Citat:
Ursprungligen postat av
LTO
Du sa att rntan varit hg i ver ett r vilket inte stmmer, den har inte ens fullt toppat ut.
Fynd och fynd, titta i min historik s har jag lnkat otaliga fynd. Det r dock inte av intresse fr mig. Priserna ska ned 20-30 % (mycket osannolikt) om jag ska in i BRF marknaden igen. r fullstndigt vertygad om att jag kommer gra vansinnigt mycket strre pengar kommande r i BTC & aktier. Vi fr terkomma om ett r s fr vi se om jag eller du fr skmmas. Tills dess kan jag gott se samtliga freningar med hga ln eller renoveringsbehov fortstta tappa i vrde.
Du r medveten om att man bde kan ga sin bostad, OCH investera pengar i krypto och aktier va? Jag kr med aktier.
Men det kanske blir fel i kommunistkalkylen d? Hr inne, verkar det (frn hyreshorornas sida) bara finnas 2 alternativ:
1. Kp bostad. D blir man per automatik verbelnad och utfattig. Oavsett nr man kpte bostaden. Du mste lgga 99% av din inkomst p ditt boende. S r det bara. Man blir ocks hindrad frn att investera p brsen. Det gr bara inte. Error!
2. Kp inte bostad. Per automatik blir du istllet en sylvass investerare/Avanzamiljonr. Sjukt, men s r det tydligen. Stormrik blir man av att hyra. Siffrorna blir alltid bla om man r hyreshora.
Finns inget annat alternativ.