Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-13, 20:52
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av igrevenstid
Det är ju såklart fel att avbryta någon när tillstånd getts för att yttra sin sak.
Att avbryta Greta måste väl alltid anses som rätt!
Citera
2023-11-13, 21:03
  #134
Medlem
mymyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Majoriteten av klimatrörelsen är ju kraftigt emot Palestina, så om Greta är för Palestina så ligger hon pyrt till. Detta blir klurigt för dom att få ihop.

Brukar hon inte vara klädd i palestinasjal? Det säger väl allt.
Citera
2023-11-13, 21:05
  #135
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Brukar hon inte vara klädd i palestinasjal? Det säger väl allt.
Nej det var första gången hon hade Palestinasjal i Fredags.
Jag ska gå och se om jag kan hitta någon i morgon.
Citera
2023-11-13, 21:15
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju foton tagna ur olika sammanhang, som jag skrev så menade Greta att det var Malenas tröja hon hade lånat. Så familjen har ju aldrig suttit tillsammans med samma tshirt,
Sen förstår jag inte varför det är så jobbigt för vissa att ta avstånd mot fascism för?
Det är ju ett normaltillstånd för de flesta fungerande människor.
Å Greta är förståndshandikappad så hon förstår inte innebörden av tröjan? Är ointressant att det inte är samma bild det är samma familj och samma budskap. Inse att din gudinna är en vänsterfascistisk judehatare
Citera
2023-11-13, 21:17
  #137
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Greta är vänster antar jag. Är man pro Israel eller pro Palestina då?

Pro Palestina. Alla i vänstern hatar Israel.
Citera
2023-11-13, 21:27
  #138
Medlem
Greta tar ställning för Hamas.Och
visar sig med en bläckfisk.Bra
då vet vi var hon står.
Citera
2023-11-13, 21:28
  #139
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Kanske galningarna i fronten, men sedan finns ju en lite mer rejäl grupp bakom som betalar hyfsat mycket pengar. Dom kanske flyttar sina bidrag.

Jo jag var inte uppdaterad. Ser nu att en antisemitism-forskare (Juliane Wetzel) gått ut och sagt att Greta Thunbergs uttalanden är antisemitiska. Greta som alltid säger att man ska lyssna på forskarna, varför tror jag att hon kommer ignorera forskare som forskar om antisemitism fullständigt?

Jag ser även att både tyska Fridays for future OCH det tyska Miljöpartiet tar avstånd från Greta, ordförande för tyska Miljöpartiet kritiserar henne också kraftigt och säger att Greta misskrediterar hela miljörörelsen.
Många i Tyskland reagerar kraftigt på henne. Greta kanske skulle lyssna lite på folket i landet där förintelsen ägde rum, men det kommer hon ju inte göra.
Citera
2023-11-13, 21:30
  #140
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju foton tagna ur olika sammanhang, som jag skrev så menade Greta att det var Malenas tröja hon hade lånat. Så familjen har ju aldrig suttit tillsammans med samma tshirt,
Sen förstår jag inte varför det är så jobbigt för vissa att ta avstånd mot fascism för?
Det är ju ett normaltillstånd för de flesta fungerande människor.

Det tycker jag också men inte Greta, som inte tagit avstånd från Hamas fascistiska attack på
Israel, eller från antisemitism.
Citera
2023-11-13, 21:32
  #141
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Ja, det ser ut som Greta gjort sitt inom klimat iaf. Klimat Greta blev Hamas Greta över en natt. Märta i MP, med sina egna svårigheter, tappar annonspengar och får det plötsligt ännu tuffare. En sorglig helg för Klimatet™

Klimatet handlar inte om Gretas personkult, långt fler vill ha hållbar miljöpolitik än som är fans av Greta Thunberg eller den mer extrema gröna miljön.
Citera
2023-11-13, 21:34
  #142
Medlem
Undringars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektus
Greta tar ställning för Hamas.Och
visar sig med en bläckfisk.Bra
då vet vi var hon står.

Expo borde verkligen göra en raid inom vänstern och Fridays for future Sverige.
Citera
2023-11-13, 21:40
  #143
Medlem
Utmärkt.
Fridays for fascism…
Citera
2023-11-13, 21:42
  #144
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Å Greta är förståndshandikappad så hon förstår inte innebörden av tröjan? Är ointressant att det inte är samma bild det är samma familj och samma budskap. Inse att din gudinna är en vänsterfascistisk judehatare
Vad är innebörden då, om man tar avstånd mot fascism.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in