”Blev en häxjakt”
Samtidigt har man tvingats brottas med anklagelser i sociala medier om att allt bara skulle ha varit ett bedrägeri. Något som tagit hårt på familjen.
– Den blev en häxjakt. Att behöva ta en massa skit från människor som ifrågasätter det här utan anledning, det är livsfarligt och jag tror inte de vet vad de hållit på med. Jag hoppas de tar sig en funderare över vad de ställt till med.
Han kanske själv ska ta sig en funderare på hur han kommunicerat detta? Sveriges absolut sämsta "kommunikationsexpert"?
1. Går man ut med oriktiga uppgifter i Expressen och Aftonbladet, då får man räkna med att internet kommer att granska detaljerna.
Det rör sig inte om någon som är på backpackingresa i Thailand, på semester. Utan om någon som praktiskt taget utvandrat från landet och försörjt sig på troligtvis irreguljärt arbete i Thailand i minst ett år - sannolikt illegalt, utan arbetstillstånd och på turistvisum. Utan försäkringar.
2. Hon har lämnat landet med hundratusentals kronor i skulder hos Kronofogden. Hon är ihop med en känd bankID-bedragare som blåst folk på flera miljoner och håller sig undan fängelsedom i Thailand.
Klart som fan att folk kan misstänka att det är bedrägeri.
3. Blankvägra att presentera något som helst bevis för att saken stämmer som dom hävdat. Radera frågor från folk på fejsbok. Hota våldgästa folks badkar, o.s.v.
Nu kan jag också tycka att folk här krävt lite mer än helt random internetmänniskor har rätt att kräva.
Men det är han själv som blåst upp hela den här grejen just genom att agera som han gör. Och genom att inte presentera något konkret, utan bara ladda upp en bild på sitt eget fejs framför en dörr.
4. Inte förens självaste Gofundme drar öronen åt sig och kräver bevis så laddas det upp sådant som ska föreställa bevis. Trots att man redan innan man ens startar kampanjen betalat första fakturan till första sjukhuset. (Utgår från att det är Godundme som krävt in bevis, annars hade dom väl inte ens laddat upp kvitton där.)
Att den här Daniel Cedergren är en komplett idiot med kommunikationsskills som ett genomsnittligt mellanstadiebarn, är hela orsaken till denna "häxjakt".