2023-10-22, 12:04
Medlem
Mullrets avatar
Har inte sett ett enda underlag på detta har hänt överhuvudtaget.

Så, innan det visas bevis i någon form kallar jag detta för en blåsning. Synd på de godtrogna som donerat. Medlöparna i media borde skämmas.

I Thailand säger man ” No money - no honey ”
I usa ” No money - no funny ”

Utanför Sveriges gränser är befolkningen mindre godtrogen.
Senast redigerad av Mullret 2023-10-22 kl. 12:59.
Citera
2023-10-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nnic
Den gäller ju inte när hon varit utomlands nästan ett år ändå.

Okej kanske är så. Då är det hennes eget fel att inte försäkra sig i Thailand. Om nu ens denna historia är sann.
Citera
2023-10-22, 12:32
Medlem
McAns avatar
Ingen som rapporterat GFM:n?

https://www.gofundme.com/contact/suggest/fraud
Citera
2023-10-22, 12:42
Medlem
rimpoas avatar
Det är klart som tusan att familjen har hämtat hem sin dotter som ligger i koma. Det är helt orimligt att Felicia och hennes pojkvän skulle sitta och uppdatera morbroderns, mammans och morbroderns frus facebook.

Eftersom det behöver gå minst 15 dygn innan man får flyga undrar jag om flygbolaget gjort ett undantag eller om hon legat i koma längre. Uppdateringarna på instagram upphörde i augusti har jag för mig, nu är allt nersläckt så svårt att kolla i efterhand.
Citera
2023-10-22, 13:02
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Ja jag hyrde själv MC på den där ön för kanske 10 år sedan, minns att befolkningen där bara smället på full gas hela tiden typ, finns inget mellanting.
Precis är man inte uppmärksam så ligger en olycka väldigt nära.
Citera
2023-10-22, 13:07
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hur ska detta papper med tryckt text utan ett ord om Felicia med en textat namnrad av modern Susanne vara ett ”bevis” för vadå? Hur ska det vara ett bevis för någonting alls??
Pappret med den tryckta engelska texten går ju att kopiera rakt av från nätet och själv skriva under, har ju inte minsta värde för någonting.
Hur tänker de?

Morbrodern skriver också:
”Jag vill inte gråta ut och få folk att tyck synd om oss”,
Men hur fungerar hans minne…..det var ju exakt vad de gjorde i kvällspressens artiklar den 14 och 15/10 och har gjort i tiggaritexten på GFM-kontot?

Han skriver också att frågor och undringar bör ställas direkt till familjen. Men det är ju också precis det som gjorts på deras konton på nätet. Dessutom ofta försynt och i trevlig ton. Men ändå har familjen vägrat svara och raderat dessa inlägg.

Ber man om 1,3 miljoner från svenska folket i landets största tidningar så får man offra 1 eller 2 minuter på att ladda upp ett dokument, kvitto eller screenshot på biljett när någon av donatorerna ber om detta, oavsett om dottern är lemlästad, döende eller redan dött. Gör man inte det så har man inte inte rent mjöl i påsen. Jag har varit med och vakat på sjukhus då en släkting var inlagd och ej kontaktbar. Man har mer än gott om tid i dessa situationer. Alla som påstår något annat ljuger.

Drygt 1.000.000 kr är en mycket stor summa pengar och man har ett stort ansvar att vara transparent mot donatorer. Familjen Cedergren har betett sig respektlöst och oförskämt mot de donatorer som ställt relevanta frågor. Cedergrens döljande av relevant fakta tyder på att de är inte är hederliga. Stora röda flaggor hissades omedelbart när "hat"-kortet spelades ut i stället för klarläggande av oklarheter och att frågetecken rätades ut.

Hela historien med direkta lögner från familjen är motbjudande. Nu får de lägga korten på bordet, bortförklaringarnas tid är förbi.

Rött kort till tidningar som publicerat artiklar och inte följt upp med granskning. Signalen till allmänheten är övertydlig, så här lätt kan man lura till sig miljontals kronor från svenska folket.
Citera
2023-10-22, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Det är klart som tusan att familjen har hämtat hem sin dotter som ligger i koma. Det är helt orimligt att Felicia och hennes pojkvän skulle sitta och uppdatera morbroderns, mammans och morbroderns frus facebook.

Eftersom det behöver gå minst 15 dygn innan man får flyga undrar jag om flygbolaget gjort ett undantag eller om hon legat i koma längre. Uppdateringarna på instagram upphörde i augusti har jag för mig, nu är allt nersläckt så svårt att kolla i efterhand.

Det är inte där skorna skaver så att säga.

Dom flesta av oss här inne tror att Felicia råkat ut för en olycka samt att hon har transporterats med flyg till Arlanda och att hon troligtvis ligger på KS. Där är vi alla överens, förutom några få foliehattar som tror att hon dricker skumpa i Thailand med MJ och Tupac.

Det vi dock påstår är ett troligt bedrägeri är att dom först och främst ljugit om hennes resa dit. Hon har alltså flyttat dit och bott där närmare ett år och det har inte varit något backpacker-resa. Vi tvivlar även på att det har varit en fråga om en trafikolycka, men har det varit det så finns det fortsatta frågetecken. Varför kan dom inte presentera någon fakta att så har skett? Varför en jävla bild på en offert? Om dom nu är ute efter att bevisa oss "troll" fel. Det osar skit som fan och ser man inte det så är man helt naiv.
Citera
2023-10-22, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa

Senaste inlägget var i slutet av augusti, men hon har varit aktiv efter det med likes och kommentarer. Men eftersom hennes Instagram är nedsläckt så är det svårt att se nu.
Vad som gäller transport vet jag inte, men Anna Holmlund fick väl flyga efter 8 dagar om jag inte minns fel, men det var via ambulansflyg
Citera
2023-10-22, 13:12
Medlem
Jag känner tjejen. Kan bara säga att vissa av er är helt sjuka i huvet. Jag har sätt med mina egna ögon att hon ligger i respirator och allt! Sluta spekulera mer det som hänt är en olycka men utöver det kan jag inte säga mer. Ni får vänta tills allt e utrett och klart. Dessutom är Felicias värden inte bra just nu så att ha pratat som ni gör om en döende person är absurt. Hoppas ni mår bra i er själva att fkn hata på en person som ligger döende och förmodligen ej Kmr vakna. Fy fan sök hjälp alla här tänk om de va eran dotter.
Citera
2023-10-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okand1236
Jag känner tjejen. Kan bara säga att vissa av er är helt sjuka i huvet. Jag har sätt med mina egna ögon att hon ligger i respirator och allt! Sluta spekulera mer det som hänt är en olycka men utöver det kan jag inte säga mer. Ni får vänta tills allt e utrett och klart. Dessutom är Felicias värden inte bra just nu så att ha pratat som ni gör om en döende person är absurt. Hoppas ni mår bra i er själva att fkn hata på en person som ligger döende och förmodligen ej Kmr vakna. Fy fan sök hjälp alla här tänk om de va eran dotter.

Varför flögs hon inte hem med Ambulansflyg? Det är förenat med livsfara att skicka någon reguljärt, vi har fått höra att 10 personer kämpade med att få ombord henne på flighten/erna.

Värdena va ju bra igår, det här luktar damage control.

Jag tror något har hänt men mycket går att klargöra ganska fort, för många frågetecken som lätt kan suddas ut till eran fördel
Citera
2023-10-22, 13:19
Medlem
Citat:

Det är just detta som är så fint med Sverige. Man får tycka precis hur man vill. Man får även känna och säga precis vad man vill. Allt detta så länge man är beredd på att ta konsekvenserna.
Citera
2023-10-22, 13:21
Moderator
OYs avatar
Citat:

Varför flyttar man en döende person från Thailand till Sverige?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in