2023-09-21, 09:07
Medlem
Huttlers avatar
Visar detta att det faktiskt går att minska de kommunala kostnaderna utan att någon blir sjuk och far illa?

Dags att sluta dalta med woke matföreställningar på skattebetalarnas bekostnad?

https://www.sydsvenskan.se/2023-09-2...stad-konferens

Citat:
Köttförbud råder på Malmö stads konferenser – därför skulle köttbullarna vara vegetariska

Istället åt alla gris – av misstag
Senast redigerad av Huttler 2023-09-21 kl. 10:06.
Citera
2023-09-21, 09:09
Medlem
grungewhores avatar
Här handlar det dock om något annat. Om de serverat gris och sagt att det är detta eller inget, det är en sak. Men att lura folk att vad de äter faktiskt är köttfritt, det är bara genomkorkat.

Edit;
https://slagthuset.se/restaurangen/

Deras meny består av kött, fisk eller vegetariskt. Det hela känns mycket märkligt.
Senast redigerad av grungewhore 2023-09-21 kl. 09:11.
Citera
2023-09-21, 09:12
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huttler
Visar detta att det faktiskt går att minska de kommunala kostnaderna utan att någon blir sjuk och far illa?

Dags att sluta dalta med woke matföreställningar på skattebetalarnas bekostnad?

https://www.sydsvenskan.se/2023-09-2...stad-konferens

Köttförbud råder.. Vad är det för sinnessjuka människor som inför köttförbud? Vilken jävla woke. Öppna Beckomberga ingen lås in skiten. Men leverantören skall klara tala om maten innehåller.
Citera
2023-09-21, 09:20
Medlem
Haha. Helt rätt åt dom. 😂

Idioten som förbjudit kött borde däremot bli av med jobbet.
Citera
2023-09-21, 10:06
Medlem
Det sjuka är att dom kallar det köttbullar när det är grönsaker. Inte konstigt att det blir fel på serveringen.
Citera
2023-09-21, 10:09
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prestost
Det sjuka är att dom kallar det köttbullar när det är grönsaker. Inte konstigt att det blir fel på serveringen.
Det där är det ytterst märkliga med köttvägrare. Varför inte kalla det grönsaksbullar istället? Det är som om de försöker tillfredsställa sitt naturliga behov av animaliskt protein genom språket.
Citera
2023-09-21, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det där är det ytterst märkliga med köttvägrare. Varför inte kalla det grönsaksbullar istället? Det är som om de försöker tillfredsställa sitt naturliga behov av animaliskt protein genom språket.
Det där har jag ochså funderat på?!?!
Om man nu vägrar att äta kött, varför i helvete skall då substitutet se ut och smaka som kött?
Är inte det lite hyckleri typ -Öööööh jag äter inte kött men det jag äter måste se ut och smaka kött?????? VA
Citera
2023-09-21, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron

Det heter inte grönsaksbullar, det heter Falaffel
Citera
2023-09-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det heter inte grönsaksbullar, det heter Falaffel

Nog för att de som vägrar äta griskött överlag har lägre IQ än resterande befolkning men att de inte skulle märka skillnad på falafel och köttbullar gjorda på gris känns långsökt.
Citera
2023-09-21, 11:46
Medlem
sommarlovs avatar
Muslimer får äta fläsk, om de gör det av misstag.
Det är avsikten som är problemet.

De tyckte säkert att det var gott.
Citera
2023-09-21, 11:54
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Sjukt att det finns flera på Flashback som tycker det är okej och t.o.m. humoristiskt att jag som vegetarian ska luras i att äta kött. Men det är väl samtiden antar jag…
Haha, väldigt roligt tycker jag, extra roligt att även muslimerna fick äta fläsk 😇

Edit: Samtiden ja, visst sjutton är det samtiden, ni vegetarianer är ju ett nytt påhitt, sånt hörde man aldrig talas om på 70 och 80-talet talet även om det förstås fanns en och annan knäppskalle även då, men de hade nog inte mage att försöka tvinga på normalt folk sina egenheter.
Senast redigerad av orrtupp 2023-09-21 kl. 11:59.
Citera
2023-09-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hitler lyckades väl vara vegetarian (on and off) för hundra år sen utan att kallas kättare?
Ja det gjorde han. Tror nog inte att någon skulle ha vågat lura/ av misstag servera kött till honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in