Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, din dumma gås. Det har inte skett någon plötslig ökning. Hur blåst kan man vara egentligen som går på allt skit som pumpas ut från desinformationssiterna ChildrensHealthDefense, The EpochTimes och HighWire?

För EN GÅNGS SKULL - kan du inte ta reda på FAKTA innan du hasplar ur dig en massa trams. Jöns!

Här statistik från England. Var är den plötsliga ökningen av döda i SADS 2021 när man vaccinerade knappt 112 miljoner doser?
Källa: https://coronavirus.data.gov.uk/deta...eaName=England

Kod:
England, Mortality statistics - Cardiac Arrhythmia

Age	2013	2014	2015	2016	2017	2018	2019	2020	2021
total	136	134	145	212	216	218	199	168	167

Kod:
England, Mortality statistics - Other Sudden Death, cause unknown

total 	 80	103	 86	 70	 30	 35	 55	 92	 92

Källa: https://www.nomisweb.co.uk/

Det måste bli ett slut på detta eviga antivaxxar-patraskeri någon gång. Lär er kolla uppgifterna innan ni hasplar ur er trams och svammel.

Class dismissed.

Detta kontot jobbade hårt för att ljuga för er. Detta är hans favoritövning. Att slänga ur sig siffror som ej stämmer.

Överdödlighet är ett faktum. Startade i samband med vaccination i varje jvla västland som körde massvaccination med experimentsprutan.
Citera
2023-11-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Om vi listar allt som ni påstått på en enda lång lista så framstår ni ju som komiker. Det är lika sannolikt som att radio skulle döda oss på fläcken när det kom och datorer lika så.

En vän och foliehatt skällde ut mig på 90 talet för att jag skulle gå en datorkurs. Han vare båda arg och ledsen och det var ingen liten utskällning jag åkte på. Det är exakt samma babbel som nu. EXAKT !!!

Så det här är inget nytt direkt.

En fråga bara hur känns det att alltid ha fel år efter år efter år egentligen och hur många gånger måste du ha fel innan du själv börjar tänka att hmm vänta nu.

Iq reserven. Japp mRna vaccinet och din datorkurs är exakt samma babbel.

Citera
2023-11-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Nej, din dumma gås. Det har inte skett någon plötslig ökning. Hur blåst kan man vara egentligen som går på allt skit som pumpas ut från desinformationssiterna ChildrensHealthDefense, The EpochTimes och HighWire?

För EN GÅNGS SKULL - kan du inte ta reda på FAKTA innan du hasplar ur dig en massa trams. Jöns!

Här statistik från England. Var är den plötsliga ökningen av döda i SADS 2021 när man vaccinerade knappt 112 miljoner doser?
Källa: https://coronavirus.data.gov.uk/deta...eaName=England

Kod:
England, Mortality statistics - Cardiac Arrhythmia

total	136	134	145	212	216	218	199	168	167

Kod:
England, Mortality statistics - Other Sudden Death, cause unknown

total 	 80	103	 86	 70	 30	 35	 55	 92	 92

Källa: https://www.nomisweb.co.uk/

Det måste bli ett slut på detta eviga antivaxxar-patraskeri någon gång. Lär er kolla uppgifterna innan ni hasplar ur er trams och svammel.

Class dismissed.

Tvångsvaccinera mig bejbi.

Ont: det verkar ju orimligt, till och med den mest inbitne vaccaren hade reagerat om var fjärde vaccinerad kände någon som dog direkt efter sprutan och du hade märkt av det på din arbetsplats om det var sant
Citera
2023-11-04, 13:03
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Okej, 24 % känner nån som dött av cotonavaccinet. Hur många känner nån som dött under den perioden vaccinet funnits? Ska vi gissa 50%? Vaccinet har ju inte funnits så länge. Vartannat dödsfall är numera alltså vaccinorsakat. Konstigt att ingen seriös forskare upptäckt det än, alternativt att Big Pharma lyckats muta alla.
Kom just på att jag räknade helt fel. Det kan ju vara en enda person som dött av coronavaccin, men den personen var otroligt social, så 24% av befolkningen kände hen.
Citera
2023-11-04, 13:05
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pro-vaxx
Detta kontot jobbade hårt för att ljuga för er. Detta är hans favoritövning. Att slänga ur sig siffror som ej stämmer.

Överdödlighet är ett faktum. Startade i samband med vaccination i varje jvla västland som körde massvaccination med experimentsprutan.
Du menar att länka till officiell statistik och fakta är att "slänga ur sig siffror som ej stämmer".

Det är lustigt det där hur olika man tänker, de flesta skulle nog påstå att den typen av debatterande är den korrekta? Säg till om du vill ha mer fakta och statistik som drar ned brallorna på antivaxxar-patrask - det är hur enkelt som helst att "öva" i den konsten, det är bara att googla fram siffrorna och klistra in!

Hör av dig, du.
Citera
2023-11-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Ännu enklare: Ta bort läkemedelsbolagens immunitet mot att bli stämda för vaccinskador.
Det vore döden för ett civiliserat samhälle! Djungelns lag.
Citera
2023-11-04, 13:19
Medlem
BluePrinces avatar
Känner ingen som dog av vaccinet däremot tre personer som dog av Covid-19.

Vaccinerade mig själv tre gånger, fick lindrig covid en gång. Mår utmärkt idag och skulle utan tvekan vaccinera mig igen om det skulle behövas för att skydda de svagare och äldre i samhället.
Citera
2023-11-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedissweet
Du har tur som lever ännu. Snart kommer biverkningarna tyvärr.
Visst har jag tur!!! Jag och alla andra miljoner i Sverige (88% tog första sprutan, men eftersom den siffran är publicerad av FHM, så antar jag att du tror den är en bluff) är nervösa varje dag att vi ska dö.
Citera
2023-11-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Det händer att spädbarn "dör plötsligt" innan dom fått vaccin säger du. Jaha? Fast den intressanta frågan är väl om en större andel spädbarn som får vaccin "dör plötsligt", än spädbarn som inte får sprutor.

Minns att jag hörde en del om det här fenomenet på TV-nyheterna som barn. Men det är först nu, långt i efterhand, som har jag förstått att många föräldrar var övertygade om att det berodde på vaccin barnet fått kort innan det dog. Jag minns aldrig att SVT nämnde något om det, back in the day. Och istället för att reda ut den här frågan ordentligt så har läkarvetenskapen snöat in sig på tusentals långsökta andra förklaringar.

Du menar att SADS var en grej innan 2021. Okej kanske det. Men om du påstår att du hade hört talas om SADS innan dess så påstår jag att du är en lögnare. Så verkar ju onekligen som det skett en plötslig ökning. Även här har vi fått höra massvis med fantasifulla idéer om vad denna plötsliga ökning kan bero på. Och fortfarande ingen som vågar ifrågasätta sprutorna.

"ALLA medicinska behandlingar medför en risk för biverkningar."
-Jag vet ingen som inte skriver under på det påståendet. Alla vet att det är så.
Men sen när det kommer till praktiken så vill folk inte låtsas om det, just när det gäller vaccin.

Lite märkligt.

Jag arbetar som läkare och har således haft god kännedom om båda fenomenen långt innan 2021. Att allmänheten på grund av spridning i sociala medier och media titt som tätt får höra om ”nya” sjukdomar är inte så konstigt. Det är upp till dig att belägga att SADS är vanligare nu jämfört med tidigare.

Det finns nog inte någon medicinskt utbildad som skulle påstå att vaccin helt saknar risker. De är i regel dock mycket små och fördelarna överväger nackdelarna. Det är få åtgärder som är såpass kostnadseffektiva och riskfria för folkhälsan som vaccinationsprogram. Det är synd att konspirationsteoretiker påhejade av främmande makt vill föra oss tillbaka till 1800-talet.
Citera
2023-11-04, 13:45
Medlem
...
Senast redigerad av Brodrude 2023-11-04 kl. 13:54.
Citera
2023-11-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Jag arbetar som läkare och har således haft god kännedom om båda fenomenen långt innan 2021. Att allmänheten på grund av spridning i sociala medier och media titt som tätt får höra om ”nya” sjukdomar är inte så konstigt. Det är upp till dig att belägga att SADS är vanligare nu jämfört med tidigare.

Det finns nog inte någon medicinskt utbildad som skulle påstå att vaccin helt saknar risker. De är i regel dock mycket små och fördelarna överväger nackdelarna. Det är få åtgärder som är såpass kostnadseffektiva och riskfria för folkhälsan som vaccinationsprogram. Det är synd att konspirationsteoretiker påhejade av främmande makt vill föra oss tillbaka till 1800-talet.
Helt riktigt att det varit så. Men covidvaccinen är inte jämförbara med de beprövade vaccin vi använt historiskt. Vi har aldrig haft ett så dåligt vaccin innan. Ett vaccin ska förhindra sjukdom och dessutom göra det under lång tid. mRNA-vaccinen har bara effekt några veckor/några månader vid upprepad dosering. Ingen frisk människa under 60 år hade behov av dessa vaccin. Därtill är det oklart vd långtidseffekterna är av upprepade doser med tanke på bla utvecklingen av IgG4-antikroppar som pekar på toleransutveckling. Frågan är varför man valde mRNA-teknik öht, varför riktade man in sig bara på den del av viruset som muterar snabbast och lättast. Varför inte göra ett klassiskt vaccin med helt virus, vi vet ju idag att mRNA inte var bättre. Varför experimenterade man med en hel värld? Det är ju sjukt. Det hade gått lika snabbt att göra vanligt vaccin.

Och varför övergav man allmänt vedertagen kunskap som säger att naturlig immunitet är att föredra för den absoluta majoriteten friska människor? Risken för en frisk person under 60 att bli allvarligt sjuk var på promille-nivå. Det här var en gigantisk money-grab från läkemedelsindustrin, precis som pandemrix. För majoriteten innebär vaccinen enbart adderad risk eftersom de inte skyddar mot sjukdom, inte mot postcovid och inte mot myokardit av covid.
Citera
2023-11-04, 14:16
Avstängd
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Kom just på att jag räknade helt fel. Det kan ju vara en enda person som dött av coronavaccin, men den personen var otroligt social, så 24% av befolkningen kände hen.
Problemet är som sagt att antivaxxare inte kan räkna eller läsa, och då slutar det så illa som att någon får för sig att påstå något så tramsigt som att 24% av amerikaner känner någon avlidit av vaccinet.

Låt oss titta på TheOldOneKnows ursprungliga inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
https://www.rasmussenreports.com/pub...%20the%20virus.

Ja alltså nära en fjärdedel av de tillfrågade i denna undersökning känner någon som dog av vaccinet för det så kallade "corona-viruset" (Virus betyder gift på latin)

Men det är kanske ännu mer anmärkningsvärt att nära hälften av de tillfrågade skulle ställa upp och ansluta sig till en stämning mot vaccinbolagen, då många fler märkt av bieffekterna som inte alltid varit dödliga utan även kunnat gestaltas på andra vis.

För de som tror att detta kan ha med politik att göra, så är det värt att notera att så verkar det inte vara.

Hur ser det ut i Sverige har vi några liknande undersökningar här?
Varför fortsätter man att vaccinera på sina håll än idag med sådan här statistik?

Han ifrågasätter alltså varför man "fortsätter att vaccinera på sina håll än idag med sådan här statistik"?

Utan att vara alltför rättfram i sina bedömningar kan man direkt konstatera att TheOldOneKnows is själva verket inte vet et endaste dugg. Han vet framför allt inte att han snackar skit och hänvisar till trams och lögner.

Nej, 24% av USAs befolkning känner inte någon som "dog av vaccinet".

Rent statistiskt har det i t.ex. England avlidit 59 personer i orsaker som kopplas till eller direkt orsakats av vaccinet. Detta efter att de fram till 31 Dec 2021 administrerat 111,916,669 doser vaccin fördelat på en population om 36,012,880 personer över 18 år där 32,045,890 personer fått minst en dos. Siffrorna i USA kommer med stor sannolikhet visa exakt samma typ av prevalens dödsfall (om någon har länk till officiell statistik tar jag emot den med tacksamhet).

https://www.ons.gov.uk/aboutus/trans...cinationstatus

Citat:
Coronavirus and vaccination rates in people aged 18 years and over by socio-demographic characteristic, region and local authority, England

Källa: https://www.ons.gov.uk/peoplepopulat...dregionengland

Om man använder Englands statistik betyder det att 8,643,091 personer i England skulle "känna" någon av de 59 personer som avlidit. Det gör att varje person i England som avlidit i sviterna av COVID-vaccin skulle haft ett kontaktnät på 146,493 personer.

Nej, antivaxxar-patrask, nu får ni faktiskt ta och ge er. Sluta med era lögner, erat förbaskade skitprat och era tramsiga lögner. Det är ingen som tror på er längre. Det får helt enkelt vara slut på erat antivaxxar-patraskeri någon gång.

Class dismissed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in