Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Äntligen fick vi ett ordentligt svar från familjen Cedergren. Då vet vi att hon faktiskt varit inlagd på sjukhus pga. olyckan. Hade jag vetat att tråden skulle blivit så stor som den blev hade jag aldrig skrivit mitt inlägg på sida 26. Det är helt galet hur snabbt tråden fick fart. Trodde mitt inlägg skulle hamnat bland mängden bara. Men hade de kunnat presentera bevis tidigare hade detta aldrig skett. Fortfarande ett mysterium att ingenting rapporterats i thailändsk media. Men jag tror nu på familjen Cedergren.

Måste erkänna att de körde århundradets största "Uno reverse card" på Flashback. Århundradets största "fuck you!" till alla som tvivlat, haha. Nu när de bevisat allt så ska jag skänka en slant om de öppnar insamlingen igen, det är det minsta jag kan göra efter all denna soppa. Hoppas hon återhämtar sig efter olyckan.

Att göra en "Cedergrenare" är nu en Uno Reverse Card fast x10.

Denna tråd förtjänar bli årets tråd på Flashback.

Och du årets pajas.
Skänk på du till de stackarna så att flickebarnet kan betala sina skulder utan att mamman ska behöva sälja en häst eller två. Du kan säkert få deras privata swish då den inte lär öppnas upp av GFM.
Citera
2023-10-24, 21:11
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Jo det fastslår jag vid.

Vad utöver en bokad flygbiljett har du på att hon varit där?

Tycker synd om stackare som trott de hjälpt en flicka i nödsituation. Inget mer än så.

Ytterst märkligt om nu CS och hennes impulskontrollöse bror verkligen varit i Thailand, att de inte lagt ut bilder på något från resan, annat än en ev fejkad bild från Sjukhuset på brodern.
Citera
2023-10-24, 21:12
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Och du årets pajas.
Skänk på du till de stackarna så att flickebarnet kan betala sina skulder utan att mamman ska behöva sälja en häst eller två. Du kan säkert få deras privata swish då den inte lär öppnas upp av GFM.

Du är fan årets pajas. Snackar om att mamman inte ens varit i Thailand. Snackar om polisanmälan. Du och Mullret som är helt säkra på att ingen så pass skadad flygs reguljärt.

Och Mullret med sin pilotpolare.. "Du kan glömma att hon flygs reguljärt" "Inte ens chans"

Jesus christ..Mullret din polare flyger RC-plan som bäst..
Citera
2023-10-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Du är fan årets pajas. Snackar om att mamman inte ens varit i Thailand. Snackar om polisanmälan. Du och Mullret som är helt säkra på att ingen så pass skadad flygs reguljärt.

Och Mullret med sin pilotpolare.. "Du kan glömma att hon flygs reguljärt" "Inte ens chans"

Jesus christ..Mullret din polare flyger RC-plan som bäst..

Jag snackar om det jag vet

Godkväll på dig!
Citera
2023-10-24, 21:15
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Jag snackar om det jag vet

Godkväll på dig!

Du vet skit.

Detsamma, hoppas din anmälan går bra.
Citera
2023-10-24, 21:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ytterst märkligt om nu CS och hennes impulskontrollöse bror verkligen varit i Thailand, att de inte lagt ut bilder på något från resan, annat än en ev fejkad bild från Sjukhuset på brodern.
Det är väl lite det här som är moment 22 i sammanhanget - även när de lägger ut bilder så tas de emot som förfalskade. Hur ska de egentligen gå tillväga för att göra ”er” nöjda?

Nämn EN sak som skulle tyda på att sjukhusbilden är fake.
Citera
2023-10-24, 21:19
Medlem
Citat:
Svar ja.

Det ser man ju på de belopp som återbetalats senaste dygnet hur den sjunkit.

Menar du att om familjen plockat ut 400.000 tex så skulle summan stå 400.000 mindre på hemsidan? Jag tror inte det.

Tror bara de belopp som återbetalats syns för oss som kollar hemsidan.
Citera
2023-10-24, 21:21
Medlem
Citat:
Äntligen fick vi ett ordentligt svar från familjen Cedergren. Då vet vi att hon faktiskt varit inlagd på sjukhus pga. olyckan. Hade jag vetat att tråden skulle blivit så stor som den blev hade jag aldrig skrivit mitt inlägg på sida 25. Det är helt galet hur snabbt tråden fick fart. Trodde mitt inlägg skulle hamnat bland mängden bara. Men hade de kunnat presentera bevis tidigare hade detta aldrig skett. Fortfarande ett mysterium att ingenting rapporterats i thailändsk media. Men jag tror nu på familjen Cedergren.

Måste erkänna att de körde århundradets största "Uno reverse card" på Flashback. Århundradets största "fuck you!" till alla som tvivlat, haha. Nu när de bevisat allt så ska jag skänka en slant om de öppnar insamlingen igen, det är det minsta jag kan göra efter all denna soppa. Hoppas hon återhämtar sig efter olyckan.

Det är det minsta du kan göra. Men med tanke på ditt tillägg nu på slutet så verkar du fortfarande inte inse skadan en sådan här tråd kan ha på människorna inblandade.

Familjen hade aldrig skyldighet att visa dig bevis på att Felicia var svårt skadan när du krävde det. De hade all rätt att göra det när de väl kommit hem till Sverige och landat lite. Men nej, det gick inte för sig enligt Flashbacks egenutnämnda domstol.

Du har varit i högsta grad delaktig att driva drevet framåt - dina första inlägg är ingenting mot hur du sen drivit på och även idiotförklarat de som tyckte att det inte fanns riktiga bevis på bedrägeri utan bara indicier och bad om sans. Jag förstår att det är lätt att be om ursäkt nu med en axelryckning men jag hoppas verkligen att du lärt dig något så du inte behandlar människor på liknande sätt i framtiden.

Vi som inte höll med drevet har visat sig ha rätt - vi var inte naiva som vi blev anklagade för, utan vi kunde se den större bilden, och drogs inte med i psykosen. Om detta blir årets tråd på Flashback så hoppas jag att det är för att belysa hur sjukt det kan bli när människor tappar greppet bakom sin anonymitet.
Citera
2023-10-24, 21:22
Medlem
Citat:
Och du årets pajas.

Pajas och pajas... det beror väl på vem man frågar. Familjen har gjort många skumma saker och undvek bevisa olyckan under en ganska lång tid. Det var (för) många varningsklockor. Är glad att storyn åtminstone fick sitt slut. Lite frågetecken är det kvar, men nu vet jag att de varit på sjukhuset iaf.

Har tyvärr inte Swish/BankID längre då jag bor utomlands. De får öppna insamlingen på GoFundMe om de vill ha en slant från mig. Förmodligen kan nog fler tänkas donera nu när bevis publicerats, så det vore dumt om de inte öppnade GFM igen. Nu när vi vet att olyckan skett så är deras andra skulder/"problem" inte av lika stor betydelse, åtminstone för mig. Kan tänka mig skänka några tusen. För mig är det en skitsumma, men om det hjälper dem med sjukhuskostnaderna så är det väl bra.
Citera
2023-10-24, 21:24
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Hennes bästa vän har delat storyn.
Så var är bilden? Länka.
Citera
2023-10-24, 21:24
Medlem
Citat:
Pajas och pajas... det beror väl på vem man frågar. Familjen har gjort många skumma saker och undvek bevisa olyckan under en ganska lång tid. Det var (för) många varningsklockor. Är glad att storyn åtminstone fick sitt slut. Lite frågetecken är det kvar, men nu vet jag att de varit på sjukhuset iaf.

Har tyvärr inte Swish/BankID längre då jag bor utomlands. De får öppna insamlingen på GoFundMe om de vill ha en slant från mig. Förmodligen kan nog fler tänkas donera nu när bevis publicerats, så det vore dumt om de inte öppnade GFM igen. Nu när vi vet att olyckan skett så är deras andra skulder/"problem" inte av lika stor betydelse, åtminstone för mig. Kan tänka mig skänka några tusen. För mig är det en skitsumma, men om det hjälper dem med sjukhuskostnaderna så är det väl bra.

Så intressant. Som sagt; gör du det. Själv hade jag nog satsat på att skänka till någon som behövde de pengarna bättre än den familjen.

I övrigt inte upp till dom att öppna upp den. Tro inte att de hade pausat den en sekund. Tvärtom så kastas dessa kvitton desperat upp nu när det krävts från GFM.
Synd bara att de är daterade från tidigare än då summorna kommit in.

Puss och kram på dig!
Senast redigerad av CH.swiss 2023-10-24 kl. 21:32.
Citera
2023-10-24, 21:26
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Äntligen fick vi ett ordentligt svar från familjen Cedergren. Då vet vi att hon faktiskt varit inlagd på sjukhus pga. olyckan. Hade jag vetat att tråden skulle blivit så stor som den blev hade jag aldrig skrivit mitt inlägg på sida 25. Det är helt galet hur snabbt tråden fick fart. Trodde mitt inlägg skulle hamnat bland mängden bara. Men hade de kunnat presentera bevis tidigare hade detta aldrig skett. Fortfarande ett mysterium att ingenting rapporterats i thailändsk media. Men jag tror nu på familjen Cedergren.

Men var är beviset/bilden då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in