2024-01-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det kan jag inte gärna veta, men jag har fått för mig att det inte är någon direkt brist på män, i varierande åldrar, som kan tänka sig att bilda par. Deras problem förefaller vara att huvuddelen av kvinnorna har likartade kravspecifikationer, och att dessa hellre är ensamma än accepterar någon som inte är "Herr Perfekt". Det kan också sammanhänga med kvinnors i hög grad intresse av hypergami.

Jag var med en kristen man som ville ha barn. Under de år vi var tillsammans bemödade han sig varken med att fria, skaffa jobb eller gå i parterapi.
Mot slutet menade han att han var den enda av oss som kämpade för förhållandet. Jag utgår från att det är dessa män du försvarar i dina poster.
Citera
2024-01-28, 17:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag var med en kristen man som ville ha barn. Under de år vi var tillsammans bemödade han sig varken med att fria, skaffa jobb eller gå i parterapi.
Mot slutet menade han att han var den enda av oss som kämpade för förhållandet. Jag utgår från att det är dessa män du försvarar i dina poster.

Jag har litet högre krav än så. Att aktivt bidra till familjens försörjning är en hederssak för en man, och givetvis historiskt sett en överlevnadsfaktor. Uppriktigt sagt, var han väl ganska dålig kristen om han aldrig friade. Nej, jag tror inte att hans typ är den jag drar en lans för. Jag misstänker att han tagit för bokstavligt vänsterpåståendet "Du duger som Du är". Det gör nästan ingen av oss, utan vi behöver alla förbättra oss på olika små eller stora sätt.
Citera
2024-01-28, 17:54
Medlem
Citat:
Jag har litet högre krav än så. Att aktivt bidra till familjens försörjning är en hederssak för en man, och givetvis historiskt sett en överlevnadsfaktor. Uppriktigt sagt, var han väl ganska dålig kristen om han aldrig friade. Nej, jag tror inte att hans typ är den jag drar en lans för. Jag misstänker att han tagit för bokstavligt vänsterpåståendet "Du duger som Du är". Det gör nästan ingen av oss, utan vi behöver alla förbättra oss på olika små eller stora sätt.

Ja men det är de männen som kommer beklaga sig för dig.
Citera
2024-01-28, 19:37
Medlem
Citat:

Citat:
det är de männen som kommer beklaga sig för dig.

Just det, han kommer även beklaga sig att det var jag, kvinnan i förhållandet som gjorde slut fast det var han som började ignorera en och komma med ursäkter att inte kunna träffas tills man helt enkelt slutade att ens försöka.
På så sätt har han ju tekniskt sett inte gjort slut och är fortfarande rättfärdig inför gud eller hur?

Jag frågade flera gånger att det känns som att du vill göra slut, vill du göra slut? Det är upp till dig fick jag bara som svar. Sen säger han till våra gemensamma vänner att han varit tydlig med att vilja göra slut.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-01-28 kl. 19:46.
Citera
2024-01-28, 21:18
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snälla Uven, det räcker inte alls med "några tusen män för att befolka jorden". En man kan omöjligen ta ansvar för så många barn som det då krävs skulle vara hans ansvar.
jag upprepar reproduktion är inte bara lite ejakulation och så poff! är allt klappat och klart, det krävs 18 år omsorgsansvar och försörjning också.

Jo, det räcker. Hur man organiserar familj och samhälle beror sedan på antalet män till hands, naturgeografiska förhållanden mm. Du får skilja på det biologiska och det sociala.

Citat:
Hur jävla många ggr måste jag upprepa mig?

Nativitet beror på MASSA faktorer, dina förhoppningar om att förtrycka kvinnor åt helvete så de TVINGAS föda mängder av barn de egentligen inte kan eller vill ha, är inte inte aktuella faktorer i vår debatt, eftersom vi faktiskt! lever i en värld och tid där även kvinnor räknas som människor med rättigheter.
utan här och nu, så är det faktorn jämställdhet i ett demokratiskt I-land som vi räknar på.
utan jämställdhet och vettig offentlig barnomsorg, som länder som Japan, italien, Spanien m.m. så får du nativitet kring 1. Med större jämställdhet så får du bättre nativitet.

Så länge Din förklaringsmodell är att jag vill "förtrycka kvinnor", så kommer Du nog att få hålla på en stund. Du utgår enbart från majoritetsbefolkningen, vilket visar att kulturella särdrag är en viktigare förklaringsfaktor än samhällets jämställdhetsåtgärder. Däri torde feminismens destruktiva effekter ingå.

Citat:
verkligen? Du behöver förklaring på varför någon vill lämna en partner som misshandlar dem eller våldtar? Ja tjena du verkligen obegrilpligt svårt förstå.

Ni hoppas Du från förklaringar på samhällsnivå, till förklaringar på individnivå. Du förefaller ha begränsningar i Din samhällsvetenskapliga bildning, men gör man så blir det inte bra. Det jag efterfrågar, är någon slags studie som kan koppla samman en klar minoritet av mäns felbeteenden med en majoritet av kvinnors relationsoförmåga.

Citat:
Men nu gör det alltså inte det, vilket motsäger dina små teorier om att kvinnor skulle vara dåliga partners samt att allt är deras fel.

Vi är väl tåligare, och vi behöver lära oss av kvinnor och ge upp relationer fortare.

Citat:
Japp...väldigt jobbigt att "anstränga sig" så hårt att INTE ta delad omsorg om barn eller INTE ta hand om halva det oavlönade arbetet hemma....väldigt ansträngande.
Märks då forskare mäter äkta makars puls. Mäns går ner då de kommer hem, för de tar det lugnt. medan kvinnors ökar för DÅ börjar de sitt andra jobb..

Här behöver kvinnor lära sig att man kommer hem för att vila - inte för att arbeta. Åtta timmars arbete, åtta timmars fritid och åtta timmars vila. Men, sedan kommer kvinnorna hem och skall förstöra husfriden för männen genom att sätta igång en massa. Aldrig får man vara ledig.
https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net...Mg&oe=65BC5321
Citera
2024-01-29, 08:03
Medlem
Citat:

Ja, du träffade en dålig man och i sann feministisk och bitter anda projicerar du honom sedan på alla män, och ignorerar din egen roll i det hela. Du berättade själv att du stannade tillsammans med en arbetslös förlorare i hela sjutton år utan att du gjorde något åt saken. Din berättelse är knappast trovärdig, och det saknas nog viktiga pusselbitar i den, men oavsett bär du ett stort ansvar själv om du väljer att stanna i sjutton år med en helt värdelös man.

Citat:
Ni hoppas Du från förklaringar på samhällsnivå, till förklaringar på individnivå. Du förefaller ha begränsningar i Din samhällsvetenskapliga bildning, men gör man så blir det inte bra. Det jag efterfrågar, är någon slags studie som kan koppla samman en klar minoritet av mäns felbeteenden med en majoritet av kvinnors relationsoförmåga.

Det hela är väldigt enkelt. Samhället och feminismen har skapat incitament för kvinnan att skilja sig - det är något hon tjänar på. Detta tycker feminister som Merapi är jättebra och positivt, för hon vill uppenbarligen ha mer äktenskap som slutar i skilsmässa och mer barn som växer upp utan två föräldrar, som i sin tur leder till ett sämre samhälle.

Att hon tramsar om våld i äktenskap är för att hon medvetet ljuger. Hon är självfallet medveten om att detta står för en väldigt liten del av alla skilsmässor, och att tramsa på om detta är bara en del av hennes feministiska agenda och manshat där alla (vita svenska)män ska svartmålas.

Feminister som hon bryr sig inte ett smack om våld i hemmet, eller våld i samhället överlag, om det inte tjänar deras ideologiska syften vill säga. Det ser man enkelt genom hur hon ständigt vurmar för de allra mest våldsamma männen i samhället och inom relationer, nämligen svartmuskiga barbarer från mellanöstern och Afrika, och hur hon vill importera mer kvinnovåld och våld i samhället genom att ta hit fler sådana män. När hennes svenska systrar sedan blir våldtagna, misshandlade och utsatta av dessa män rycker hon på axlarna och beskyddar dessa män genom att ursäkta deras beteende på olika vis i klassiskt vänstermanér.
Citera
2024-01-29, 08:51
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det hela är väldigt enkelt. Samhället och feminismen har skapat incitament för kvinnan att skilja sig - det är något hon tjänar på. Detta tycker feminister som Merapi är jättebra och positivt, för hon vill uppenbarligen ha mer äktenskap som slutar i skilsmässa och mer barn som växer upp utan två föräldrar, som i sin tur leder till ett sämre samhälle.

Att hon tramsar om våld i äktenskap är för att hon medvetet ljuger. Hon är självfallet medveten om att detta står för en väldigt liten del av alla skilsmässor, och att tramsa på om detta är bara en del av hennes feministiska agenda och manshat där alla (vita svenska)män ska svartmålas.

Feminister som hon bryr sig inte ett smack om våld i hemmet, eller våld i samhället överlag, om det inte tjänar deras ideologiska syften vill säga. Det ser man enkelt genom hur hon ständigt vurmar för de allra mest våldsamma männen i samhället och inom relationer, nämligen svartmuskiga barbarer från mellanöstern och Afrika, och hur hon vill importera mer kvinnovåld och våld i samhället genom att ta hit fler sådana män. När hennes svenska systrar sedan blir våldtagna, misshandlade och utsatta av dessa män rycker hon på axlarna och beskyddar dessa män genom att ursäkta deras beteende på olika vis i klassiskt vänstermanér.

Det är mycket feministerna behöver svara för. Deras glädje i att ersätta svenska män - de kanske mest jämställda i världen - med raka motsatsen från andra delar av världen, säger mycket om deras samhällsdestruktiva agenda. Detta diskuteras bl a här: https://www.youtube.com/watch?v=6skmCEOnQrw

Sedan kommer en del att ångra sig, när de upptäcker att det var tråkigt att förbli barnlös, och på längre sikt också barnbarnlös. En viktig komponent i meningen med livet försvinner.
Citera
2024-01-29, 09:19
Medlem
Citat:
Jo, det räcker. Hur man organiserar familj och samhälle beror sedan på antalet män till hands, naturgeografiska förhållanden mm. Du får skilja på det biologiska och det sociala.
Sååå? de där "männen till hands" de ska kastreras? eller vadå? förbjudas ha sex och partners, men ändå avkrävas att ta omsorg om barn? som några slags enucker?

Citat:
Så länge Din förklaringsmodell är att jag vill "förtrycka kvinnor", så kommer Du nog att få hålla på en stund. Du utgår enbart från majoritetsbefolkningen, vilket visar att kulturella särdrag är en viktigare förklaringsfaktor än samhällets jämställdhetsåtgärder. Däri torde feminismens destruktiva effekter ingå.

Är ingen "förklaringsmodell" är en tämligen precis beskrivning av dina politiska idéer.
Förstår du ens vad ordet förtryck står för?
Jag utgår från den verklighet som merparten av Europa lever i.

Citat:
Du är verkligen seriöst pantad.

Citat:
Vi är väl tåligare, och vi behöver lära oss av kvinnor och ge upp relationer fortare.
Nej, ni får ut fler fördelar av att ingå äktenskap än nackdelar.

Citat:
Här behöver kvinnor lära sig att man kommer hem för att vila - inte för att arbeta. Åtta timmars arbete, åtta timmars fritid och åtta timmars vila. Men, sedan kommer kvinnorna hem och skall förstöra husfriden för männen genom att sätta igång en massa. Aldrig får man vara ledig.
https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net...Mg&oe=65BC5321

Nu avslutar vi igen, du är numera på min ignore.
Citera
2024-01-29, 09:30
Medlem
Citat:
Sååå? de där "männen till hands" de ska kastreras? eller vadå? förbjudas ha sex och partners, men ändå avkrävas att ta omsorg om barn? som några slags enucker?

Haha... du skriver detta och sen i nästa mening kommer detta nedan.

Citat:

Vem är pantad här? Du förstår ju inte ens det simpla faktum att en kvinna kan, låt oss säga, skapa en sisådär 10-15 barn max under sin livstid, medan en man kan impregnera tusentals kvinnor under sin livstid. Det behövs alltså betydligt färre män än kvinnor för att återbefolka jorden i ett hypotetiskt scenario.

Lär dig lite grundläggande biologi, så slipper du framstå som en sinnesslö, rabiat ideolog i varenda inlägg du skriver.

Citat:

Ja, det brukar låta så från dig när du får slut på argument och förlorar debatten. Seså, spring iväg som den fegis och moraliskt bankrutta varelse du är.

I en öppen diskussion har du ingen chans och har aldrig haft.
Citera
2024-01-29, 09:36
Medlem
Citat:
Det är mycket feministerna behöver svara för. Deras glädje i att ersätta svenska män - de kanske mest jämställda i världen - med raka motsatsen från andra delar av världen, säger mycket om deras samhällsdestruktiva agenda. Detta diskuteras bl a här: https://www.youtube.com/watch?v=6skmCEOnQrw

Sedan kommer en del att ångra sig, när de upptäcker att det var tråkigt att förbli barnlös, och på längre sikt också barnbarnlös. En viktig komponent i meningen med livet försvinner.

Ja, detta är förstås en tragedi, och ett resultat av feminismens ondska då den inte bara uppmuntrar detta, utan aktivt arbetar för att skapa fler sådana tragiska livsöden.

Men när det kommer till svenska feministers och deras vurm för svartmuskiga barbarer och importen av dessa, så väntar ett betydligt värre öde om de får sin vilja igenom än att bara bli barnlös. I det framtida svenska islamiska kalifat som svenska feminister medverkar till att skapa kommer samma feminister dingla från lyktstolpar precis som i Iran.
Citera
2024-01-29, 09:55
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Igen, Du behöver skilja på vad som är biologi och vad som är sociala omständigheter. Jag tror inte att det vore ett bra samhälle, men av det följer inte att det inte skulle vara möjligt, under vissa omständigheter.

Citat:
Är ingen "förklaringsmodell" är en tämligen precis beskrivning av dina politiska idéer.
Förstår du ens vad ordet förtryck står för?
Jag utgår från den verklighet som merparten av Europa lever i.

Ett Europa vars ursprungliga befolkningar minskar, bl a pga feminismen.

Citat:

Nej, jag är inte vänster.

Citat:
Nej, ni får ut fler fördelar av att ingå äktenskap än nackdelar.

Varför är det då kvinnor som är så mycket mera intresserade av äktenskap än män?

Citat:

Vi som har det så trevligt tillsammans.
Citera
2024-01-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, du träffade en dålig man och i sann feministisk och bitter anda projicerar du honom sedan på alla män, och ignorerar din egen roll i det hela. Du berättade själv att du stannade tillsammans med en arbetslös förlorare i hela sjutton år utan att du gjorde något åt saken. Din berättelse är knappast trovärdig, och det saknas nog viktiga pusselbitar i den, men oavsett bär du ett stort ansvar själv om du väljer att stanna i sjutton år med en helt värdelös man.

Jepp. Likt andra kvinnor som stannar med en man får jag skylla mig själv. Mannen kan inte klandras för sitt agerande, ty han är ju man. Sen sitter ni här på flashback och ojar er över alla separationer som kvinnor initierar. samt alla kvinnor med "för höga krav", samt alla kvinnor som inte skaffar barn medan männen inte ens behöver göra de mest basala av ansträngningar.

Det räcker med ett barn när man är i förhållande med en svensk man.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2024-01-29 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in