2023-06-26, 09:31
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Ja men de skyller allt på andra droger. Jag har hunnit med att känna några som fått psykoser pga hasch genom mitt liv

Argumenten är likvärdiga med att skylla bilolyckor med fulla bilförare på att trafik är farligt generellt istället för att vilja se sambandet till att förare druckit alkohol och därmed orsakat olyckor

Men det är ju lyckliga av att aldrig vilja uppdatera något centralt tankearbete när det kommer till samband.

Samma här. Har också sett flera tidigare sköna och goa människor, som förvandlats fullständigt efter att ha hänfallit åt grästuggandet - att ständigt övertyga andra om cannabis förträffligheter. Och även jag har sett drogutlösta psykoser, även om de själva helt förnekar det i efterhand.

Det blir någon slags destruktiv och antisocial energi kring cannabisivrarna. Att det blir ett egenvärde i att bete sig så dräggigt och obstruktivt som möjligt. Och nåde den som har en annan uppfattning om THC:t.

Det har varit en tråkig resa från EABT:s första videos där han stod i skogen och sågade svensk feminism med blixtrande och blytunga argument, till dagens videos där han sitter i ett dystert och ångestfyllt rum som påminner om det rum Marcus "Lurifaxflux" Jannes gick ur tiden i - om den liknelsen tillåts.

Ett rum där EABT sitter och ölrapar, sluddrar och mest verkar gnälla på allt från youtubes och googles visningsalgoritmer till hur dumma Bali och Jönsson är.

Jag önskar att han själv ledsnar på den energin. Reser sig upp, öppnar fönstret och vädrar ut rejält. Och sedan i någon form, försöker återgå till den briljans, humor och skärpa han bevisligen besitter.
Citera
2023-06-26, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Samma här. Har också sett flera tidigare sköna och goa människor, som förvandlats fullständigt efter att ha hänfallit åt grästuggandet - att ständigt övertyga andra om cannabis förträffligheter. Och även jag har sett drogutlösta psykoser, även om de själva helt förnekar det i efterhand.

Det blir någon slags destruktiv och antisocial energi kring cannabisivrarna. Att det blir ett egenvärde i att bete sig så dräggigt och obstruktivt som möjligt. Och nåde den som har en annan uppfattning om THC:t.

Det har varit en tråkig resa från EABT:s första videos där han stod i skogen och sågade svensk feminism med blixtrande och blytunga argument, till dagens videos där han sitter i ett dystert och ångestfyllt rum som påminner om det rum Marcus "Lurifaxflux" Jannes gick ur tiden i - om den liknelsen tillåts.

Ett rum där EABT sitter och ölrapar, sluddrar och mest verkar gnälla på allt från youtubes och googles visningsalgoritmer till hur dumma Bali och Jönsson är.

Jag önskar att han själv ledsnar på den energin. Reser sig upp, öppnar fönstret och vädrar ut rejält. Och sedan i någon form, försöker återgå till den briljans, humor och skärpa han bevisligen besitter.
Ja jag vet inte vad det är med just hasch som gör att människor blir så envist blinda, om det är en sektliknande mentalitet som påverkar brukare eller om det är drogen i sig men beteendena är likadana.

De flesta jag varit med om har själva erkänt sina psykoser då det verkar som om drogutlösta psykoser har bättre sjukdomsinsikt eller åtminstone inledningsvis (det handlar ju mycket om hur länge folk går sjuka utan någon form av behandling också). Överlag har jag åtminstone uppfattat att människor i missbrukskretsar har en högre acceptans för psykoser medan övriga befolkningen är mer stigmatiserande. (Inte konstigt då somliga psykoser bryter ut av missbruk och andra kan se det som något "självförvållat" när det oftast inte fungerar så).

Men just den där helt skeva, faktaresistenta inlevelsen människor har kring cannabis, den är mi st sagt speciell. Likt pest smittar den människor efter människor, decennium efter decennium. Och ingen av dem inser att de låter likadant som vad någon hade kunnat sagt för 30-40 år sedan och att forskningen faktiskt ständigt gått framåt. Vilket innebär att de främst kommer med propaganda , inte nyanserade kunskaper.

Vi vet att det finns samband med psykoser och debut av schizofreni. Att det hos unga män ger epigenetiska konsekvenser som påverkar deras barn i sin tur. Att den omogna hjärnan hanterar cannabis mindre bra jä fört mot den färdigvuxna hjärnan osv. Men förespråkarna, de utvecklas aldrig. De inbillar sig även att vi andra inte är intresserade av att veta t.ex. hur forskningen kan använda olika substanser mot olika typer av svårare sjukdomar eftersom de kräver att vi är lika svartvita i tänkandet eller "byter sida".

Propaganda. Det är ingenting annat än ren propaganda från missbrukare med sektliknande mentalitet. Oförskämt mot alla som drabbats av funktionsnedsättningar i form av psykoser pga cannabis dessutom. För psykoser är inte något som bara kommer och sedan fint går vidare. De efterlämnar skador och förstörelse så att de snarare är likt tornados som rört runt i folks huvuden.
Citera
2023-06-26, 10:13
Medlem
Custom_mades avatar
Snubben dricker ju vansinniga mängder, men ni tycker att det är rökat som är boven?

Tycker ni gått off topic i tråden.

Ni kan ju testa dricka varje dag i 5 år, sen röka varje dag i 5 år och se resultatet.
Går inte ens att jämföra cannabis med skadliga alkohol.

Men men, nu är väl jag en sån där "sektmänniska".

Ni borde fråga folk i vården och psykiatrin för att få en nyanserad bild kring alkohol och cannabis.

Sen är det väl inte konstigt att han är deppig då hela hans existens verkar gå ut på att lyfta knasigheter i Sverige. Då har han en evighetsuppgift. Till och med här i tråden är nu dårar med er alkoholsuktande nedvärderande syn på cannabis.

Nyfrälsta blir ju folk på nästan alla droger som dom gillar. Men rent krasst så är cannabis den mildare av drogerna vi har i samhället oavsett vad era psykospolare säger.

Räcker att snacka med dom i vården för att höra de överdrivna mängderna alkoholrelaterade skador dom har att göra med.

Ni är bara oinformerade. Räcker för fan att supa två veckor och röka två veckor och jämföra.

Finns få droger som är så farliga som just alkohol.
Du kan dö av avtändningen. Psykoser. Hallisar.
Det är väldigt beroendeframkallande.
Citera
2023-07-16, 08:29
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Snubben dricker ju vansinniga mängder, men ni tycker att det är rökat som är boven?

Tycker ni gått off topic i tråden.

Ni kan ju testa dricka varje dag i 5 år, sen röka varje dag i 5 år och se resultatet.
Går inte ens att jämföra cannabis med skadliga alkohol.

Men men, nu är väl jag en sån där "sektmänniska".

Ni borde fråga folk i vården och psykiatrin för att få en nyanserad bild kring alkohol och cannabis.

Sen är det väl inte konstigt att han är deppig då hela hans existens verkar gå ut på att lyfta knasigheter i Sverige. Då har han en evighetsuppgift. Till och med här i tråden är nu dårar med er alkoholsuktande nedvärderande syn på cannabis.

Nyfrälsta blir ju folk på nästan alla droger som dom gillar. Men rent krasst så är cannabis den mildare av drogerna vi har i samhället oavsett vad era psykospolare säger.

Räcker att snacka med dom i vården för att höra de överdrivna mängderna alkoholrelaterade skador dom har att göra med.

Ni är bara oinformerade. Räcker för fan att supa två veckor och röka två veckor och jämföra.

Finns få droger som är så farliga som just alkohol.
Du kan dö av avtändningen. Psykoser. Hallisar.
Det är väldigt beroendeframkallande.

Du informerade någon om vad?
Eftersom du tydligen var on topic. Och back on track.
Förklara gärna hur du får ihop ditt resonemang, inte minst här:
Citat:
.
Lösningen är därmed vilken?
Koksalts?
Citera
2023-08-27, 18:45
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Han sade väl i någon livestream för inte så länge sedan att han planerade att ta bort sin kanal och försvinna helt från internet 2024 i samband med att han släpper sin bok.
Citera
2023-08-27, 20:38
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Han sade väl i någon livestream för inte så länge sedan att han planerade att ta bort sin kanal och försvinna helt från internet 2024 i samband med att han släpper sin bok.

Okej, det har jag helt missat. Men det är synd att han väljer att lämna nätet helt. Han behövs verkligen.

EABT gör en stor samhällsnytta, när det inte blir alltför mycket av Sunk-TV Inc när han börjar rapa, dricka öl och prata cannabis.

Ska bli kul att läsa hans bok. Har du koll på när den ska komma ut?
Citera
2023-08-27, 20:56
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Okej, det har jag helt missat. Men det är synd att han väljer att lämna nätet helt. Han behövs verkligen.

EABT gör en stor samhällsnytta, när det inte blir alltför mycket av Sunk-TV Inc när han börjar rapa, dricka öl och prata cannabis.

Ska bli kul att läsa hans bok. Har du koll på när den ska komma ut?

Jag vill minnas att han sade att 2023 blir det sista året för honom. Så antagligen kan man väl i sådana fall förvänta sig efter nyåret någon gång.
Citera
2023-08-27, 21:05
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Jag vill minnas att han sade att 2023 blir det sista året för honom. Så antagligen kan man väl i sådana fall förvänta sig efter nyåret någon gång.

Då får vi se när och hur allt blir. Jag får hålla lite extra koll på honom nu. Vill absolut läsa hans bok när den är ute.
Citera
2023-10-14, 15:20
Medlem
Melker9889s avatar
Han verkar ha fått kanalen atombombad. Någon som vet varför?
Citera
2023-10-17, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Han verkar ha fått kanalen atombombad. Någon som vet varför?
https://www.youtube.com/watch?v=LR43khxIFUQ
Citera
2023-10-17, 18:18
Medlem
Melker9889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av careonpvp
https://www.youtube.com/watch?v=LR43khxIFUQ

Så han raderade alltså alla videor/gjorde dem privata eftersom människor inte betalar han tillräckligt eller har jag uppfattat det helt fel?

Förstår att bli skuggbannad så hårt som han är riktigt segt, även för oss andra som vill att hans budskap ska nå massorna. Men kom igen..
Citera
2023-10-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Så han raderade alltså alla videor/gjorde dem privata eftersom människor inte betalar han tillräckligt eller har jag uppfattat det helt fel?

Förstår att bli skuggbannad så hårt som han är riktigt segt, även för oss andra som vill att hans budskap ska nå massorna. Men kom igen..
Jo, jag tror inte att han kommer vinna över folk med den videon direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in