2024-01-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Anjo ville bevisa sina uppgifter som legit, trovärdiga...

Hans och barnets mammas planerade och coachande förhör. Vafan är det de håller med egentligen?!

Hur i helvete kan man behandla ett barn på det här sättet, helt jävla sanslöst!
De ska för fan vara föräldrar och utnyttjar det här barnet för egen vinning skull. De är ju inte friska i skallen någon av dem. Linnea må vara rubbad i huvudet, men de är fan inte bättre själva.
Citera
2024-01-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är ju det som är helt galet, hur de har (miss)skött den här härvan.
Och att det isf är ’hemska Flashback’ och hans kommentarsfält som har fått dem att pipa iväg till polisen är skamligt.
De kan ju inte tänka själva.

Men!

Man får hoppas att handlingarna ligger på rätt bord nu och att de får t y d l i g a restriktioner om hur de ska hantera det här framöver, inte minst för lilltjejens skull.

Det här borde definitivt utredas vad i helvete de håller på med. Vafan sitter Anjo och grinar för, han är med och utnyttjar barnet för egen vinning skull.
Jävla vidriga människor! Ingen av de bryr sig om barnet överhuvudtaget det har de klart bevisat. Fy fan jag spyr i munnen.
Citera
2024-01-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så de fick fritt fram att använda " bevismaterialet" som de lämnat in på en 3 åring i ett pågående brottmål för att publicera fritt? Skulle inte tro det.

Polisen kan inte, och kommer inte heller försöka förhindra en person att göra vad än den vill med material. Sedan kanske en anställd tjänsteperson bryter sin roll och ber om hänsyn på en medmänsklig nivå, det vet jag mindre om.
Citera
2024-01-05, 16:04
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Muskelmassa kan ge större kraft I slag idiot.

Psykisk misshandel är något fruktansvärt oavsett om du är man eller kvinna och lika svårt att utreda för polisen i bägge fallen.

Synd men sant
Idiot?

Om du ser på det på det sättet, skulle Linnea vara död, nu vet ingen vad Christoffers "misshandel" bestod av, han kan ha greppat henne för att hon inte skulle hoppa från fönstret, kasta sig nerför trappan, hon kanske ramlade mot marmorbordet om Chrippa värjt sig för hennes attacker?
Jag vet inte.
Vad jag däremot vet, är att tjejer som Linn3a är farliga
Citera
2024-01-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du menar i Anjos kommentarsfält?

Det verkade vara många från Flashback som kommenterade där men som fick sina inlägg borttagna.
Det ser ut att vara hans unga skaras inlägg kvar idag, resten tar han bort med ljusets hastighet.

Hade jag varit Chrippa hade jag sågat han och morsan vid fotknölarna för att ha utnyttjat barnet på det där sättet.
Vilka jävla avskum. De tappade helt sin trovärdighet.
Citera
2024-01-05, 16:09
Citat:
Hade jag varit Chrippa hade jag sågat han och morsan vid fotknölarna för att ha utnyttjat barnet på det där sättet.
Dom agerar inte på egen hand, utan styrs av legomannen...
Citera
2024-01-05, 16:12
Avstängd
Citat:
Hur ser du på Linneas roll?
Älskade hon Christofer Berg, eller älskade hon rampljuset?

Linnéa är naturligtvis ansvarig för sina egna handlingar och finns där kriminella sådana så är det domstolen som har att bedöma dessa.

Om hon älskar/älskade Chrippa och/eller rampljuset saknar relevans avseende misshandeln.
Citera
2024-01-05, 16:16
Citat:
Anjos förklaring om att Chloe inte instruerats utan berättar själv på dom frågor som Anjo och "vi" (Jocke?) vill ha svar på är trovärdiga är för att dom får videobevis som svar på det snabbt, under en minut...
Eh, dom har lajvat under tiden?
Äckligt och sorgligt att Julia låter sig manipuleras och utnyttjas och drar med sig dottern i detta.
Hon skulle bett dom dra åt helvete och vänt sig till polisen. Det borde gjorts för länge sen, tex den "anonyma barnvakten i Gävle" som fått vetskap om blodigt våld under bilfärden, hon lämnade Chloe till Chrippa, trots att Linnea satt nere i bilen och väntade...

Det är så sjukt.

Hur länge har släkt och vänner mörkat detta?

Varför i helvete har INGEN hjälpt Christofer Julia och framförallt Chloe?!
Citera
2024-01-05, 16:17
Medlem
Citat:
Det här borde definitivt utredas vad i helvete de håller på med. Vafan sitter Anjo och grinar för, han är med och utnyttjar barnet för egen vinning skull.
Jävla vidriga människor! Ingen av de bryr sig om barnet överhuvudtaget det har de klart bevisat. Fy fan jag spyr i munnen.
Från början följde jag det här som ett litet tidsfördriv, vad kan galningarna hitta på nu - typ?
Men idag är det rena skräckfilmen!

Jag har aldrig förväntat mig något bra från dessa, men att de kunde gå såhär långt är ren skam!
Citera
2024-01-05, 16:19
Medlem
Citat:
Det hoppas jag inte, utan jag hoppas att Christofer skaffar sig en advokat som engagerar sig för att bevisa vad Christofer utsatts för och lägger fram allt, för att påvisa att alla människor har en gräns, alla ska vara lika inför lagen, oavsett om man heter Amber Heard eller Johnny Depp.

Det kommer visa sig, hoppas jag.

Sant.
Citera
2024-01-05, 16:20
Avstängd
Citat:
Idiot?

Om du ser på det på det sättet, skulle Linnea vara död, nu vet ingen vad Christoffers "misshandel" bestod av, han kan ha greppat henne för att hon inte skulle hoppa från fönstret, kasta sig nerför trappan, hon kanske ramlade mot marmorbordet om Chrippa värjt sig för hennes attacker?
Jag vet inte.
Vad jag däremot vet, är att tjejer som Linn3a är farliga

Du väljer att förstå, missförstå eller använda mitt svar utifrån en kontext som jag ej besvarade.

Du ifrågasatte skillnaden mellan potentiell skada en man rent generellt kan tillfoga en kvinna som jag kommenterade.

Så nu tar vi det på bonde-svenska:

Om en kvinna och en man är så rasande att de inte kan styra sig själva så de slår varandra på käften - vem har potentiellt tillfogats störst skada?

EDIT: Ledtråd - de kan inte styra sig själva och därmed inte heller styra över kraften i käftsmällen.
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-05 kl. 16:22.
Citera
2024-01-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Då lämnar man - inte misshandlar!

Att stanna i ett sådant förhållande är att välja att utsätta sig för kaos.

Att dessutom ha barn och välja att vara i ett kaotiskt förhållande är att välja för barnet att tvingas leva under oacceptabla förhållanden.

Chrippa har brustit i sitt föräldraansvar om det är som du påstår.

Det utöver sitt ansvar för sina egna handlingar när det avser att grovt misshandla sin sambo.

Snyggt av en vuxen vältränad stark karl.

Chrippa är inget svagt litet offer - möjligen offer för sina egna val att ta droger och anabola och se vad dessa val det ledde till.

Har du varit i ett förhållande med en kvinna med allvarlig BPD? Med tanke på ditt "då lämnar man" antar jag att du inte har varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in