2023-09-20, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Men kom igen nu 🙂 r det verkligen hela vrlden om folk slutar att skaffa barn? Skulle vi verkligen inte klara oss utan dom sm stnosarna.

Kan vara det dummaste jag ngonsin lst. Med vi syftar du p mnskligheten och varfr mnskligheten inte skulle klara sig(allts verleva) utan barn r s uppenbart att ingen frklaring ens behvs.
Citera
2023-09-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Kan vara det dummaste jag ngonsin lst. Med vi syftar du p mnskligheten och varfr mnskligheten inte skulle klara sig(allts verleva) utan barn r s uppenbart att ingen frklaring ens behvs.

Du har rtt Reiwa 🙂 Den ldrande kroppen r verkligen ett mirakel. Alla barns drm.
Citera
2023-09-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Du har rtt Reiwa 🙂 Den ldrande kroppen r verkligen ett mirakel. Alla barns drm.

Att barnen ogillar dig r inte s konstigt eftersom att du r en bitter, tragisk figur - dessutom vill du ju helst av allt se att de dr.

Frga inte s korkade saker som "varfr skulle inte mnskligheten kunna verleva utan barn?" om du vill att ngon ska dig serist, pajas.
Citera
2023-09-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att barnen ogillar dig r inte s konstigt eftersom att du r en bitter, tragisk figur - dessutom vill du ju helst av allt se att de dr.

Frga inte s korkade saker som "varfr skulle inte mnskligheten kunna verleva utan barn?" om du vill att ngon ska dig serist, pajas.

Det r uppfattat tuffing 😂😂
Citera
2023-09-22, 12:01
Medlem
Det r mycket som kan g fel med ett barn. Jag tnker inte fra in defekta mnniskor i den hr vrlden.
Citera
2023-09-22, 12:19
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Det r mycket som kan g fel med ett barn. Jag tnker inte fra in defekta mnniskor i den hr vrlden.

Det r inte bara det att mycket kan g fel utan individen kommer utsttas fr mngder utav ondigt lidande i vilket fall som helst.
Citera
2023-09-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det r inte bara det att mycket kan g fel utan individen kommer utsttas fr mngder utav ondigt lidande i vilket fall som helst.

Det r s tragiskt och ondigt att vi fortstter det hr vansinnet. S mycket extremt lidande det kommer kosta. Vi r hooked p vrt heroin dessvrre. Det kommer inte leda till ngon utopi eller rddning, vi borde inse det vid det hr laget. Det kommer bara leda till mer ponglst lidande och dd. Fan det r som att frska vcka smngngare eller robotar. Jag frstr att det r en hrd sanning att svlja, det tog mig mnga r innan jag vgade se sanningen i vitgat.
Citera
2023-09-23, 11:22
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Det r s tragiskt och ondigt att vi fortstter det hr vansinnet. S mycket extremt lidande det kommer kosta. Vi r hooked p vrt heroin dessvrre. Det kommer inte leda till ngon utopi eller rddning, vi borde inse det vid det hr laget. Det kommer bara leda till mer ponglst lidande och dd. Fan det r som att frska vcka smngngare eller robotar. Jag frstr att det r en hrd sanning att svlja, det tog mig mnga r innan jag vgade se sanningen i vitgat.

Den dr sista meningen r nog grunden till mycket. Existentiella frgor fr inget utrymme i samhllet och mnniskan kan inte ge ett vettigt svar p varfr livet ens r vrt att leva. Men istllet fr att se problemet fr vad det r s vljer man att leva i ngon jkla frnekelse utan att ifrgastta.
Klamra sig fast s hrt vid detta hglsa livet bara fr att man fruktar dden nr vi alla nd kommer d precis lika obetydliga, ja det r inget annat n vansinne.
Citera
2023-09-23, 12:32
Medlem
Att man sjlv anser sig ha ett fantastiskt liv betyder inte att ens barn kommer f det. Kan man inte ta ansvar fr sitt barns vlmende ska man inte frka sig till att brja med.
Citera
2023-09-24, 23:48
Medlem
DeletedUsers avatar
Finns ingen som helst anledning till att fdas. ven de allra bsta liven innehller sitt beskrda del av lidande. Fr att man ens ska kunna vervga att livet r vrt att leva behver det uteslutande best av positiva upplevelser men d blir det o andra sidan fruktansvrt att skiljas frn. Livet r inte bara meningslst utan bde smrtfyllt och totalt meningslst.
Citera
2023-09-29, 12:43
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Finns ingen som helst anledning till att fdas. ven de allra bsta liven innehller sitt beskrda del av lidande. Fr att man ens ska kunna vervga att livet r vrt att leva behver det uteslutande best av positiva upplevelser men d blir det o andra sidan fruktansvrt att skiljas frn. Livet r inte bara meningslst utan bde smrtfyllt och totalt meningslst.

Enbart positiva upplevelser och vara fr evigt. Ett ndligt liv har heller ingen mening. S det kan inte ens existera i vrt universum.
Citera
2023-09-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Enbart positiva upplevelser och vara fr evigt. Ett ndligt liv har heller ingen mening. S det kan inte ens existera i vrt universum.

Det finns dem som menar att man kan komma i kontakt med ngot som r "evigt" genom meditation och som existerar mer grundlggande n det stndigt frnderliga medvetandet. Men det r bortom alla beskrivningar.

"Sk det som alltid r bestndigt" uppmanar den vise mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in