Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekoppen16
Enligt rykten 2 barn hade han själv ansvar för. Vem vet. Kanske stod packa upp fika medans 3åringen sprang in i vattnet? Man ska aldrig släppa blicken. Men sånt kan gå fort. Och skulle själv aldrig åka själv och bada med 2 småbarn. :/

Okej, ja det är mycket svårare att hålla koll på två, jag åker inte heller med båda mina själv av den anledningen. Det är ätt att va efterklok och det kan gå fort men vatten måste betraktas som den livsfara det är för en icke-simkunnig. Så tyvärr tycker jag pappan brustit i sitt ansvar och bör åtalas, barnet förlorade hela sin framtid pga detta.
Citera
2022-08-16, 20:07
Fruktansvärt. Stackars stackars denna lilla pojke. En treåring förstår inte hur farligt det är med vattnen. Det är föräldrarnas uppgift att se till att han är trygg. Jag har själv en tre åring och släpper han inte med blicken när vi badar. Varken vid havet där det är extremt långgrunt där vi bor eller i en pool. Om det lite djupare vatten använder han puffar.
Citera
2023-12-05, 14:57
Medlem
Någon som har fup? Åtal är visst på gång.
Citera
2023-12-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mullemulle
Någon som har fup? Åtal är visst på gång.

https://gofile.io/d/6ZMU9z

.
Citera
2023-12-05, 15:22
Medlem
Fruktansvärt tragiskt och jobbigt att behöva få fördomar besannde. I den åldern och 2 stycken utan flytgrejer på så känns det som en lite för högriskgrej för min smak. Kan ju bara säga tjillevippen så har nåt hänt.

Intressant synpunkt innan med HD. Kunde svårligen ha insett risken eller vad det kan tänkas heta. En annan får ju lite panikkänsla redan att tänka tanken med avseende på risken.
Citera
2023-12-05, 16:18
Avstängd
alicia66s avatar
Mamman fullt påklädd med huckle. Otippat att det var muslimer. dom kan fan inte hålla reda på avkomman någon stans.
Citera
2023-12-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Mamman fullt påklädd med huckle. Otippat att det var muslimer. dom kan fan inte hålla reda på avkomman någon stans.
Jajamen, överallt och ständigt trumfar huckle-kvinnans sexuella värde allt annat.
Och det finns ju få ställen som hon får njuta så mycket av sitt inbillade höga sexuella värde som i ett badhus.
När hon sitter där, fullt påklädd, njuter av att hennes män så gott som öppet runkar till de svenska "hororna".

Åtta år sen jag var på äventyrsbad, Eriksdalsbadet här på Södermalm.
Jag visste att en nästan drunknad ska till sjukhus, i synnerhet om det är ett barn, men jag visste inte varför.
Det vet jag nu.

Det är uppenbart att en av de svarta pojkarna är obekväm med vattnet, han håller sig vid "strandkanten". Jag fattar ju inte vad den fullt påklädda i huckle skriker men jag uppfattar det som att hon hetsar honom att gå längre ut för det gör han.
Utöver mig finns det en svensk kvinna i vattnet, när jag återkommer en kvart senare har hon räddat livet på pojken.
Nu försöker hon och badpersonal få mamman att ta pojken till sjukhus.
Mamman förhåller sig ointresserad, det är för långt dit (nån km).
Den svenska kvinnan förklarar återigen varför pojken måste till sjukhus. Hon berättar också att hon är läkare, sen tar hon sitt eget barn och går.
Några minuter senare kommer hon tillbaka och säger till huckle-kvinnan att hon har ringt och ordnat så att det kommer en bil till nödutgången precis bredvid huckle-kvinnan så hon ska slippa gå den långa vägen genom badet.
Där slutade jag "tjuvlyssna".
Citera
2023-12-07, 12:31
Medlem
Jag tycker det är bra att kvinnan åtalas och hoppas att hon fälls. Läste igenom FUP:en och det är ju uppenbart att hon inte har det minsta koll på någonting och skyller på saker som att "hon inte kan svenska" mm.

En del säger nog att "hon har ju redan förlorat ett barn" och det är ju sant. Vad jag tänker är snarare att det kommer sprida sig bland somalier i Sverige att man faktiskt kan bli dömd, man måste byta om mm och därmed kanske fler faktiskt tar ansvar för sina barn, alternativt inte går till badhuset om de inte kan simma och måste byta om samt, ve och fasa, titta på sina små barn.
Citera
2023-12-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag tycker det är bra att kvinnan åtalas och hoppas att hon fälls. Läste igenom FUP:en och det är ju uppenbart att hon inte har det minsta koll på någonting och skyller på saker som att "hon inte kan svenska" mm.

En del säger nog att "hon har ju redan förlorat ett barn" och det är ju sant. Vad jag tänker är snarare att det kommer sprida sig bland somalier i Sverige att man faktiskt kan bli dömd, man måste byta om mm och därmed kanske fler faktiskt tar ansvar för sina barn, alternativt inte går till badhuset om de inte kan simma och måste byta om samt, ve och fasa, titta på sina små barn.

HUR kan du som icke simkunnig gå till ett badhus med dina barn som inte heller är simkunniga? Allvarligt. Märks hur lågt deras IQ är. Vilka va de som försökte ta nycklarna till ambulansen och ta sig in i ambulansen?? De va väl hennes släktingar? Så fruktansvärt dumma i huvudet.
Citera
2023-12-11, 09:14
Medlem
Är detta två olika fall med treåringar som drunknat på samma badhus?
Det ena inträffade i februari och det andra i augusti?
Citera
2023-12-11, 11:36
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Är detta två olika fall med treåringar som drunknat på samma badhus?
Det ena inträffade i februari och det andra i augusti?

En annan tråd finns för den olycka som ägde rum i augusti 2022.
(FB) Norrköping, Pojke fyra år död i drunkningsolycka i pool på badanläggning (2022-08-14)

Vänligen notera att det finns två olika trådar.

/Mod
Citera
2023-12-11, 12:18
Medlem
Barn är värdelösa och klarar inget själv och har man då en värdelös förälder som värdesätter mobiltelefon för att ladda upp bilder på sin OnlyFans så blir det såhär. Nej, man ska inte ha barn på sådana här ställen utan dessa ska man förvara hemma så kan de sitta där med sina glosögon och se på Paw Patrol och annan skit.

Lite skoj att ingen annan vuxen i närheten agerat men de brydde sig väl inte. Badvakten som arbetade, vart var han? Hade tonåringarna simlektion i hallen bredvid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in