Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Bra intiativ.
Osis med Fhndrich idag. Hade henne till 23,00 vinnare idag som fick ses som generst. ven som T-3 till blygsammare odds. Sedan s var det intressant att Diggins till final var bttre odds n Nadine till final. Var ju ganska givet p frhand att Jessie skulle vlja "den ltta vgen".
Nyfiken p din frdelning av spel. H2H, vinnare, pallplatser, liveodds etc?
Det blir verlgset strst omsttning p h2h fr min del. Det r helt enkelt fr svrt att f in samma volym p vinnare/plats. Men samtidigt r de marknaderna ltta att sl s de kan vara lukrativa p det sttet istllet.
Sen beror det lite p hur rdande kontosituation ser ut. Jag r ett mngfalt offer fr spelbolagens limiteringa och den enda plats man kan spela helt fritt p r pinnacle och d r det som bekant bara h2h som gller.
Om man bortser frn limiteringsproblem s r livebetting p bet365 helt verlgset. Det sker s mnga konstigheter dr, och lngsamma reaktioner p vertydliga tendenser. Jan Thomas Jenssen var t.ex lnge bland de sist "rankade" i Ruka (51x som hgst ganska lngt in i lpet), och hans spurtfrmga kunde man ana frn resultaten i skandinavisk cup.
En annan lucka, som iofs r delvis tilltppt numera, r skeva odds i "vinna heat"-marknader. T.ex Klbo som alldeles fr stor favorit nr han "lika grna" kan sl av p takten och bli tva bakom Valnes p typisk heat-manr.
Eller verreaktioner i masstarter p h2h nr ngon rkar vara lngt ner i fltet fr ett gonblick.
Idag hade jag dock varit gulare n postcykel om jag spelat dr. 3.4x Diggins brnna pallen i finalen. Jag trodde naturligtvis p den klassiska klubban i finalen efter rusning i semi 2. ven 3.75 p Ribban vs Diggins fanns efter kvarten.
Bra tnkt angende Diggins och "till final" frresten. Det exakt en sn aspekt som deras modeller inte tar hnsyn till.