Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag tror också att droger måste vara inblandade.. antingen bara hos MGM eller hos båda.
Verkar ju helt vansinnigt att döda sin barndomsvän för att han ville dra sig ut ur det gemensamma företaget. Sånt händer ju jämt.
Men jag tror att det finns många märkligheter i MGM:s familj. Pappan tycks ju inte heller vara helt hundra i huvudet med tanke på dans två dagar efter mordet. Fattar han inte att hans son kommer att tillbringa ett bra tag bakom lås och bom? Han har spolierat sitt liv - och livet för sin barndomskamrat och hans familj. Hur sugen är man på att dansa när man tänker på det?
Ska tillägga att själv älskar jag dans..🕺🏼 💃🏿
Jag brukar ofta sätta droger i samband med dålig ekonomi. Om en partner i ett bolag som kanske inte drog in så mycket pengar från början börjar med dyra vanor och detta också medför att dennes bidrag till företagets inkomster påverkas negativt så ligger det väl nära till hands att JJ ville bryta affärsrelationen med MGM?
Hade MGM tagit droger före mordet kan det starkt ha bidragit till händelseförloppet. Efter mordet verkar det inte funnits någon direkt plan. Luktar pundarbeteende enligt mig.
Detta är mina personliga gissning och jag känner inte de inblandade.
Tittar man lite på bolagen där "Trolle GM" och "Trollis" är engagerade dyker det upp personer med hundratals bolagsengagemang. Det tyder på avancerade (skatte?)upplägg eller möjligen någon form av penningtvätt. Detta är också bara en gissning från min sida. JJ kan säkert varit legit också med tanke på att historien med influensern inte passar in i kriminell verksamhet där en grundregel är att dra på sig så lite uppmärksamhet som möjligt.
Hur ser ekonomin ut för JJs föräldrar? Bidrog de månne till sonens Brasilienäventyr?