2023-09-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jojo. Hun hater nr hun stvsuger og snubler over AK47-en. Ellers helt normalt.

Det kan jo hende hun ikke s den bak pengetellemaskinen og alt det andre som ikke hrer hjemme i et vanlig hjem.
Citera
2023-09-25, 18:13
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
N rr jeg litt lei lgnene som tyter ut av S*aaneth jamt og trutt.
ann, er jo bare rystende dumt. Hva med RER?

Det var militrt den gang jeg hrte om det for en del r siden, men jeg ser n at vanlige folk ogs kan kjpe dette. Da brukes det for spare p oksygenet og ikke skjule boblene, s det blir egentlig en annen sak. Spiller egentlig ingen rolle. Poenget var at de kunne brukt slikt dykkerutstyr og dykket p natta slik at sket ble holdt skjult. De kunne brukt bt med elektrisk motor, og da kunne de brukt likhunden samtidig. Da kunne de gtt i gang allerede i begynnelsen av november fr isen hadde lagt seg. Beklager at jeg forstyrrer deg der du tydeligvis er kommet langt nedi flaska, p en mandags ettermiddag.

Nr det gjelder Scandinavian Star s er det en helt annen sak. Jeg skreiv for ikke s lenge siden at dette er noe jeg mener er en forsikringssvindel. Jeg gr ikke videre inn p den saken siden den er Off-Topic. S da fr du ta det PM.
Citera
2023-09-25, 18:26
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De har skjnt det tidlig, og de har kanskje ogs skjnt at TH ikke er hvilken som helst motstander heller.
Sprsmlet er om det var riktig av dem "spille med" s lenge som de faktisk gjorde.
Nr det gjelder endring av siktelsen og den pflgende betalingen fra TH, tenker jeg at han
gjorde den mest for overbevise sine egne, og ikke politiet. Som med TV-intervjuet.

Ja, det dukket vel opp litt og litt som gjorde at de til slutt bestemte seg for g til verks.
De kanskje mtte vre mer sikker. Det tok noe tid fr den hemmelige siktelsen ble iverksatt.
Usikkert hvor mye de visste, og hvor mye de hadde behov for vite fr de gikk i gang.

Ja, det kan hende at han gjorde dette for overbevise andre folk. Folk som ikke hadde samme innsyn i saken som politiet. Familie, venner, naboer osv. Han er jo avhengig av all den sttten han kan f. Fallhyden for TH er enorm sammenliknet med andre folk. Han er/var jo regne som en velstende mann med stor formue. Hans vennekrets bestr av folk hyt p str. Fallhyden er en del strre enn for f.eks. denne Johnny Vassbakk som er en einsting.
Citera
2023-09-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
I politiavhr har 44-ringen forklart at han ikke hadde hastverk med avtale et mte, blant annet fordi han ikke visste hva han skulle gjre.

I disse dagene skal Wibe-Lund blant annet ha rdfrt seg med to kamerater i 40-rene som han har kjent i en rrekke. Begge disse mennene er tidligere straffedmt, men har ingen rolle i denne saken.
Dette var interessant. Han visste ikke hva han skulle gjre og rdfrte seg med to tidligere straffedmte kamerater han har kjent i en rrekke. Kan det vre andre som bokstavelig talt "call the shots"?
Trodde han hadde mye erfaring med kriminalitet og megling/innkrevning og vold/trusler.
Citera
2023-09-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han har ikke millioner i inkassokrav mot seg - det er han som krever inn millioner p vegne av andre og seg selv.

Lever nok fett konomisk han der.
skatter han av inntekten? Br vi ha en jensengjennomgang av hans privatkonomi?
Citera
2023-09-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kan du fortelle oss hva du mener med "slike mennesker"? og hva dine fordommer er forankret i?
han er en helt som truer inn penger utenom namsapparatet. Kronerulling?
Citera
2023-09-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueMixRoc
N rr jeg litt lei lgnene som tyter ut av S*aaneth jamt og trutt.

Han pkaller seg ha lest seg opp p Scandinavian Star saken, men tilegger politiet stor tillit.

Det som kjennetegner de som virkelig har satt seg inn i den saken, er at tro p politiet som noe rlig og troverdig, pulversiseres.

Det er IKKE mulig ha satt seg inn i den saken uten miste ALL tro p rettssamfunnet som sdann.

Riksadvokaten som str som sentral aktr i fullstendig bedra de etterlatte, folket og landet.

Har selv lest 5 bker om den saken.

Ingen av dem utgitt av presstituerte fra TV2 forvrig, men fra bla annerkjente forfattere.

Ovenfornevnte avslrer seg selv som er lgner isolert sett her med dette som selvstendig punkt

Den som frst tar p seg ndres hatter og spiller stor mann, gir seg ikke s lett.

I dag er "rebreather" dykkerutstyr faktisk militrt utstyr.

Igjen lyver man. Dette er normalt utstyr enhver dykker kan kjpe seg og ikke militrt overhode.

Med lyver mener jeg at man sier undvendig mye og prater vs langt over eget hode.

Behovet for motor p den pytten av et vann, er jo bare rystende dumt. Hva med RER?

Jeg er lei slik forurensing av trden. Viss man ikke kan det man prater om, s ikke lat som for fa**.
Er det ikke den danske pyromanen som tente p?
Citera
2023-09-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jojo. Hun hater nr hun stvsuger og snubler over AK47-en. Ellers helt normalt.
For ikke snakke om barna. Det er nesten utelukket at moren var uvitende her.
Citera
2023-09-25, 21:30
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Du har nok misforsttt litt. MWL har over 14 millioner kroner i gjeld, bde til banker og private kreditorer:
https://www.ao.no/skytingen-ved-ikea...s/5-128-481381
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...t-av-skytingen

tilfeldigvis betalte TH ut 13mill i monero ^^
Citera
2023-09-25, 21:42
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kom tilbake nr du er edru. Han en videre fin kveld.

Jeg er edru.

Klnet litt p tastaturet p tlf, men mener hvert ord jeg sa.

Kan du utdype fordelen med bruke rebreather i mrke?

Er det fpr unng et lite smell hver gang en boble nr overflaten i mrket eller hva?
Citera
2023-09-25, 21:55
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
oh boy the irony, etter ha lest hva du har greid lire ifra deg i tidligere innlegg, har vel du ingen rett kalle noen for trdsabatr, skaanern har bidratt til langt mer enn deg i denne trden, selv om du er uenig med han.. .

Jeg har MIN mening om saken og den er enkelt greit at det ser ut som om krefter i politiet, saboterer den rlige fraksjonen i politiet og da har man visse aktrer inne p ALLE sider av bordet for "fikse" utfallet.

Skrlver ikke her for bli med i debatten som syntes godt "fikset" den ogs.

Skrpver fordi ANDRE leser trden og syntes selv det er viktig f folk til ta blikket vekk fra det utlagte detaljnivet som er kokt sammen av fagfolk myntet p duster.

Spesialister p kriminalitet, sfremt i privat sektor.

Kjpere eller selgere av desinformasjon.

Motstanden mot at saken IKKE er slik solgt inn av media og politiet, alts en labyrint og et puslespill med "tretusen deler", som ender i intet, er klart stor blandt "puslerene".

Men hever man blikket og kun ser p.omfanget av organiseringen, av politisabotasjen og aktrene, vil i alle fall enkelte forst at vi blir forskt avledet med en profesjonell psyop.

Og potensielle leverandrer av slikt i norge, er svrt f og igjen str en to tre organisasjoner.

Du kan banne p at dette er sen siste arena fe ikke gar full kontroll p og detav alt det rare man ser her over tid.
Citera
2023-09-25, 22:08
Medlem
BlueMixRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Naivitet eller vilja tro gott om andra r frgan

Nr vi nd pratar organisation kan jag dela lite tankar.

Tror du har helt rtt om kontraktet med en viss organisation och det r knappast TH som dikterat betalningsvillkoren via kryptokonto vilket jag tror vllat honom strst huvudbry.

Jag tror ven polisen idag vet vilken organisation samt ven vilka (2?) pers som frde bort och dda henne r. De vet sannolikt att det r ett kontraktsmord, bde vem uppdragsgivaren och leverantren r.

Sen tror jag att TH anvnt sin son fr att skapa alibi och ge trovrdighet till brottet.

Nr TH kom hem blev han nog rdd/chockad ver hur det sg ut i huset badrummet (dr nog sjlva verfallet sker) etc och hur det skulle kunna peka p domestic violence case ist fr kidnappning. Sonen tog p sig den uppdiktade badrumshistorien fr att skydda TH.
Sonen anvnde han ven till alibi p morgonen fr att pvisa att han sjlv var p jobb och AE hemma nr det skedde:
AE du mste ringa han kl. XX fr att..what ever Likas r det p THs krav samtalet just p morgonen sker mellan ekonomiavd och AE Typ ring och ordna ut detta nu fr sen ska hon ivg. Allt fr att skapa trovrdiga alibin intygat av flera vittne/personer.

Faktum r att r det ngot TH gjort hands on r det nog faktiskt att staga allt runt hemmet. Exempelvis sl ut larmet, ge access-lsa upp drr, stda upp efter frvarna: lgga alla saker p platser inkl brevet, stda i badrummet och andra stllen mm. Fr han r
Kontrollfreak och detaljstyrd, en strateg.

Den billiga Sprox skorna som figurerat i utredningen kan sga ngot om dess gare.
En person som stod lngt ner p stegen och ville upp/in i organisationen utfrde det hela.

Det r lite hur mina tankar kring organisation och utnyttjande av sonen, kolleger p jobb gr. Barnen tror jag inte kan eller vill tnka tanken att TH r skyldig drfr slr de ifrn sig nr de knner de blir konfronterade av polis och media. Precis som sin far.

Marius Dietrichson, en ung modig advokat har gtt ut mot etterretningstjenesten som den som nrmest har organisert og fremprovosert "London Pub terrorismen".

Han er ikke alene om .meme dette, men man m vre spesielt interessert i slikt for fange opp utviklingen, da slukt dysses ned i Norge.

Basert p aktrene, politisabotasjen og et helhetlig bilde av saken der man IKKE lar seg lure ned i det enormt spenmemde og velkonstruerte "plottet", peker rett p nettopp etterretningen og dets gre omriss.

Etterretning nruker feks aktrer som Espen Lie, en velkjent shoddy torpedo i norge. Fe bruker ogs andre kriminelle.

Vre "krim spesialister" her, vet akkurat som politiet og etterettn, ALT om hvem som kjenner hvem, har gjort hva, sona hvor og med hvem.

Men de vet alts ingenting om kriminalitet i regi av politiet.

Nesten litt for tilfeldig.

Her lyves og kokes det opp rundt det utlagte fantastiske plottet dag ut og dag inn.

Men at etterretningstjenester kan st bak, ja det er straks konspirasjonsteorier.

Det er mye ressurser satt inn i "Prosjekt AEH"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in