Citat:
När det gäller Bigfoots och trafik kan man konstatera följande:
1. Bigfoots lever i vildmarken, inte nära tätbefolkade och tättrafikerade områden.
2. Bigfoots, ifall de existerar, är förmodligen förhållandevis få till antal.
3. Bigfoots har förmodligen utmärkta sinnen som hörsel, syn, lukt och känsel för vibrationer. De känner av motorfordon på långa avstånd.
4. Bigfoots är förmodligen intelligentare än andra primater, därför förstår att hålla sig undan trafik.
1. Bigfoots lever i vildmarken, inte nära tätbefolkade och tättrafikerade områden.
2. Bigfoots, ifall de existerar, är förmodligen förhållandevis få till antal.
3. Bigfoots har förmodligen utmärkta sinnen som hörsel, syn, lukt och känsel för vibrationer. De känner av motorfordon på långa avstånd.
4. Bigfoots är förmodligen intelligentare än andra primater, därför förstår att hålla sig undan trafik.
Problemet med Bigfoot, yetin och andra kryptoider är inte bara att min inte hittat några trafikdödade exemplar. Problemet är att man inte hittat några döda exemplar överhuvud taget.
Om en art ska kunna överleva behövs det en population på tusentals eller åtminstone hundratals individer (i det senare fallet är dock arten redan utrotningshotad). Alla dessa individer måste så småningom dö, om inte i trafikolyckor så på andra sätt.
Jorden har blivit alltmer tätbefolkad och människor rör sig idag överallt, även i det som tidigare betraktades som vita fläckar på kartan. När jag var liten hade jag en atlas där kusten på Antarktis och Baffins Land var streckad på vissa ställen eftersom man inte visste hur kustlinjen gick. Idag finns det inte längre några vita fläckar på kartan, och utrymmet för att hitta nya arter är begränsat, i vart fall om vi talar om stora djur. Möjligen kan det fortfarande finnas sådana i havsdjupen, men inte på land.