Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-10, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag håller delvis med. Flickvänsappar kommer bli accepterade långt innan kiss & bajs-bögar blir rumsrena (Det är de inte). Men jag tror folk redan är mer okej med straight-actinghomon än tanken på att deras brorsa har en AI-flickvän.

Återigen så återkommer egenansvaret. Är man skitful på grund av skelettstrukturen, har konstiga ögon eller konstig näsa eller är väldigt kort eller lång så är det mycket svårt, dyrt eller omöjligt att fixa det. Har man inte en knasig sköldkörtel eller väldigt speciella dietbehov så kan man gå ner i vikt om man vill. Det är bara en fråga om energiintag. Jag har klarat det.

Sedan kanske man tycker att man är snygg som tjockis eller inte fäster någon vikt vid sin vikt. Jag har också reagerat på mängden överviktiga yngre runt 20 - 25 men man kan inte rädda någon som inte vill bli räddad. Nu är vi inne och tassar på fördomar om att alla som kommer skaffa AI-partner är fetton, arbetslösa och fula. För de är ingen social förlust för någon "normal" (och troligen ingen ekonomisk heller - men det är främst ett kvinnoproblem att inte hitta en man som tjänar mer). Men när de med lite status kommer komma ut med att de har en AI-partner kommer "de starka kvinnorna" få snyftintervjuer där de får berätta att "alla bra män var upptagna eller bögar" medan en Henry Cavill-man som gör detsamma kommer att framställas som en Andrew Tate eller ett forskningsprojekt som japanen som blev hund.

Jag tror ärligt talat inte någon bryr sig om detta och att det finns lååångt värre saker att fokusera på än om en nörd pussar sin datorskärm. Personligen hade jag bara tänkt "Jaha, du är nördig ja..Okej" Och inget mer med det. Återigen är det inte de högfungerande friska männen som kommer pyssla med detta utan de som inte får tjejer eftersom något är fel.

Håller inte med dig om att inte kunna fixa utseendet; har själv gjort det. Näsor kan mejslas ner, kallas rhinoplastik och är inte så dyrt nuförtiden, gym och allehanda träningsformer finns, man kan sola, byta klädstil, fixa håret, ordna tandställning även som vuxen och så vidare. Enda grejen är väl om man är defekt på ett såpass gravt sätt att plastikkirurgin inte kan ordna det. Att vara kort funkade för Prince som uppvägde det med en döcool stil, ett gott självförtroende (han var gift mer än en gång vill jag minnas) samt ett genialt intellekt. Kan man bli världskänd som 155 lång och kille, kan man nog ordna brudar också. Likaså var det för Sammy Davis Junior som också var väldigt liten. Jag firade själv nyår en gång med en väldigt kort kille men vet du varför det sket sig för honom? För att han 1. Gick framför mig av ren stolthet och sket helt i mig, han ville bara visa upp mig och 2. Mina klackar gick av så jag föll ihop och fick sätta mig i en port och byta skor. Han såg inte ens det så jag gick andra hållet sen, han hade noll empati och sådana as slänger man på tippen.

Så utseende kan man alltid fixa men personlighet aka hjärnstruktur går INTE och det är där dessa robotar kan vara bra så de får illusionen av att ha någon.
Citera
2023-10-10, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Exakt samma sak som när finska feminister blev upprörda av sexrobotar. De vill behålla den sexuella makten som de har fått de senaste årtionden. Det är även samma sak som ligger bakom upprördheten kring prostitution. De vill inte ha konkurrens. De vill att männen ska vara så många som möjligt och så lättillgängliga som möjligt så att de kan välja och vraka utan problem. Det ska inte finnas prostituerade, sexrobotar eller Ai-flickvänner som lurar i skuggorna och hotar deras Harem av män.
Detta är just vad jag också ser, ja. Känner man sig inte hotad har man inga problem med om de får lite sällskap via datorn.
Citera
2023-10-10, 07:30
Haha när jag var liten blev killarna också kära i tjejerna i porrtidningarna.

Fast i verkligheten vågade de knappt prata med riktiga kvinnor.

Det där runkandet är väl något killar håller på med i en viss ålder om man inte aktiverar dem.

Jag har hört att pojkarna i de klasser som hade råd satt och blev svärmiska (runkade) över romantiska historier redan på 1500-talet.
Låt runkarna runka. Normala människor har inte de behoven, de knullar sin partner som de var modiga nog att fråga om de fick dansa med en gång i världen.

Boys will be boys. Det rycker i kuken på dem varje morgon det måste vara sjukt jobbigt att sexorganet jammar igen pisskanalen när man vaknar och är pissnödig det är mycket lustiga grejer med runkare och deras enorma fantasiliv kring sex alltså.

Men vi normala som hade någon som körde upp oss om morgonen och tvingade iväg oss till utbildningsanstalt har inte de problemen direkt jag tror inte det behöver vara ett samhällshot för riktiga människor?
Citera
2023-10-10, 08:33
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Släpper man folks och särskilt kvinnors sexualitet fritt (som vi gjort senaste två decennierna) så är det klart som fan att det är våra evolutionära inprogrammerade instinkter som styr. Men det kommer föra med sig konsekvenser.

Varför "särskilt kvinnors"?
Citera
2023-10-10, 10:59
Medlem
Citat:
Jag förnekar knappast om att du har rätt om hur människan fungerar

Släpper man folks och särskilt kvinnors sexualitet fritt (som vi gjort senaste två decennierna) så är det klart som fan att det är våra evolutionära inprogrammerade instinkter som styr. Men det kommer föra med sig konsekvenser.

Vi har blivit betydligt mer sexkonservativ de två senaste decennierna. Se bara på metoo, män får knappt titta på en kvinna.
Senast redigerad av Hew18 2023-10-10 kl. 11:08.
Citera
2023-10-10, 11:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Jag tror ärligt talat inte någon bryr sig om detta och att det finns lååångt värre saker att fokusera på än om en nörd pussar sin datorskärm. Personligen hade jag bara tänkt "Jaha, du är nördig ja..Okej" Och inget mer med det. Återigen är det inte de högfungerande friska männen som kommer pyssla med detta utan de som inte får tjejer eftersom något är fel.
Fast uppenbarligen finns det ju en hel del "starka och självständiga" kvinnor som både bryr sig och känner sig hotade av de där nördarnas sociala val.
Citera
2023-10-10, 11:37
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Jag tror inte vi kommer komma till en punkt där robotar kommer göra allting.

Världseliten kommer inte tillåta detta.

Ett samhälle där robotar gör allt och vanligt folk bara softar och får allt serverat skulle utradera den ekonomiska klyftan som eliten skor sig på.

Robotarna ska ju göra allt det vi inte vill göra själva, som är farligt eller smutsigt eller skadligt. Men allt arbete vi gillar, som känns meningsfullt och tillfredställande, som vi kan göra utan att skada andra (frågan är om bilkörning kommer vara tillåtet eftersom så många missköter sig) kommer vi fortsätta vilja ägna oss åt.

Ingen vill ha ett samhälle där alla bara softar jämt av den enkla anledningen att ingen gillar att softa jämt. Vi är inte gjorda att tycka sådant känns bra.
Citera
2023-10-10, 11:41
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Fast uppenbarligen finns det ju en hel del "starka och självständiga" kvinnor som både bryr sig och känner sig hotade av de där nördarnas sociala val.

"Kvinnor vill inte ha män, de vill ha hjälp."

Kvinnor använder femininitet och sex för att locka män att hjälpa dom.

Samtliga kvinnor hotas således av ai flickvänner, eftersom betydligt färre män då kommer acceptera att en kött kvinna kommer förpesta hans liv, i utbyte mot (för varje år) allt mindre. Till och med kvinnors fittor blir ju allt mer begagnade, sjukdomsfyllda och frånstötande ju mer kulturen uppmuntrar kvinnor att bete sig som horor.
Citera
2023-10-10, 13:06
Medlem
brianmolkos avatar
Vad exakt gör en AI flickvän ?
Citera
2023-10-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaKampMotRasister
https://www.tv4play.se/klipp/18bbb4e...mRTr6AVf611MKj

Vad tror ni? Kan AI flickvänner göra så människor slutar skaffa barn och och därmed kraschar världsekonomin?

Kommer AI flickvänner förstöra män? Eller är män redan förstörda?
Jag kanske är konservativ, men jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att ha något annat än en människa som livskamrat. Jag skulle inte "dejta" varken en AI-robot, en Tamagotchi, en personbil eller en Berlinmur...
Citera
2023-10-10, 15:46
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TracyBeaker
Jag kanske är konservativ, men jag skulle aldrig i livet kunna tänka mig att ha något annat än en människa som livskamrat. Jag skulle inte "dejta" varken en AI-robot, en Tamagotchi, en personbil eller en Berlinmur...

Du är så kallad icke-binär alltså.
Citera
2023-10-10, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Du är så kallad icke-binär alltså.
Jag vet inte riktigt vad det betyder, men om det är motsatsen till objektumsexuell så - ja. För jag ser en AI-robot som ett materiellt ting. Likställer ett förhållande med en AI-robot med att ha ett förhållande med en bit av Berlinmuren t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in