Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-30, 13:42
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Elon Musk ger hårt svar när han blir besvärad över senaste anti semitism anklagelser och att företag hotar att sluta annonsera på hans plattform han ber dom helt enkelt "go fuckyourself" i dont want you here.

Vad tycker ni om hans uttalanden ?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-67574396
https://www.youtube.com/watch?v=U_M_uvDChJQ

Sen säger han också samtidigt att detta kommer till slut döda företaget om fler slutar annonsera..

Känns skapligt grandiost att antyda att en enda människa på den här planeten skulle få för sig att anklaga Disney och Coca-Cola för att twitter har dött efter senaste två årens misshandel från ledningen, men utöver det ser han inte ut att må speciellt bra.
Tar lång tid på sig före han svarar som att han letar förgäves efter ord som aldrig kommer. Troligtvis har det funnits nåt mer förberett svar på de här frågorna som han antagligen förvirrat bort och istället för att framstå som svarslös tog han på sig rollen som clown igen och tänkte att får han bara folk att skratta så vinner han. Problemet är bara att folk skrattar åt honom, inte med.
Citera
2023-11-30, 14:49
Medlem
De som annonserar på Twitter gör inte så av välgörenhet till Elon Musk. De annonserar för att deras annonser ökar deras försäljning.

Marknadsföring är en högt utvecklad vetenskap och konstart, med vissa överraskingar i en ständigt föränderlig omvärld vilket gör ämnet desto mer spännande. De som arbetar med att utforma annonser och optimera deras placering i olika kanaler är ytterst sofistikerade. När de hatande obildade politruckerna i företagsledningen av panikrädsla för yttrandefrihet, beordrar dem att hugga en grov yxa tvärs genom deras noga broderade kampanjer och blockera en dominerande kanal som Twitter, bara av psyksjuka politiska skäl som förstör för det egna företagets anställda och investerare, då blir de knappast glada.

De som fortsätter annonsera på Twitter vinner. Bojkottarna förlorar.

Elon Musk har inte något "ego". Han står upp för det självklart uppenbart moraliskt riktiga. Det är vad jag utgår ifrån att varenda människa gör.
Citera
2023-11-30, 14:58
Medlem
Jag ser fram emot ett Twitter, och den all-app som mjukvaruingenjören Elon Musk utvecklar, som är hygieniskt fritt från psyksjuka hatfanatiska kommunistannonsörer som dödar dig för att du vill yttra dig. Det låter som ett suveränt recept för att skaffa sig relevanta annonser istället för bara psykopatiska "trick" som försöker få dig att äta mer fett, och ta en spruta till.
Citera
2023-11-30, 22:26
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Elon Musk ger hårt svar när han blir besvärad över senaste anti semitism anklagelser och att företag hotar att sluta annonsera på hans plattform han ber dom helt enkelt "go fuckyourself" i dont want you here.

Vad tycker ni om hans uttalanden ?

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-67574396
https://www.youtube.com/watch?v=U_M_uvDChJQ

Sen säger han också samtidigt att detta kommer till slut döda företaget om fler slutar annonsera..
Han mår nog inte särskilt bra rent mentalt. Nästan psykotisk.

Hans totala misslyckande med X/Twitter är bara ännu ett bevis på att allt han går in och detaljstyr går åt helvete. Han har bluffat till sig miljarder genom att lova saker han aldrig levererar och ville nu dra in pengar med sitt nya hobbyprojekt. Det gick som förväntat. Gör man något som redan var skit till ännu mer skit så kommer annonsörer dra. Man kan tycka att en miljardär borde förstå hur kapitalism fungerar.
Citera
2023-12-01, 03:11
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Hans totala misslyckande med X/Twitter är bara ännu ett bevis på att allt han går in och detaljstyr går åt helvete. Han har bluffat till sig miljarder genom att lova saker han aldrig levererar och ville nu dra in pengar med sitt nya hobbyprojekt. Det gick som förväntat. Gör man något som redan var skit till ännu mer skit så kommer annonsörer dra. Man kan tycka att en miljardär borde förstå hur kapitalism fungerar.

Twitter har bara blivit bättre. Anledningen till att annonsörer drar är för att friheten att yttra sig är så pass stor där nu, så massmedia/storföretag/den amerikanska staten kan inte längre styra narrativet som de vill. Därför de försöker krascha Twitter eller få Musk att införa större censur.

Det var knappast av ekonomiska anledningar han köpte Twitter.
Citera
2023-12-01, 04:52
Medlem
wwrs avatar
Twitter/X är fortfarande kungen, stämmer det?

Mastodon skulle ju ta över. Jag hittar inga diagram över aktiva användare efter februari. Pös den bubblan ihop?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...EY1mw&usqp=CAU
Senast redigerad av wwr 2023-12-01 kl. 04:59.
Citera
2023-12-01, 04:55
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47

Hur har han gjort twitter sämre?
Citera
2023-12-01, 05:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag undrar också hur han tänker när han ser på sig själv som som större än stater. Han måste ha fått fel signaler när han ser sig själv som större än USAs president och kongressen när ha bestämmer i frågor som han inte äger. Jag tror det är en tidsfråga innan de tar itu med honom. Han borde se åtalen mot Trump som en varning, då man kan inte bråka med staten i något land och vinna.

Han är en ensam person som inte tar intryck av omvärlden och hur flyktiga folk är på sociala medier, där brukare och finansiärer hittar nya plattformar. Det är tragiskt att en så driftig person är så destruktiv, där jag tycker att alla hans barn med de konstiga namnen är en varningssignal om galenskap.

Det är inte bara Twitter och X han inte kan hantera. Det är samma destruktiva agerande med Tesla, när han tror han kan knäcka det svenska facket. Elon Musk förstår inte längre omvärlden, och hur det är att vara företagare i Europa. I Europa är de rättigheter Elon Musk vill kringgå självklara för medborgarna.

Det är skrämmande att Elon Musk ser konspirationsteorier och diktaturer som legitima samarbetsparter, där han ger sig in i säkerhetspolitik och saboterar de demokratiska ländernas intressen.
Fast är användare verkligen så flyktiga? Allt går upp och ner men jag tycker inte att det verkar vara särskilt mycket som har hänt sen Lunarstorms dagar. Då kom och gick en massa saker. Msn, myspace, snyggast.nu. de senaste 5-15 åren så verkar det vara samma facebook, whatsapp, instagram, tiktok, twitter, flashback, reddit som dominerar. Den enda skillnaden verkar vara att allt korspostas, så nu postar man även på tiktok. Men man slutar inte med instagram för det.
Citera
2023-12-01, 07:42
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Hur har han gjort twitter sämre?

Tagit bort så att man inte längre kan se svar på tweets utan att vara inloggad.
Tagit bort så att tweets inte längre visar previews av artikeln de länkar till (denna bör man kunna se som bekräftat dålig oavsett hur mycket musk-kuk man vill ta i röven eftersom han själv redan insett hur jävla korkat det var)
Citera
2023-12-02, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Någon på svenska X som är under 40 som orkar vara där?

Spelar ingen roll vad Elon gör, vi har liksom inte tillräckligt med smart folk på svenska språket som vill vara där för att det ska vara något att ha.

Även om han gjorde ett helt perfekt interface så är det bara skitkonton som postar på svenska twitter.

Funkar inte för mig, har aldrig funkat för mig och folket där är med i prostabröderna och klimaterieförbundet med massa småbarn, massa tid, massa gnäll.

Det spelar ingen roll vad Musk gör, de svenska ungdomarna har dragit vidare kvar är en massa propagandister som pliktroget försöker få folk att tro att de står för något.

Dött för mig vad han än hittar på härnäst tbh.

Jag är aktiv där och det är mycket bättre nu när han klippt av vänsterfolkets megafon till hela världen, nu slipper man det äckliga vänsternarrativet som man blev tvingad till förut.

Elon är kung och frälsare, vänsternarrativet är så ängsliga nu för de har helt tappat makten över narrativet, nya tider kommer, bara titta på Sverige och vad som händer, dags att börja rensa upp i leden.
Citera
2023-12-02, 23:50
Medlem
orrtupps avatar
Följer Musk alla användare på X automatiskt?
Ser att han finns bland mina följare så jag antar att det är så
Citera
2023-12-03, 05:48
Medlem
Sir Dwains avatar
Han bad till slut om ursäkt för att han sa att det där inlägget som påstod att judar verkar för att få västvärlden att släppa in araber och afrikaner för att "förgöra det vita folket" var den verkliga sanningen va?

Det är hysteriskt roligt att han sa det där bara dagen efter att han hotade media matters med stämning för att de visat att twitterx blivit mer antisemitiskt sedan han tog över.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Twitter/X är fortfarande kungen, stämmer det?

Mastodon skulle ju ta över. Jag hittar inga diagram över aktiva användare efter februari. Pös den bubblan ihop?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...EY1mw&usqp=CAU

Mastodon i all ära men det fungerar helt annorlunda, det är inte ett centralt system likt twitter utan du måste bli medlem på diverse servrar som har olika ämnen. Det kommer inte konkurrera ut twitterx. Jag trodde metas nya grej skulle göra det men den verkar inte gå så bra den heller.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Följer Musk alla användare på X automatiskt?
Ser att han finns bland mina följare så jag antar att det är så

Nu använder jag inte twitter längre, men jag fick hans inlägg överst hela tiden tills jag mutade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in