2024-01-04, 15:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Lite synd att Brennan r s lngt efter fr hon lr inte vilja kra hrt sjlv (?) fr att gynna Diggins konkurrenter. Blir till att lita till Niskanen och tyskorna med farthllningen fr framfrallt Fridas del. Dessutom r det ju bonussekunder p etappen.

Jag r inte sker p att amerikanskorna kr med den instllningen faktiskt. De r mer av sorten tuta och kr, m bsta vinna har jag en knsla av.

Innan touren drog igng hjde jag ett varningens finger fr Brennan och Weng. Totalt sett s r det vl Weng dr som fortfarande har en chans.

Aprop Weng, har det inte varit ovanligt f norrmn i trden idag? Eller de hnger vl i hockeyforumet och gnar sig t matchprat kanske
Dit ska jag nu, so long!
2024-01-04, 15:52
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ett tag sg det ut som Bergane var p vg mot en pallplats, men frst kom stora stygga Diggins och kte frbi och sedan fler kare.

Men nst bsta resultatet i vrldscupen blev det idag fr min favoritnorska.

r inte Bergane rtt kortvxt?

Kommer hon frn samma "labb" som jmngamla Fossesholm?
2024-01-04, 15:55
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av -tomten-
Nr sa han det?

Efter loppet. Han var riktigt jkla frbannad och knckte stavarna och skidorna var katastrof enligt honom. Hrligt nr karna vdrar sina sikter ppet.👍🙂
2024-01-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Sverige tillts inte att vinna..

1. Frida tar frsta heatet i frsta sprinten. Dr finns Sundling och Skistad. Det viktigaste r att komma s lngt som mjligt..inte att vinna. Frida skulle ta det lttaste heatet fr att kunna n en semifinal. Ndde hon semi kunde hon bara ka igenom semin fr att spara krafter. Bystrm coachar.

2. Etapp 2. Vallarna och Bystrm levererar usla skidor i klassisk kning vilket gr att Frida kommer efter i totalen. Bystrm har redan frstrt fr Frida totalen.

3. Frida skall vlja det lttaste heatet i sprint 2. Vljer heat 5. Ett svrt heat.

4. Idag hade Frida chansen att ta in rejlt p Diggins. D vljer Bystrm/ vallarna..de enda i fltet ( tillsammans med en norska) att kra utan valla. nnu ett beslut som missgynnar Frida. Detta r medvetet. Bystrm var 5 r i norska laget..och Norge r hatiska mot Sverige. Det viktigaste fr norrmn r att vinna ver svenskar. Vinner man inte r det viktigaste att svenskar inte vinner. S funkar norrmn.
Jag lskar Flashback. Never change Flashback!
2024-01-04, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Kerttu p finska = Gertrud p svenska. Som i sin tur r tyskt.
Ifall nn till ventyrs skulle undra.

Vad r Perttu d? Pertrud?
2024-01-04, 16:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Vad r Perttu d? Pertrud?

Petrus.
2024-01-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag lskar Flashback. Never change Flashback!

TenBagger69 fr ju rentav billigost att verka sansad och balanserad.
2024-01-04, 16:02
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Sjlvklart det finns intresse att sabba fr svenskorna. Kan man Norges syn p Sverige s frstr man. Bystrms beslut styr karnas resultat.
Jo, Norges syn p oss knner vi till. verdriven och ganska trkig men inte mycket att bry sig om. Dremot tycker jag att du verdriver fr mycket om svenska lagledningen och vallateamet. Verkar vara fr mnga kockar (och viljor?) bara. Bystrm r vl sdr, en rtt frgls och sltstruken person, skulle vldigt grna se ngon riktigt frgstark, rolig och peppande dr istllet.

Ngot saknas i svenska landslaget knns det som. Men vad vet vl jag.
2024-01-04, 16:08
Medlem
Enorma copingmekanismer igen, svenskorna som kte med fstvalla hade riktigt bra skidor. Jonna gled frbi flera kare sista utfrskningen och kunde staka p bra i backarna. Jmfr henne och stackars Claudel sista 1-2km nerfr, som tv olika divisioner av skidpar.

Nu sg man ju inte herrarna fr de var s lngt bak, men inte en chans att Edvin kunde hlla undan i de hr frhllanden i ver 10km helt sjlv med dliga skidor.
2024-01-04, 16:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jo, Norges syn p oss knner vi till. verdriven och ganska trkig men inte mycket att bry sig om. Dremot tycker jag att du verdriver fr mycket om svenska lagledningen och vallateamet. Verkar vara fr mnga kockar (och viljor?) bara. Bystrm r vl sdr, en rtt frgls och sltstruken person, skulle vldigt grna se ngon riktigt frgstark, rolig och peppande dr istllet.

Ngot saknas i svenska landslaget knns det som. Men vad vet vl jag.

Gunde?
2024-01-04, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Frkar-tesen har jag inte s mycket till vers fr, snar det fr man rkna med att bara ett spr kommer g fort, det som ledaren ker i. Frida och AS visade ocks att man kunde gjort det bttre n exempelvis Linn(stavstrulet kostade ocks) och Emma med blanka skidor. Herrloppet r inte mycket att sga om fr ngon.

Men verlag tycker jag inte jaktstarter mitt i allt bidrar med ngot till touren, en etapp som omkullkastar alla andra etapper kan knappast vara mlsttningen. Ren tur att det inte baserades p hela touren fr d hade parodin varit fullbordad idag p damsidan. Linn borde ligga fre kare som Frida och Heidi i touren utifrn vad som presterats s lngt, det r min bestmda sikt. Jaktstarterna har varit helt och hllet oproportionerliga s hr lngt, bde kformen i sig och fr att det varit dom lngsta loppen.
Ja. Jaktstarter r vrdelsa, precis av de skl du anger.
2024-01-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja. Jaktstarter r vrdelsa, precis av de skl du anger.
Ja, fr att svenskarna sg idag och tappade tid. Nsta r nr Frida och Ebba tar igen i tid i jaktstarterna s ndrar vi vra sikter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in