Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-14, 15:00
  #16321
Avstängd
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om Linnea hittat på detta så har hon gjort en massiv skada för alla kvinnor som lever med våld i nära relation, bl.a min syrra. Om inte, och Chrippa faktiskt gjort hennes liv till ett helvete, så skall kanaler stängas ner på yt
1000%

Kul att få hålla med dig <3

Fast chrippert förtjänade att va häktad oavsett om han är oskyldig till misshandeln.
Citera
2024-01-14, 15:12
  #16322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Snuten ringdes dit för att nån misstänktes vara olagligt inlåst dvs illegalt frihetsberövad.. såg jag att det stod i videobilden för videon som Chrille inte vågar släppa trots att smartanjo har skapat videon.

Dom har gjort bort sig rejält den här gången.

Om snuten åkte dit för att befria nån som kidnappats av Chrille så kan man ju ana att Chrille har gjort något extremt, kanske band han fast henne för att slå och våldta som hämnd för att han fick sin egna kanal bannlyst.

Vad som än har hänt så är det så pass oförsvarligt att Chrille vågar inte ens berätta det för sina närmaste, som har fortsatt att tro på oskuld, fast skurkjäveln har kommit ut och kunde erkänt, om han inte var en sån mes som såklart kommer att förneka även när bevisen presenteras i domstol.. för då vinner ju Chrille lol enligt hans ärthjärna.
För att Jocke sagt det?
Tänk själv någon jävla gång.
Just i detta nu, pågår ett *krig* på sociala medier, någonting som rystas ner och inte benämns ens av statligt ägda medier.

Vem ska våga berätta att Kejsaren Joakim Lundell är naken?

I krig och fred är alla medel tillåtna.

Men det här är inte ett krig, det här handlar om att tysta konkurenter, för att kunna styr, härska och söndra.

Varför avsätter man bara inte Putin och Kim Yong Un, varför stoppades inte Hitler, Stalin, Saddam?
Jag menar det finns ännu hopp om att vända youtubedrömmarna för barn/unga/äldre, till någonting som kan göra att dom kan resa, äta gott, köpa någonting fint osv, umgås och vårda riktig vänskap.

Självmordsdrev, hatmob, det är inte GTA, Battlefield, The sims eller annat, det är verkligheten och riktiga människor.
Vem fan bryr sig om vad du åt igår? Att du är förstoppad? Att någon sa att nån gjorde en dum sak,
Min pappa är starkare än din pappa, du får inte komma på mitt kalas osv

Det är sånna beteenen som vi lär barn på förskolan är fel, det är okej att se annorlunda ut, vad tråkigt om alla skulle se likadana ut, eller om allas pappor jobbade som sopåkare, vem skulle då kunna se till så att du får köpa lördagsgodis?
Citera
2024-01-14, 15:15
  #16323
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Varför får du det att låta som att det skulle hänt?

Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Inget nytt att Linneas kompis ringde dit polisen. En av Linneas alla lögner.

Den enda som gör bort sig här är du din stalker

Om snuten åker dit för kidnappning men griper Chrilleboi för grov misshandel.. så är det iaf uppenbart för mig att Chrille blev häktad pga riktiga bevis, för något äckligt.
Citera
2024-01-14, 15:25
  #16324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Hon var ju med hos J och J? Chrippa filmade utanför där så såg man Julia.

Men tror inte hon är sååå intresserad av live så ofta nu när han är ute och vill umgås med honom.

Mm såg det sen, var helt säker på att det var Jonna man såg när han filmade. De till och med står likadant ju, så är svårt att se skillnad. Jävlar vad Julia måste ha gått ner i vikt senaste tiden. Såg hon la ut ett klipp ifrån TikTok också med någon kompis så tänkte att hon kanske umgicks på sitt håll medan kräftan var hos Jocke. Men det var säkert gammalt då.
Citera
2024-01-14, 15:28
  #16325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om Linnea hittat på detta så har hon gjort en massiv skada för alla kvinnor som lever med våld i nära relation, bl.a min syrra. Om inte, och Chrippa faktiskt gjort hennes liv till ett helvete, så skall kanaler stängas ner på yt
Om hon anmält Chrippa för någonting, spelar ingen roll. Chrippa hade kunnat låtsas som om det regnar, suttit häktad och sen släppts, Lillen var hos Jullan, ingen hade behövt fått reda på någonting alls om det var som så att Linnea falskanmält Chrille.

Thumbnailen som Anjo läckt visar på brottsrubriceringen olaga frihetsberövande

Chrippa greps snabbt och misstänktes för grov misshandel och annan brottslighet.
Han häktades för misshandel, pga kollusionsrisk.
Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar.
Chrippa släpps men är fortsatt misstänkt och förundersökningen fortgår.

Jag har svårt att tro att det var en lavett...

Med tanke på vilka stora kreatörer som stöttat en nobody som nyligen dömts för drogrelaterade brott och vars liv går ut på att droga, festa, shoppa, leva livet, shoppa, skita i lagar och regler, osv, är inte utan anledning.

Detta handlar om att rädda annan brottslighet

Krypto, skattebrott, droghandel, vapenhandel? Smuggling fan vet.

Det kommer väl fram och jag hoppas att Libbea och hennes familj får beskydd.

Dom största kreatörerna Lundell och Wahlgren/Ingrosso står inte över lagen.
Citera
2024-01-14, 15:30
  #16326
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
För att Jocke sagt det?
Tänk själv någon jävla gång.
Just i detta nu, pågår ett *krig* på sociala medier, någonting som rystas ner och inte benämns ens av statligt ägda medier.

Vem ska våga berätta att Kejsaren Joakim Lundell är naken?

I krig och fred är alla medel tillåtna.

Men det här är inte ett krig, det här handlar om att tysta konkurenter, för att kunna styr, härska och söndra.

Varför avsätter man bara inte Putin och Kim Yong Un, varför stoppades inte Hitler, Stalin, Saddam?
Jag menar det finns ännu hopp om att vända youtubedrömmarna för barn/unga/äldre, till någonting som kan göra att dom kan resa, äta gott, köpa någonting fint osv, umgås och vårda riktig vänskap.

Självmordsdrev, hatmob, det är inte GTA, Battlefield, The sims eller annat, det är verkligheten och riktiga människor.
Vem fan bryr sig om vad du åt igår? Att du är förstoppad? Att någon sa att nån gjorde en dum sak,
Min pappa är starkare än din pappa, du får inte komma på mitt kalas osv

Det är sånna beteenen som vi lär barn på förskolan är fel, det är okej att se annorlunda ut, vad tråkigt om alla skulle se likadana ut, eller om allas pappor jobbade som sopåkare, vem skulle då kunna se till så att du får köpa lördagsgodis?

Just att Chrille skrev att Linnea hittar på att han våldtog, slog och låste in henne.. är det som väcker min misstanke om att det kan vara just så.. att Chrilleboi har gjort sig skyldig till allt det som han förnekar.

Tänk dig den ilskan då om gammelmedia skriver artiklar om hur Chrille är en våldtäktsman som fick hjälp med att smutskasta offret i 2 veckor. Då blir nog folk rosenrasande och kanske eldar ner Jockibois hus.

Att Jacke grinar i sin senaste video tyder också på nånting allvarligt , även om Chrille var för mesig för att berätta för sin bror vad han har gjort.. så känner säkert Jacke allvaret i det som har hänt.
Citera
2024-01-14, 15:31
  #16327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Om hon anmält Chrippa för någonting, spelar ingen roll. Chrippa hade kunnat låtsas som om det regnar, suttit häktad och sen släppts, Lillen var hos Jullan, ingen hade behövt fått reda på någonting alls om det var som så att Linnea falskanmält Chrille.

Thumbnailen som Anjo läckt visar på brottsrubriceringen olaga frihetsberövande

Chrippa greps snabbt och misstänktes för grov misshandel och annan brottslighet.
Han häktades för misshandel, pga kollusionsrisk.
Häktningsförhandlingen hölls bakom stängda dörrar.
Chrippa släpps men är fortsatt misstänkt och förundersökningen fortgår.

Jag har svårt att tro att det var en lavett...

Med tanke på vilka stora kreatörer som stöttat en nobody som nyligen dömts för drogrelaterade brott och vars liv går ut på att droga, festa, shoppa, leva livet, shoppa, skita i lagar och regler, osv, är inte utan anledning.

Detta handlar om att rädda annan brottslighet

Krypto, skattebrott, droghandel, vapenhandel? Smuggling fan vet.

Det kommer väl fram och jag hoppas att Libbea och hennes familj får beskydd.

Dom största kreatörerna Lundell och Wahlgren/Ingrosso står inte över lagen.

Korrekt
Citera
2024-01-14, 15:31
  #16328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Joakim skrev till Cluee News att det inte blir någon häktningsförhandling på måndag. Att den är ”avverkad” i och med att han är släppt. Vad händer med anmälan nu, finns väl inget datum för åklagare att förhålla sig till längre och kan väcka åtal eller lägga ner när hen vill.
Häktningsförhandling är bara om man är häktad , alltså ej 15/1 .. nu har polisen samlat på sig under tiden Chrippa var häktad , nu kommer polisen fortsätta utreda. Förhöra .. sen sammanställer de till åklagare som tar beslut … finns det bevis nog för åtala - alltså att det blir en rättegång .. eller läggs det ner ? Åtalar hen , kan vi kalla ut FUP , annars brinner den inne .. för att åklagare ibland lägger ner , innebär inte att ex Chrippa faktiskt slagit henne , bara polisen inte kan bevisa att han orsakat de skadorna och igen annan ..
Citera
2024-01-14, 15:31
  #16329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Mm såg det sen, var helt säker på att det var Jonna man såg när han filmade. De till och med står likadant ju, så är svårt att se skillnad. Jävlar vad Julia måste ha gått ner i vikt senaste tiden. Såg hon la ut ett klipp ifrån TikTok också med någon kompis så tänkte att hon kanske umgicks på sitt håll medan kräftan var hos Jocke. Men det var säkert gammalt då.
Hon berättade i en live, att hon gått ner 30 kg pga hon mått så dåligt.
30 kilo på 3-4 månader, då mår man dåligt på riktigt,
Citera
2024-01-14, 15:32
  #16330
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror inte det där kommer hålla. Känns som det hela var en ursäkt för att få komma bort från L och då hitta ett alternativ snabbt och där var J med öppna armar.
Ingen av de har förändrats på riktigt, utan racear på som vanligt det ska gå snabbt att flytta in och hitta en partner. Det ska gå snabbt med allt som görs utan en eftertanke.

Det är som en dålig såpopera där man vet att nästa drama väntar kring hörnet och relationer kommer och går.
dem kommer hålla ihop ett par månader, kanske längre om Chrippa döms till fängelse.
Och sen kommer Chrippa börja se sig om igen efter en ung och omogen tjej igen.
Citera
2024-01-14, 15:32
  #16331
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om snuten åker dit för kidnappning men griper Chrilleboi för grov misshandel.. så är det iaf uppenbart för mig att Chrille blev häktad pga riktiga bevis, för något äckligt.

Vi har klargjort att han inte blev misstänkt för grov misshandel, det var misshandel av normalgraden.

Han blev häktad för kollusions risken!

Polisen åkte dit för att ett larm från Linneas vän inkom om att hon var inlåst. När polisen kom var ingen inlåst, däremot hade hon ett duktigt skådespel och som alltid blir kvinnan trodd.

Nu verkar ju det som att Chrippa är tämligen säker på att skiten läggs ner. Det är inga utslagna tänder som du hävdat för att svartmåla motpartern.
Citera
2024-01-14, 15:35
  #16332
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Linnea behöver inte ens ha några skador, det är inte ens säkert att det är Linnea som är målsägande.
Det är Jocke, Anjo, Gustav, Rask, Luggo, Cluee mfl som fått med sig Julia och startat detta och tror att sen teens och wannabees, vänner, kollegor, fiender, nutshells- alla som har internet, insta osv.
Anjos döttrar har egen insta och youtubekanal, Jocke o Jonnas barn likaså, likaså Rask.

Allt för 15 minutes of fame

Mest likes vinner...

Om man nu vill göra poddar och videor, skapa eget material, att läsa någons förundersökning eller filma och mobba andra människor, scamma och sprida skot, samtidigt som man påstår att man gör allt för sin familj för att skydda sina barn.

Offerkortet psykisk ohälsa har blivit skamligt pga dessa youtubers som gör allt för uppmärksamhet.
Det finns folk till allt, men låt människor begå sina egna misstag, utan att sko sig på någon annan.

Att jobba, få lön och själv kunna köpa det där efterlängtade glassen, som smakar så mycket godare om man betalat för den själv.

Hur bra känns det att ta åt sig äran för vad någon annan gjort sig förtjänt av? Som att vinna första pris, när det stod dott eget namn på alla lappar...
Linnea behöver ha skador för att det ska kunna stå grov misshandel. Det kan inte stå grov misshandel utan skador. Så någon form av skador finns på Linnea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in