2023-10-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Allting luktar oärlighet från familjens sida. Varför sitter man nu och raderar hennes konton? För att få henne i bättre dager när en eventuell utredning drar igång? Tja, något riktigt skumt är det med denna historia i varje fall.

Dom har väl lessnat på skvallret i denna tråden. Eller så har Felicia vaknat och fått rådet att radera, eller så har hon hittat denna tråden.

Men antar att det är nån i familjen som har hennes mobil.
Citera
2023-10-21, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det verkar ju vara morbror Daniel som startat gofundme kontot med insamlingen. Det verkar ju vara han som skriver alla inlägg också. Så det kanske bara är han som åkt till Thailand?
Sen så verkar allt gått väldigt fort och ingen tänkte väl på att Flashback skulle börja gräva…
Dokumenten kanske mamman signade från Sverige och dom skickades och scannades fram och tillbaka?

Hur CH.swiss vet att Sussanna inte varit i Thailand ver jag inte, det får hen gärna svara på.

Här bekräftar hon iallafall att hon är i Thailand:

https://ibb.co/smNvNfY

Dessutom skriver dom alltid om "hennes familj". Att dom är påväg med samma flyg osv.
Citera
2023-10-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Upp som en sol och ned som en pannkaka.

Filmmanus är givet om någon hugger på detta.

Hoppas iaf att tjejen blir ok.

Felicia kanske kan sälja denna storyn dyrt.

”När jag vaknade upp ur koman och hela mitt liv hade blivit uthängt på internet”
Citera
2023-10-21, 17:23
Medlem
vichy6s avatar
Hon flögs reguljärt. Det bekräftade mamman med orden

” vi fick plats på samma plan”

Att de möjligen fått mer än det kostat hittills är ju en grej.

Varför ligger GFM ff öppen?
Citera
2023-10-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Hur CH.swiss vet att Sussanna inte varit i Thailand ver jag inte, det får hen gärna svara på.

Här bekräftar hon iallafall att hon är i Thailand:

https://ibb.co/smNvNfY

Dessutom skriver dom alltid om "hennes familj". Att dom är påväg med samma flyg osv.

Ja det har du rätt i. Tolkade som att den som skrev var nån som kände familjen eller nån bekant/granne.

En del som skriver verkar vara väldigt upprörda över familjen och man undrar varför?
Citera
2023-10-21, 17:26
Medlem
Det som har skavt för många är familjens historia om Felicia och olyckan. De målade upp henne som en helylle hästtjej som råkade illa ut på backpackerresan i Thailand. Helylle är hon verkligen inte då hon livnärt sig på porr, har stora skulder och någon narkotikadom. Och någon backpackerresa har hon inte varit på då hon bott i Thailand. De har väl gjort det dels för att vinna sympatier, men sedan visste de kanske inte vad de skulle säga heller. Men det hade väl räckt med att berätta att hon varit med om en olycka (vad det nu än var för olycka för det regnade ju inte heller som dom påstod) och inte behövt hitta på olika saker.
Citera
2023-10-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Det som har skavt för många är familjens historia om Felicia och olyckan. De målade upp henne som en helylle hästtjej som råkade illa ut på backpackerresan i Thailand. Helylle är hon verkligen inte då hon livnärt sig på porr, har stora skulder och någon narkotikadom. Och någon backpackerresa har hon inte varit på då hon bott i Thailand. De har väl gjort det dels för att vinna sympatier, men sedan visste de kanske inte vad de skulle säga heller. Men det hade väl räckt med att berätta att hon varit med om en olycka (vad det nu än var för olycka för det regnade ju inte heller som dom påstod) och inte behövt hitta på olika saker.

Det gick nog lite väl snabbt allting och historien dom presenterade är ju det som är upptakten till denna tråden. Det var ingen bra idé att slira på sanningen sådär. Men läget var väl desperat.
Citera
2023-10-21, 17:31
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Detta har tagit för mycket av min tid. Har rensat internet på information om detta. Mailade flertal sjukhus och polisstationer. Ingen har kunnat bekräfta någonting om någon MC/mopedolycka där Felicia var inblandad. Och jag tror inte vi kan komma längre.

Jag "nöjer mig" som det är just nu. Jag tycker deras story är skum. De kunde bevisat allt dag 1. Nu står vi här flera dagar senare utan något svar på vad som faktiskt hänt. Ni andra som fortsätter granskandet får gärna göra det. Kommer följa tråden. Men nu tar det stopp för mig i sökandet.

Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Han förstår nog nu att han varit helt ute och cyklar och att hon ligger i koma.
Du verkar inte läst tråden eller är svagbegåvad eller är ohederlig. Om hon är i koma eller inte är inte själva knäckfrågan. Har hon inte råkat ut för en mopedolycka är det ett bedrägeri. Sen finns det andra saker de med säkerhet ljugit om eller rent ohederligt undanhålit såklart.
Citera
2023-10-21, 17:46
Medlem
Till dags dato har familjen inte visat upp det ringaste kvittot eller utbetalning för sjukhusvistelse eller transport till Sverige. Mycket märkligt, när de samtidigt raderar alla inlägg som ifrågasätter detta på respektive facebook kto. Klart som korvspad att man kan få en offert på en ambulanstransport. Behöver inte kosta någonting egentligen. Nu raderar de hennes historia också. Var skall detta sluta någonstans?
Citera
2023-10-21, 17:51
Medlem
Håller med om att allt verkar skumt, men kollade precis vilket flygbolag som flyger koh samui till Bangkok och det är samma flygbolag som vi ser i fotot dom lagt upp.

https://www.bangkokair.com/preferred-seat
Citera
2023-10-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tranquilhorse
Håller med om att allt verkar skumt, men kollade precis vilket flygbolag som flyger koh samui till Bangkok och det är samma flygbolag som vi ser i fotot dom lagt upp.

https://www.bangkokair.com/preferred-seat

Japp vi kan nog konstatera att Felicia faktiskt har råkat ut för en allvarlig olycka i Thailand och att hon faktiskt blivit transporterad med flyg till Stockholm från BKK. Men det ändrar inte faktumet att det är många frågetecken som återstår.
Citera
2023-10-21, 17:58
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Har hon skrivit ut sig från svenska skattecirkusen så är det inte det minsta oklart, man har då självklart också skrivit ut sig från tillgången till det som finns kvar av den svenska välfärden.

Det kan man ju tycka rent moraliskt.

Dock är hon fortfarande registrerad som invånare i Sverige och därmed har hon som alla andra invånare tillgång till fri sjukvård i regionen hon hör till - i Sjukvårdsregionen Stockholm.

Trots att hon inte betalat någon skatt i Sverige.

Oklart hur länge hon har bott och vistats i Thailand, men det är minst sedan oktober 2022.

Det som är rätt udda är att hennes morbror hänvisade till att man ”som skattebetalare borde få hjälp att flygas hem i den situation de uppgav att Felicia befann sig i.

Familjen borde ju veta om att hon bor i Thailand och inte betalar någon skatt i Sverige.

Dessutom har hon hundratusentals kronor i skulder hos Kronofogden.
Hon är även dömd för narkotikabrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in