Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Det är för att spara på batteriet. Åkte polestar med en kompis på motorväg och tror aldrig han var över 100 för då slukade bilen batteri.
På motorväg så brukar ligga i 150 km/h med min M3.
Fördelen med Tesla är att de är mycket mer strömlinjeformade än Volvo/Polestar, samt att de har väldigt mycket effektivare drivlina.
Citat:
Ursprungligen postat av
flat7
Ok, tråkigt att behöva frysa när man kör sin dyra bil.
Har alltid 23 grader i kupén på min Tesla. Inga problem. Har en enormt effektiv värmepump som gör att förbrukningen är mycket mindre på vintern än med andra bilar. Går inte att jämföra med en Zoe som inte alls har en lika effektiv värmning av kupén.
Men det sagt så handlar ju denna tråden om Dacia, så kanske skall hålla diskussionen kring den?
Citat:
Ursprungligen postat av
flat7
Vadå miss? Zoe ÄR fortfarande fantastisk som pendlarbil. Rena sparbössan. Att han en rejäl SUV som andrabil/dragbil kan bli lösningen, men jag vet ännu inte hur jag ska göra. Är riktigt sugen på Dacia Duster, otroligt härlig bil att se på, sitta i och köra. Billig att reparera med. Stor community och massor av uppgraderingar, både visuella och funktionella om man skulle vilja det. Den är redan en klassiker.
Ändå lite dåligt att Zoe inte ens kan ha en möjlighet till krok för att åtminstone kunna dra lite lättare släp.
Behöver du två bilar, så kommer det ju öka kostnaden för dig. Dvs. ökar inte kostnader om du måste ha både en Zoe och en Dacia?
Räkna på det. Du får kostnader för värdeminskning av två bilar, försäkringskostnader för två bilar, etc.
Pappa har en Dacia pickup, och kan väl säga att den är allt annat än "härlig att köra".