Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-10-12, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det är nog främst Phillips, GE och Siemens.

Men jag tyckte jag såg att han hade fått det till att handla om en "uppgradering", fast det var helt nya system. Så att någon offentlig upphandling aldrig blev aktuell.

Och man kan se att en sådan person mjölka olika försäljare - Fan det perfekta jobbet---

Holland
USA
Japan
Tyskland

"Jag är chef för alla inköp lita på mig"
Senast redigerad av Whistlehead 2022-10-12 kl. 19:39.
Citera
2022-10-12, 19:46
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Jag är väl knappast ensam om att undra hur nära vi är att förvandlas till ett Bulgarien, Colombia eller Ecuador gällande korruptionen.

Det är fascinerande hur det multietniska Sverige verkligen gör Sverige till ett jävla skithål med mord, våldtäkter, skattefiffel, bidragsfiffel och mutbrott.

Fyfan för alla er som röstade för att detta kunde ske.

Precis allting fungerade bra i "tråkiga" och homogena Sverige. Trots att vi var/är en liten befolkning kunde vi bygga stridsflygplan, ubåtar, Volvo- och SAAB-bilar. Man kunde inte muta polisen om man kört för fort. Man kunde vara hyffsat trygg i de flesta av våra storstäder. Man kände samhörighet med andra svenskar även om de bodde i Bode, Skinnskatteberg, Hammarö eller Eslöv. Själva det svenska immunförsvaret håller på att raseras och vi är på väg att bli ett riktigt jävla rövhålsland.
Citera
2022-10-12, 19:49
Medlem
Och högern vill lägga ned public service.
Citera
2022-10-12, 19:52
Avstängd
KnolaDinMamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan5432
200 000 är ändå inte så mycket. Jag förstår inte varför han är villig att riskera så mycket för så lite. Stenkorkat!

Varför tror du att det är första gången han gör det? Har han t.ex. gjort det 7-8 gånger och kommit undan varje gång så blir det ju en slant.

Vad jag snart kommer cementera som teori istället är varför just muslimer har så jävla nära till brottslighet, oavsett var de står socialt. Ingen kan direkt klaga på att mannen bor i ett "utsatt område" eller att det är pga "socio-ekonomiska orsaker". Det är något helt annat. Jag påstår att det är dels genetiskt men också en islamsk uppfostran. Två starka bidrag till det asociala och moralt förkastliga beteendet. Någon som säger emot eller har andra teorier?
Citera
2022-10-12, 20:00
Medlem
Det blir extra roligt om försäljaren och köparen är av samma släkt -

Och där är ju Japan minst misstänkt.
Citera
2022-10-12, 20:00
Medlem
Är det så lätt att mygla i en offentlig upphandling, eller har detta gjorts under tröskelvärdet? 200 000 borde i så fall vara en ganska stor procent av hela affären.

Om AS valt billigaste och bästa produkten och samtidigt fått 200 000 är det väl egentligen win-win men antar att så inte är fallet så klart.
Citera
2022-10-12, 20:03
Medlem
sonicyouthzs avatar
Detta kommer snart glömmas, och svineriet fortsätter.
Citera
2022-10-12, 20:12
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Vilket år skedde utbetalningen ? Har han tagit upp inkomsten i sitt privata HB
AS MedRad Consult Handelsbolag ?

Grattis till HR på Karolinska, topprekrytering. Hur kunde dom godkänna att han vid sidan av sin
tjänst som röntgenläkare även har ett konsultbolag med verksamhetsbeskrivning:
Medicinsk och radiologiskt verksamhetsområde.

Bolaget är från 1996 så även Ackis måste ha vetat om hans privata affärer.
Ja du. Det borde vara i stort sett omöjligt att ha en bisyssla som ligger så nära en offentlig tjänst. Men man slutar inte att förändras.
Citera
2022-10-12, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicyouthz
Detta kommer snart glömmas, och svineriet fortsätter.

Svineriet fortsätter sannolikt, på ett eller annat vis.
Kräks en smula på dessa mässor med gubbar i kostym högt och lågt. Pengarna snurrar framför ögonlocken. Oavsett man är statsanställd eller i privat sektor.

Däremot tror jag inte detta glöms.
Vem som helst kan polisanmäla det hela och låta rätten ha sin gång. Det betyder ju dock inte att ett brott har begåtts, rättsligt, men en åklagare kan åtminstone titta på det.
Obs- har inte sett klart programmet. Så vet ej om han blivit polisanmäld än.
Senast redigerad av M.J.A 2022-10-12 kl. 20:20.
Citera
2022-10-12, 20:21
Medlem
Vi har varit naiva… igen.

Hur kan denna man ha en såpass hög befattning utan att ens kunna stava?

Vi behöver införa tjänstemannaansvar igen, lönen för allt ansvar betalas ut, men inget som helst ansvar utkrävs någonsin.

Hoppas denna tjuv hamnar bakom lås och bom där han hör hemma!
Citera
2022-10-12, 20:21
Medlem
Stormpiskares avatar
I inslaget: https://www.svt.se/nyheter/gransknin...ffar-med-canon 1:20 in, säger reportern Staffan till Adel:
Du har varit verksamhetschef för ett av Sveriges största universitetssjukhus.
Det handlar alltså om någon rejält uppsatt. Inte alls omöjligt att mer kommer att komma fram när hans räkenskaper granskas.
Citera
2022-10-12, 20:27
Medlem
MuntertMongos avatar
I sådana här fall är jag för medborgarinitiativ! Hur hur hur kan sådant här tolereras i offentlig förvaltning i synnerhet. När är det skottår förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in