar på ÅV nazister, vilken tur att jag inte var där idag för jag hade tutat och jag vill inte vara nazist.

Nazister får klä skott för mycket nu för tiden. Putin säger ju att Ukrainare är nazister. Ukrainare säger att Putins soldater är nazister. De som tutar på demonstanterna är nazister. Alla är snart nazister. Vart är samhället på väg egentligen?
Citera
2023-09-12, 13:27
  #87
Medlem
DagobertDagoberts avatar
Dags att terrorstämpla denna grupp. Bör bekämpas med alla möjliga medel.
Citera
2023-09-12, 13:28
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vi vinner makt. Makt över makthavarna som har spolat ner vår enda jord i toaletten.

Men det förväntar jag inte en flashback nazist att förstå. Ni tänker bara på er själva.

Ponera att varenda våtmark återställs. Torrlagda våtmarker/torvbrytning står för 25% av Sveriges utsläpp enligt dessa Rädda våtmarker-dårarna. Sveriges utsläpp i världen är minimala som utgångspunkt. Se länk. Hur ska våra återställda våtmarker rädda oss från "kollapsen" som våtmarkarna menar att vi står inför. Upplys mig. Mvh

https://www.globalis.se/Statistik/co2-utslaepp
Citera
2023-09-12, 13:44
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Militantadjutant
Exctinction Rebellion är betalda av Soros fonder. Förmodligen gäller detsamma för dessa lågnivå operatörer. 20.000:- i månaden fick E.R lakejerna.

Fejka en folkrörelse ”för klimatet”
Icke-frågan finns plötsligt i svenssons medvetande, och med push ifrån media, politiker skapas viljan att ”förändra” hos pöbeln.

Det kan bara vara i Sverige som befolkningen i stora drag på fullaste allvar följer en h*runge ifrån överklassen som har fler diagnoser än skoldagar, och drabbas utav kollektiv klimatångest panik och godhetsknarkande på heroin-nivå.

Men i Sverige blev det ett faktum.

Det handlar om resurskontroll, depopulation, övervakning och maktfördelning.

Men det är ju bara foliehattar som tror det givetvis.

BETA-BÖNDER.

När kommer den dagen då konspirationsteoretikerna upptäcker att de är del av en konspiration som utnyttjar konspirationsteoretiker till att sprida falsk information med hjälp av konspirationsteorier?

Nog existerar växthuseffekten, nog blir det successivt varmare, nog tenderar vädret att bli mer extremt och nog smälter isarna.

Däremot är de här idioternas klimatpanik helstollig och missriktad. I Sverige har vi gjort mer än de flesta för att minska våra utsläpp och mer är på väg tack vare den tekniska utvecklingen och vår vilja. Det finns inga skäl till åtgärdspanik och hopp från åttonde våningen. Successiva väl genomtänkta åtgärder är vägen framåt.

Vi i Sverige kan inte påverka de globala utsläppen och våra åtgärder ska enbart baseras på moraliska ställningstaganden. Om alla vi i Sverige tar kollektivt självmord förändras inte den globala uppvärmningen ett dugg. Av moraliska skäl kan vi likväl inte släppa ut mer per capita än det som måste gälla globalt. På rimlig sikt.

De här totalitaristiska, uppmärksamhetstörstande, asfaltkramande våtmarksaktivisterna borde dömas till tagelskjorta och sedan tvingas vandra fram och tillbaka mellan Stockholm och Göteborg, piskandes sig själva likt de medeltida flagellanterna. I hörlurarna bör de tvingas lyssna på avhandlingar om det demokratiska styrelseskicket och humanistiska grundprinciper. Idioter!
Citera
2023-09-12, 13:52
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
jag har faktiskt kollat upp nötterna bakom Återställ våtmarkerkna då detta är 3e gången de anställda blir försenade för att dom sitter fast i trafiken .
Problemet är att det egentligen finns någon ansvarig bakom deras organisation.
Alltså ingen man kan stämma.
Eller kan man få ut identiteten på nötterna dom griper varje gång ?
Det är inte min starka sida, men det finns nog andra som vet.
Problemet är nog att en process ändå är helt meningslös då dessa människor förmodligen ändå är sådana som saknar tillgångar.
Citera
2023-09-12, 13:54
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Dags att terrorstämpla denna grupp. Bör bekämpas med alla möjliga medel.
Ven skall göra det? Ingen av bilisterna ingrep trots att dom borde vara stressade. Alla verkade stanna snällt när banderollerna kom ut.
Citera
2023-09-12, 13:55
  #92
Medlem
Kan inte någon bar flippa och köra på dem. Tänk att ha sitt sjuka barn i bilen på väg till sjukvård och så hamnade man öga mot öga med sådana här amöbor, jag skulle fan bara kört, skulle tagit straffet.
Citera
2023-09-12, 13:56
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Det är klart att det inte är tillåtet att lägga igen diken på annans mark.
Men låt aktivisterna köpa lite mark så kan de gå där bland mygg och helvete. Då de inte kommer att kunna odla mat så kommer de dö ut och det är ju positivt , varje andetag bidrar till koldioxidutsläpp.

Det var du som frågade om de inte gör något själva. Jag gav exempel på att de försökt. Det går att diskutera massa saker inom det. Men svaret på frågan om de gör något annat än att protestera finns på deras insta.
Citera
2023-09-12, 13:57
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Vilken idiot du är, dom har ju olovligt varit inne på Neovas mark och skottat igen diken där, hur kan det bli ens lite tillåtet att göra sånt på mark dom inte äger, och bli förvånad över att dom grips säger ju att du och dom från ÅV har en jävligt låg IQ och inte förstår normala saker som andra fattar.

Detta fiasko har inte återställt några våtmarker alls, idioterna från ÅV var där i veckor och resultatet blev beslagtagna, tält, spadar, mobiler och böter, dessutom hade större delen av Neova semester då, men ÅV gjorde sken av att dom gjorde värsta grejen fast det egentligen var ett fiasko, marken återställde på en kafferast, och det verkliga syftet var nog att tigga swish.

Man gjorde en flådig film med en drönare (hur miljövänliga är drönaren och deras mobiler och framförallt tex Pontus Bergendahls passat som han kör) för tigga swish för alla beslagtagna tält, spadar och mobiler, 200 000 lyckades dom tigga ihop, är det kanske tiggeriet som är den viktiga punkten?

Varken dem själva eller någon annan blev nog förvånade över att de greps.
Men frågan var om de gör något själva. De försökte men det gick inte så nu sitter dem på vägen igen.
Citera
2023-09-12, 13:59
  #95
Medlem
90% av dessa vet inte ens vad en våtmark är. De gör detta enbart för att de tycker det är roligt att jävlas med folk. Önskar att jag hamnade i en sådan här situation, för helt plötsligt kanske jag börja tycka att det är roligt att sparka någon i huvudet
Citera
2023-09-12, 14:19
  #96
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Kan inte någon bar flippa och köra på dem. Tänk att ha sitt sjuka barn i bilen på väg till sjukvård och så hamnade man öga mot öga med sådana här amöbor, jag skulle fan bara kört, skulle tagit straffet.

Bygger ju på att du står längst fram i sådana fall, för annars blir det ju svårt.
Har funderat på hur de får till stoppet från början. Inväntar tillräckligt stor lucka och låtsas vara vägarbetare kanske?

Såg någon film på youtube där en bilist gjorde just det du föreslog. Kommer inte ihåg vad demonstranterna demonstrerade för eller emot. Kan varit klimatet eller BLM, är väl ungefär samma folk misstänker jag. .var i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in