Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-11-25, 01:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Man kan ju undra hur mycket av skattepengarna han smusslat ner i sin egen ficka. Detta lär knappast vara den enda överföring som gjorts till hans företag. Ser ut som en person som gillar fin yta och pengar.

Tänk på det nästa gång du ser en MENA i en miljonbil.

Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Jag är väl knappast ensam om att undra hur nära vi är att förvandlas till ett Bulgarien, Colombia eller Ecuador gällande korruptionen.

Det är fascinerande hur det multietniska Sverige verkligen gör Sverige till ett jävla skithål med mord, våldtäkter, skattefiffel, bidragsfiffel och mutbrott.

Fyfan för alla er som röstade för att detta kunde ske.

Precis allting fungerade bra i "tråkiga" och homogena Sverige. Trots att vi var/är en liten befolkning kunde vi bygga stridsflygplan, ubåtar, Volvo- och SAAB-bilar. Man kunde inte muta polisen om man kört för fort. Man kunde vara hyffsat trygg i de flesta av våra storstäder. Man kände samhörighet med andra svenskar även om de bodde i Bode, Skinnskatteberg, Hammarö eller Eslöv. Själva det svenska immunförsvaret håller på att raseras och vi är på väg att bli ett riktigt jävla rövhålsland.

Instämmer. Egentligen vill man bara stänga dörren och lämna skiten, men jag tror det finns chans att ordna upp vansinnet. Nästa generation unga svenska pojkar och flickor är riktigt konservativa. Det kommer så klart en motreaktion i Europa, kanske har Irland redan startat, och den kommer sprida sig även till Sverige.
Citera
2023-11-25, 12:09
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Inte enligt undersökningen som jag hänvisade till.

Och jag litar mer till den än till vad en random Flashbackskribent som hatar samhället påstår.

Korruptionen i Sverige finns i samhällstoppen, inte på botten. Där är den enorm.
Citera
2023-11-30, 15:18
Medlem
Är han fortfarande häktad eller har han släppts?
Citera
2023-12-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika88
Är han fortfarande häktad eller har han släppts?

Fortfarande häktad.
Citera
2023-12-03, 21:32
Medlem
[quote=Cementkrisen|86593505]Fortfarande häktad.[/

Han har då varit häktad sedan maj…
Hur länge kommer han vara häktad tro?
Citera
2023-12-08, 20:37
Medlem
Det finns förmodligen flyktrisk.
Sverige har väl inte något utlämningsavtal med Egypten så det är förmodligen säkrast att han förvaras på ett sätt som innebär att han slipper skotta snö utomhus....

Av nyfikenhet undrar jag vad man tillåts pyssla med om man är häktad med restriktioner? Får man läsa böcker? Ägna sig åt handarbete? Utveckla sina musikaliska talanger?
Citera
2023-12-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolwater
Det finns förmodligen flyktrisk.
Sverige har väl inte något utlämningsavtal med Egypten så det är förmodligen säkrast att han förvaras på ett sätt som innebär att han slipper skotta snö utomhus....

Av nyfikenhet undrar jag vad man tillåts pyssla med om man är häktad med restriktioner? Får man läsa böcker? Ägna sig åt handarbete? Utveckla sina musikaliska talanger?

Utlämna till Egypten? Personen är svensk medborgare
Citera
2023-12-12, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika88
Utlämna till Egypten? Personen är svensk medborgare
Men han har såvitt jag vet även boende i Egypten som. är jag ganska säler på, också är där han ursprungligen kom ifrån.
Förmodligen har han sett till att fylla sina fickor mer än man hittills har hittat (det kan ju ha pågått längre än preskriptionstiden för brottet till exempel). Så gissningsvis finns det pengar kvar att leva på utomlands.
Citera
2023-12-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolwater
Men han har såvitt jag vet även boende i Egypten som. är jag ganska säler på, också är där han ursprungligen kom ifrån.
Förmodligen har han sett till att fylla sina fickor mer än man hittills har hittat (det kan ju ha pågått längre än preskriptionstiden för brottet till exempel). Så gissningsvis finns det pengar kvar att leva på utomlands.

Det stämmer! Mer slott än koja sägs det.
Citera
2023-12-21, 11:02
Medlem
Åtalet kom idag

https://www.di.se/nyheter/tidigare-c...-for-mutbrott/
https://sverigesradio.se/artikel/sju...inkop-pa-ackis

Sju personer åtalas för grova mutbrott kopplat till inköp på Akademiska sjukhuset i Uppsala, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande
Senast redigerad av GrevenFB 2023-12-21 kl. 11:04.
Citera
2023-12-21, 12:32
Medlem
Cannon var bara toppen på isberget! Snyggt att man tittat bakåt i tiden och hittat ett och annat. 4,7 MSEK är inte lite pengar!

Vem har läkt? Sura lärarkollegier som inte fått någon andel? Det borde osat ganska mycket on herr Adel…
Citera
2023-12-21, 14:41
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Åtalet kom idag

https://www.di.se/nyheter/tidigare-c...-for-mutbrott/
https://sverigesradio.se/artikel/sju...inkop-pa-ackis

Sju personer åtalas för grova mutbrott kopplat till inköp på Akademiska sjukhuset i Uppsala, skriver Åklagarmyndigheten i ett pressmeddelande

Vilken utbildning har Adel Shalabi?

Det står inget på hans Linkedin, där står bara anställningar han haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in