Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-12-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Vad vill du ha sagt? Kan du inte bara sammanfatta det i ett inlgg istllet fr ett be lsarna scrolla genom massa nonsens?

Om du inte frstr innehllet i den dr posten s kanske detta r fel trd fr dig.

Men en tidigare post frklarar lite mer:

(FB) Bostadsmarknaden i Sverige just nu!
Citera
2023-12-21, 03:33
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Med andra ord s lgger du alla dina gg i samma korg?

Nr du nd r igng, varfr lgger du inte alla dina tillgngar I krypto?

Jag ger flera andra aktier i andra branscher ocks.
Fastigheter r alltid vinnare ver tid d det r en tillgng. Krypto har jag inte mycket till vers fr med en massa ettor och nollor som ngon har satt ett pris p.
Vad fick dig att tro att jag satsar p krypto och vad har det med fastigheter att gra menar du ?
Citera
2023-12-21, 03:35
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotonreflex
Om du inte frstr innehllet i den dr posten s kanske detta r fel trd fr dig.

Men en tidigare post frklarar lite mer:

(FB) Bostadsmarknaden i Sverige just nu!

Det du tar ut r en isolerad period ver en vldans kort tidsperiod. Ta fram en graf ver 10 rs prisutveckling k istllet.
Citera
2023-12-21, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Det du tar ut r en isolerad period ver en vldans kort tidsperiod. Ta fram en graf ver 10 rs prisutveckling k istllet.
2013-2023 som den dr spreadsheeten han gjort visar r...... 10 r.
Citera
2023-12-21, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMirra
Okej. r man "arg" om man kallar en spade, fr spade ocks? Eller drar du grnsen ngonstans?

Tror du ska satsa p ngot annat, n att stlla humrsdiagnoser ver Flashback bste Dr.Phil.

Om du pstr att du kallar en spade fr en spade s
menar du allts att halva Sverige r prostituerade?
Citera
2023-12-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av londonlondon
Det gr bra nu?

Uppenbart att personen r ett troll som bor hemma hos sin mamma.

Fr att inte vara offtopic, bostadspriserna ska ner fr jag hrde de frn en kille p gymmet.
Citera
2023-12-21, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Jag ger flera andra aktier i andra branscher ocks.
Fastigheter r alltid vinnare ver tid d det r en tillgng. Krypto har jag inte mycket till vers fr med en massa ettor och nollor som ngon har satt ett pris p.
Vad fick dig att tro att jag satsar p krypto och vad har det med fastigheter att gra menar du ?

Jsses...... Jag tror vi avslutar diskussionen hr.

Bostadsmarknaden kommer g ner.
Citera
2023-12-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMirra
Ja? 4 mnader sedan den passerade 4,5%...

Enligt Avanzamiljonrerna i studentbostder, skulle ju i stort sett varenda bostadsgare g i personlig konkurs, frra ret typ. Nu har 4 mnader passerat, domedagsprofessorerna i hyresettorna flyttar stndigt fram kraschen/blodbadet/Ullaredsrean 3 mnader. Har varit s i 10-15 r nu.

terigen, vart r alla fynd och klipp ni hyreshoror skulle gra fr 3 mnader sedan? Ni har ju till och med ftt 4 mnader p er nu.

Skynda, fynda! Lnka till era klipp.

Du sa att rntan varit hg i ver ett r vilket inte stmmer, den har inte ens fullt toppat ut.

Fynd och fynd, titta i min historik s har jag lnkat otaliga fynd. Det r dock inte av intresse fr mig. Priserna ska ned 20-30 % (mycket osannolikt) om jag ska in i BRF marknaden igen. r fullstndigt vertygad om att jag kommer gra vansinnigt mycket strre pengar kommande r i BTC & aktier. Vi fr terkomma om ett r s fr vi se om jag eller du fr skmmas. Tills dess kan jag gott se samtliga freningar med hga ln eller renoveringsbehov fortstta tappa i vrde.
Citera
2023-12-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Du sa att rntan varit hg i ver ett r vilket inte stmmer, den har inte ens fullt toppat ut.

Fynd och fynd, titta i min historik s har jag lnkat otaliga fynd. Det r dock inte av intresse fr mig. Priserna ska ned 20-30 % (mycket osannolikt) om jag ska in i BRF marknaden igen. r fullstndigt vertygad om att jag kommer gra vansinnigt mycket strre pengar kommande r i BTC & aktier. Vi fr terkomma om ett r s fr vi se om jag eller du fr skmmas. Tills dess kan jag gott se samtliga freningar med hga ln eller renoveringsbehov fortstta tappa i vrde.

Ser du din bostad du spenderar ditt liv i som ett stt att kunna tjna pengar?
Citera
2023-12-21, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

Rtt uppenbart att man gjorde det under lgrntetiden. Men du kanske var fr ung fr att kpa d
Citera
2023-12-21, 17:13
Medlem
DaveMirras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LTO

Du r medveten om att man bde kan ga sin bostad, OCH investera pengar i krypto och aktier va? Jag kr med aktier.

Men det kanske blir fel i kommunistkalkylen d? Hr inne, verkar det (frn hyreshorornas sida) bara finnas 2 alternativ:

1. Kp bostad. D blir man per automatik verbelnad och utfattig. Oavsett nr man kpte bostaden. Du mste lgga 99% av din inkomst p ditt boende. S r det bara. Man blir ocks hindrad frn att investera p brsen. Det gr bara inte. Error!

2. Kp inte bostad. Per automatik blir du istllet en sylvass investerare/Avanzamiljonr. Sjukt, men s r det tydligen. Stormrik blir man av att hyra. Siffrorna blir alltid bla om man r hyreshora.

Finns inget annat alternativ.
Senast redigerad av DaveMirra 2023-12-21 kl. 17:15.
Citera
2023-12-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A

Nja, mer s att HR jag har r till >85% det jag vill ha, men r inte beredd att lgga 1M+ i kontantinsats fr att n de sista 15 % och "drmboendet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in