• 1
  • 2
2024-01-03, 19:05
Medlem
Jag har mrkt att det finns flera som gillar att spela p vintersport. Bde rekreationsspelare och mer serisa, s varfr inte samla snacket om det?
Citera
2024-01-03, 19:29
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jag har mrkt att det finns flera som gillar att spela p vintersport. Bde rekreationsspelare och mer serisa, s varfr inte samla snacket om det?

Bra intiativ.

Osis med Fhndrich idag. Hade henne till 23,00 vinnare idag som fick ses som generst. ven som T-3 till blygsammare odds. Sedan s var det intressant att Diggins till final var bttre odds n Nadine till final. Var ju ganska givet p frhand att Jessie skulle vlja "den ltta vgen".

Nyfiken p din frdelning av spel. H2H, vinnare, pallplatser, liveodds etc?
Citera
2024-01-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Bra intiativ.

Osis med Fhndrich idag. Hade henne till 23,00 vinnare idag som fick ses som generst. ven som T-3 till blygsammare odds. Sedan s var det intressant att Diggins till final var bttre odds n Nadine till final. Var ju ganska givet p frhand att Jessie skulle vlja "den ltta vgen".

Nyfiken p din frdelning av spel. H2H, vinnare, pallplatser, liveodds etc?

Det blir verlgset strst omsttning p h2h fr min del. Det r helt enkelt fr svrt att f in samma volym p vinnare/plats. Men samtidigt r de marknaderna ltta att sl s de kan vara lukrativa p det sttet istllet.

Sen beror det lite p hur rdande kontosituation ser ut. Jag r ett mngfalt offer fr spelbolagens limiteringa och den enda plats man kan spela helt fritt p r pinnacle och d r det som bekant bara h2h som gller.

Om man bortser frn limiteringsproblem s r livebetting p bet365 helt verlgset. Det sker s mnga konstigheter dr, och lngsamma reaktioner p vertydliga tendenser. Jan Thomas Jenssen var t.ex lnge bland de sist "rankade" i Ruka (51x som hgst ganska lngt in i lpet), och hans spurtfrmga kunde man ana frn resultaten i skandinavisk cup.

En annan lucka, som iofs r delvis tilltppt numera, r skeva odds i "vinna heat"-marknader. T.ex Klbo som alldeles fr stor favorit nr han "lika grna" kan sl av p takten och bli tva bakom Valnes p typisk heat-manr.

Eller verreaktioner i masstarter p h2h nr ngon rkar vara lngt ner i fltet fr ett gonblick.

Idag hade jag dock varit gulare n postcykel om jag spelat dr. 3.4x Diggins brnna pallen i finalen. Jag trodde naturligtvis p den klassiska klubban i finalen efter rusning i semi 2. ven 3.75 p Ribban vs Diggins fanns efter kvarten.

Bra tnkt angende Diggins och "till final" frresten. Det exakt en sn aspekt som deras modeller inte tar hnsyn till.
Senast redigerad av MacReady 2024-01-03 kl. 20:19.
Citera
2024-01-03, 23:01
Medlem
Vart spelar ni? Vilken sida har bst utbud p lngdskidor och skidskytte?
Citera
2024-01-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Enzymer0
Vart spelar ni? Vilken sida har bst utbud p lngdskidor och skidskytte?

Fr en njesspelare s coolbet fr lngdskidor. De har lite roligare marknader n de vanliga man ser. Skidskyttetutbudet r fullgott ocks, men inga specialspel dr.

Annars r det de vanliga som gller. Kambi (ATG/Unibet, osv) och bet365 (srskilt detta om du gillar att spela live). Svenskaspel har fortfarande rejla utstick men tar knappt emot en krona lngre. Och snart blir de ocks ett bolag med Kambi-odds.

Det bsta r sklart att anvnda flera bolag fr bsta mjliga priser.
Citera
2024-01-04, 06:59
Medlem
rainbowias avatar
Kan frvnta oss lmmeltg idag. Med den vetskapen r Heidi Weng intressant. Kommer till 99,9% hnga med Niskanenloket och senare Fridatufftufftget. 2,77 p unibet mot Frida taget direkt d Heidis avslutningar triumfar Fridas.
Senast redigerad av rainbowia 2024-01-04 kl. 07:02.
Citera
2024-01-04, 09:12
Medlem
Citat:
Kan frvnta oss lmmeltg idag. Med den vetskapen r Heidi Weng intressant. Kommer till 99,9% hnga med Niskanenloket och senare Fridatufftufftget. 2,77 p unibet mot Frida taget direkt d Heidis avslutningar triumfar Fridas.

Satt o tittade p den headen ocks. Torde vara ett bra spel, det enda som gr mig lite tveksam r Wengs avslutningar sista tiden, tycker det sett mer n lovligt blekt ut. men till runt 2,50-3,00 knns det vrt att testa. Fridas kning r ju dessutom mer volatil n Weng som knns mer jmn.
Citera
2024-01-04, 09:23
Medlem
Tycker ocks Weng har blivit smre dr. Det r inte 2016 lngre. Drmed inte sagt att det r fel att ta det oddset.

Amundsen 2.69 vs Valnes r ju fr hgt. Det vore ingen chock om Valnes brnt sig lite. Och Lapalus ska vl som vanligt gra processen kort med Burman. 1.9x. Statenodds.

Cool har t.ex 18x p Beda Klee T6.

edit: Var bara medveten om att cool INTE terbetalar p icke-startande. Dr hade jag sjlv kunnat g i fllan fr bara litet sen nr jag frskte f insatser p Schumacher godknda.
Senast redigerad av MacReady 2024-01-04 kl. 10:14.
Citera
2024-01-04, 09:31
Medlem
rainbowias avatar
Linn Svahn Pallen - Nej till 4,00 r ox intressant.
Man blev ju mkta imponerad igr fast nu ska det spras med hungriga vargar "dr bakom".
Citera
2024-01-04, 09:54
Medlem
Citat:
Linn Svahn Pallen - Nej till 4,00 r ox intressant.
Man blev ju mkta imponerad igr fast nu ska det spras med hungriga vargar "dr bakom".

Svahn r lite som Northug spelmssigt. Det fanns nstan aldrig vrde att g p "inte vinna", d kan man lika grna g p att brnna pallen om man ska flla. Antingen r hon med nr det avgrs och vinner, eller s har hon blivit avhngd. Rent krasst d, iaf.
Citera
2024-01-04, 10:14
Medlem
Joelfrogs avatar
Weng/Prmkoski topp 6 till @4

Bda tv har upptgende form och kr dessutom fr pallen i totalen.

Knslan r vl att Svahn, Diggins, Carl, Niskanen ska ha 4 av de 6 frsta placeringarna, sen finns det mnga om det: Hennig, Karlsson, Weng, Slind, Prmkoski, Sundling, Ribom, Brennan o Kalv frmst kanske.
Citera
2024-01-04, 10:26
Medlem
Flera svenskor vrderar att staka. Lter skumt med 3 stakfria zoner per varv....gr bettingen betydligt mer lurig oavsett
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in