Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-29, 23:44
Medlem
BekraftadNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Hej.

Det är som att mitt vänstra bröst saknar muskler helt på en punkt av övre delen av bröstet. Är detta en sjukdom eller hur kan det bli såhär?

Jag ska länka två foton så ni kan se skillnaden.
https://ibb.co/FBZdkW1 vä bröst där det felar.
https://ibb.co/tbpF0Ly hö bröst, helt normalt.

Vad kallas detta och varför blir det så? Går det att lösa?

Testa dig! HIV kan ge exakt de symtomen. Kan också vara gonne eller klamme.
Citera
2024-01-29, 23:53
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakersson
Pectus Excavatum. Säg att du har problem med andning, känner dig andfådd som att det trycker, och att du hela tiden känner hur ditt hjärta slår för det känns som benet ligger emot hjärtat så det är trångt för hjärtat när det arbetar, framför allt när du motionerar, då kommer du få hjälp. Operation som spänner ut bröstbenen, ibland får man kapa bröstbenen också. Prognosen är mycket god, men du kommer vara extremt mörbultad ett bra tag.

Edit: såg du frågat om det går att åtgärda utan operation, nej det gör det inte. Du får titanskenor inkörda från sidan som tvingar ny form på din bröstkorg dessa spänns upp allt eftersom om jag minns rätt.

Ifall du faktiskt har problem med trångt i bröstet, att du besväras av din puls, och svårt att andas kommer du inte ångra dig att du gjorde operationen.

Jäklar låter som något frpn vikings, går man igenom denna tortyr enbart för utseendet är man läskig. Även om man har problem känns som ett lungt liv i soffan är att föredra.
Citera
2024-01-29, 23:57
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakersson
Pectus Excavatum. Säg att du har problem med andning, känner dig andfådd som att det trycker, och att du hela tiden känner hur ditt hjärta slår för det känns som benet ligger emot hjärtat så det är trångt för hjärtat när det arbetar, framför allt när du motionerar, då kommer du få hjälp. Operation som spänner ut bröstbenen, ibland får man kapa bröstbenen också. Prognosen är mycket god, men du kommer vara extremt mörbultad ett bra tag.

Edit: såg du frågat om det går att åtgärda utan operation, nej det gör det inte. Du får titanskenor inkörda från sidan som tvingar ny form på din bröstkorg dessa spänns upp allt eftersom om jag minns rätt.

Ifall du faktiskt har problem med trångt i bröstet, att du besväras av din puls, och svårt att andas kommer du inte ångra dig att du gjorde operationen.

Hej,
Har läst många som rekommender vacuumbell. Som du fäster på bröstkorgen o pumpar upp. Efter månader så ska det korrigeras. Många säger att det ger effekt efter kontinuerlig användning. Hört talas om det?
Citera
2024-01-30, 00:11
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Hej.

Det är som att mitt vänstra bröst saknar muskler helt på en punkt av övre delen av bröstet. Är detta en sjukdom eller hur kan det bli såhär?

Jag ska länka två foton så ni kan se skillnaden.
https://ibb.co/FBZdkW1 vä bröst där det felar.
https://ibb.co/tbpF0Ly hö bröst, helt normalt.

Vad kallas detta och varför blir det så? Går det att lösa?

Seriöst? När du väl börjar bygga muskler så kommer det inte att synas ett smack! Du har ju noll symmetri just nu, muskler som ett mjölkpaket.
Citera
2024-01-30, 00:12
Skit i det, vad är problemet? Säg att det är en skottskada eller brustet hjärta ifall någon frågar.

Jag tycker att du ska behålla det. Det är coolt.
Citera
2024-01-30, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Har du testat steroider?

En betydligt värdigare och bättre väg att gå än och börja stoppa in silikonbröst
Bästa alternativet hittills. Börja trycka och köra pec-deck och snedbänk samt hantlar.
Citera
2024-01-30, 00:28
Medlem
Kosmos.s avatar
ser ut som dina pectoralis major inte fäster i sternum(center på bröstkorgen) som det normalt gör.

Var du med i en trafikolycka eller annat typ av kollision som liten?

men du har väldigt lite muskelutveckling så svårt att avgöra om det är så.
Citera
2024-01-30, 01:04
Medlem
Forsokskanins avatar
Gör ingen operation , du kan inte vara 100% säker i slutändan ändå att du kommer vara nöjd sen. det där är ingenting som någon bryr sig över förutom du
Citera
2024-01-30, 02:58
Medlem
Ser ut som att du saknar delar av bröstmuskeln.
En bekant till mig föddes helt utan vänstra bröstmuskeln och fick transplanterat delar av sin ryggmuskel dit istället.
Citera
2024-01-30, 06:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Så åker han på gyno istället 💀

Äääh, en jävla myt att man ska åka på tjejtuttar och förvandlas till en finne, du kan kura mer eller mindre bra, köra dom klassiska basgrejjerna är fan så mycket.

Jag vet många som kurat inklusive mig själv, finnar förekommer såklart, men dom där tjejtuttarna och att dra knytnäven genom varenda gipsvägg man ser är inget jag sett i verkligheten

Ska man handla ska man köpa av folk som kör själva, som tar sina egna grejjer och vet var dom säljer, loggar du in på nätet och handlar från första bästa sajt i Kina så är det KANSKE större risk att du blir flint med tjejtuttar
Citera
2024-01-30, 06:48
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Seriöst? När du väl börjar bygga muskler så kommer det inte att synas ett smack! Du har ju noll symmetri just nu, muskler som ett mjölkpaket.
Det är ju precis tvärtom.. Ju mer muskler som byggs, ju tydligare blir det. Eftersom det inte byggs något på just det stället.
Citera
2024-01-30, 06:50
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
ser ut som dina pectoralis major inte fäster i sternum(center på bröstkorgen) som det normalt gör.

Var du med i en trafikolycka eller annat typ av kollision som liten?

men du har väldigt lite muskelutveckling så svårt att avgöra om det är så.
Svårt att avgöra? Skillnaden syns jätte tydligt på bilderna.

Nej, ingen olycka. Det är trattbröst med största sannolikhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in