Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-09-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag har svårt se vad som gör att man vill ha mer av Dan Park.

Jag säger som Oscar Wilde om någon: "det mest stötande är inte vad han säger, utan att hans konst är så dålig." Han skriver ut bild på en svart person och skriver "neger" undertill.

Det här

Spade

Budskapet är väl i alla fall motsatsen till hets, dvs "inget att hetsa upp sig över", eller?
Senast redigerad av ManManne 2023-09-27 kl. 09:18.
Citera
2023-09-27, 12:30
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Henrik Rönnqvist var en svensk etablerad gallerist som ställt ut flera konstnärers verk. Att han har ställt ut multidisciplinära kulturpersoners verk som Gynning, Lund, af Ugglas hör inte till diskussionen. Ska du ha en målning av Gynning får du förresten lägga ut en hundra papp.

Nej det håller inte. Att grundaren av pegida som Dan Park även hållit tal på dess demonstration, ställer ut hans konst gör inte Dan Park till en högt aktad internationell konstnär. Ne du måste komma med bättre källor som stryker ditt påstående än det där.
Citera
2023-09-27, 12:40
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Nej det håller inte. Att grundaren av pegida som Dan Park även hållit tal på dess demonstration, ställer ut hans konst gör inte Dan Park till en högt aktad internationell konstnär. Ne du måste komma med bättre källor som stryker ditt påstående än det där.

Jag har aldrig påstått att Dan Park är en högt aktad internationell konstnär.

Vad jag har påstått är att Dan Park har ställt ut nationellt, dvs här i Sverige och detta erkänner du dessutom samt internationellt, dvs i Danmark. Detta kan du finna i Wikipedia-artikeln om Dan Park.

Du har hävdat att Dan Park inte är en konstnär, jag har hävdat att man nog får betrakta Dan Park som konstnär då han har fått sina verk utställda hos gallerier. Att du inte gillar hans konst är en annan sak.
Citera
2023-09-27, 16:23
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att Dan Park är en högt aktad internationell konstnär.

Vad jag har påstått är att Dan Park har ställt ut nationellt, dvs här i Sverige och detta erkänner du dessutom samt internationellt, dvs i Danmark. Detta kan du finna i Wikipedia-artikeln om Dan Park.

Du har hävdat att Dan Park inte är en konstnär, jag har hävdat att man nog får betrakta Dan Park som konstnär då han har fått sina verk utställda hos gallerier. Att du inte gillar hans konst är en annan sak.

Det handlar inte om att inte gilla, det handlar om att det inte är konst, enligt mig då.
Citera
2023-09-27, 16:32
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Det handlar inte om att inte gilla, det handlar om att det inte är konst, enligt mig då.

Men uppenbarligen så har några konstkännare uppfattat Dan Parks verk som konst och låtit honom få ställa ut sin konst på galleri.
Citera
2023-09-27, 23:15
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Men uppenbarligen så har några konstkännare uppfattat Dan Parks verk som konst och låtit honom få ställa ut sin konst på galleri.

Jo, må så vara.
Citera
2023-09-28, 00:34
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Grundaren av Pegida, som har ställt ut konstnärer bland annat Carolina Gynninng, Regina Lund, Caroline af Ugglas kan knappast räknas som etablerad. Vare sig internationellt eller nationellt.
Rönnqvist ställde ut Lars Vilks två gånger när andra inte vågade.
Citera
2023-10-18, 15:55
Medlem
Högerextremisten Dan Park döms till fängelse för olaga hot och hets mot folkgrupp för att ha placerat en burk märkt med ”Zyklon B” utanför Judiska församlingen i Göteborg. Han döms även för att ha monterat en pärlplatta med hakkors vid ett judiskt museum.

https://expo.se/2023/10/dan-park-doms-for-zyklon-b-burk
Citera
2023-10-18, 16:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Enligt Kulturnyheternas sakkunnige Dennis Dahlqvist är han utan tvivel en konstnär (2014).

Citat:
Huruvida Dan Park bör ses som en konstnär eller enbart en provokatör har debatterats i samband med mediebevakningen av honom. Men för Dahlqvist är det självklart.

Tyvärr är han en konstnär. I och med att han ställer ut så är han faktiskt det, om än en förvirrad sådan, säger han.

https://www.svt.se/kultur/dan-park-h...n-konstnarsmyt
Citera
2023-10-18, 16:47
Medlem
53....so whats avatar
Konst kan ju vara vilken skit som helst. Om man sen gör skiten till en uppsättning och placerar den i vissa perspektiv till betraktelser, kan man kalla det konst, det bestämmer konstnären.

At Dan Park har en kontroversiell syn på konst är väl hans ensak, skall andra skita i.
Viss konst har alltid retat och upprört dom som har en annan syn på föremålet i fråga, men det är ibland meningen för att skapa debatt o.s.v.
Varför skall vissa få detta passerat men inte andra.
Dan Park har medvetet gjorts till nån slags slagpåse som måste tas bort, VARFÖR?
Senast redigerad av 53....so what 2023-10-18 kl. 16:53.
Citera
2023-12-09, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Dan Park har medvetet gjorts till nån slags slagpåse som måste tas bort, VARFÖR?

För Sverige är ett mobbar-land där vuxna tillåts fungera som högstadiebarn, mot enskilda som Dan Park. Sverige är ingenting jag kan vara stolt över. Hade vi varit som Apartheid-Sydafrika däremot, hade jag varit stolt. Vi hade varit ett litet utsatt land men där medborgarna hade gått omkring och hållit huvudet högt.
Citera
2023-12-23, 14:05
Medlem
Fyfan för swedistan. Sätter konstnärer i fängelse.
Vilket jävla pissland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in