Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 12:22
Medlem
https://twitter.com/coingecko/status...06375862210798

Det kommer frmodligen ta ratal fr Monero att terhmta sig frn det hr debaclet. Ett ATH r nog helt uteslutet i nsta bullmarket, men skit i tabellen Monero r bst nd.
Citera
2024-02-06, 14:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris2
Slde alla mina bitcoins och kpte monero istllet.

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://twitter.com/coingecko/status...06375862210798

Det kommer frmodligen ta ratal fr Monero att terhmta sig frn det hr debaclet. Ett ATH r nog helt uteslutet i nsta bullmarket, men skit i tabellen Monero r bst nd.

Precis vad jag frskt gra alla XMR fresprkare uppmrksamma p. Det finns inget stort use case fr ngot som samhllet anser vara giftigt att ta i.

Monero r som kryptovrldens DC++
Bitcoin r Spotify.
Citera
2024-02-06, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Precis vad jag frskt gra alla XMR fresprkare uppmrksamma p. Det finns inget stort use case fr ngot som samhllet anser vara giftigt att ta i.

Monero r som kryptovrldens DC++
Bitcoin r Spotify.
Bitcoin hadde samma rykte som monero frr i tiden. Dem som sg vrdet p bitcoin r nu rika eftersom dom lastade p med bitcoin nr det var billigt.

Samma situation nu fr monero. Vi vet att Bitcoin kan inte anvndas som valuta eftersom det inte har ngon privacy. S det r bara en tidsfrga innan monero tar platsen som kunk av crypto.
Citera
2024-02-06, 15:25
Medlem
Monero nsta luna ellet vad?
Citera
2024-02-06, 15:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Samma situation nu fr monero. Vi vet att Bitcoin kan inte anvndas som valuta eftersom det inte har ngon privacy. S det r bara en tidsfrga innan monero tar platsen som kunk av crypto.
Bitcoin har ett vrde p 43 000 dollar per styck, inte fr att folk tror att den r lmplig som valuta utan fr ngot helt annat. Eller hur?

Att Monero gr billigare och snabbare transaktionen n Bitcoin betyder ingenting iom att den fortfarande r usel som betalningsmedel.

Det nrmaste "bra" betalningsmedel vi har i kryptovrlden r olika stablecoins. Men iom att dom r beroende av fiat s r dom bara marginellt bttre n fiat vi har idag.
Citera
2024-02-06, 18:05
Medlem
Citat:
Bitcoin har ett vrde p 43 000 dollar per styck, inte fr att folk tror att den r lmplig som valuta utan fr ngot helt annat. Eller hur?

Att Monero gr billigare och snabbare transaktionen n Bitcoin betyder ingenting iom att den fortfarande r usel som betalningsmedel.

Det nrmaste "bra" betalningsmedel vi har i kryptovrlden r olika stablecoins. Men iom att dom r beroende av fiat s r dom bara marginellt bttre n fiat vi har idag.
monero r den bsta valutan som existerar.
Du r bara en pundare som fr betalt av nn politiker att sprida anti-krypto propaganda
Citera
2024-02-06, 18:11
Medlem
Citat:

Leaston hr p forumet r inte direkt plitlig. Han han har tidigare fresprkat FTX och Celsius network. Samt andra dumheter, Han tror bara fr att pris r hgt mste det vara hllbart och bra. sanningen r inte sdan. Bara fr att binance delistar Monero betyder det inte att monero r dligt eller inte . Jag tror fortfarande mycket starkt p att Monero r bttre n Bitcoin.
Senast redigerad av chucknorris2 2024-02-06 kl. 18:14.
Citera
2024-02-06, 21:54
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Varfr tar Binance bort det? Kommer det finnas kvar p Kraken?

Jkla tur att jag bytte det mesta av mina Monero mot SOL fr ett tag sen. Har lite Monero kvar men ingen strre frlust fr mig personligen men skulle vara spnnande att f reda p vad Binance motivering r? Fr det r vanligt vid illegala affrer? Kontanter r fortfarande tilltet typ verallt (frutom i vissa lnder som Sverige) och r verlgset det folk mest kper olagliga grejer med.
Citera
2024-02-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Varfr tar Binance bort det? Kommer det finnas kvar p Kraken?

Jkla tur att jag bytte det mesta av mina Monero mot SOL fr ett tag sen. Har lite Monero kvar men ingen strre frlust fr mig personligen men skulle vara spnnande att f reda p vad Binance motivering r? Fr det r vanligt vid illegala affrer? Kontanter r fortfarande tilltet typ verallt (frutom i vissa lnder som Sverige) och r verlgset det folk mest kper olagliga grejer med.
Nej det r inte olagligt. ven om det var det s kan monero anvndning inte stoppas, det r byggt fr att inte kunna stoppas. Bitcoin kan stoppas. Ethereum r redan 100% under kontrol av usas regeringen, de kan stnga ner ethereum helt eller ta bort transaktioner frn ledgern och gra hur som helst dem vill.

Binance r nu gd av USA drfr tog dem bort monero. USA satte en ny kille att ta ver binance som r under deras kontroll.

Men detta r inte dligt att detta hnt. Mnga har vntat och lngtat efter att detta ska hnda. Inga problem fr Monero. Inget kan stoppa Monero. Vnta bara och se, det r bara en tidsfrga innan allt fler folk vill anvnda monero som valuta. Vra korrupta regeringar fortstter hela tiden med att ta bort vra friheter, ka deras kontroll ver oss, bestmma hur vi fr spara och skicka pengar osv. Se bara hur fucked up canada har blivit. Varje gng sn skit hnder s kommer monero bli mer populr.
Citera
2024-02-09, 02:17
Medlem
Jag tror ocks att de flesta kommer knna till behov av Monero i kommande ren. En frdel med Monero r att man kunde har kvar tx historia fr att visa skatteverket att de r korrekt bokfrda i deklarationen. Men ingen annan kan f sdana information utan godknnande

Men samtidigt kriminella kan ocks gma tx historia och ingen kan f de utan deras samarbete. Det r mjligt att framtidens penningtvttslagen vill ocks stta beloppsbegrnsning p monero tx, s att det blir begrnsad p samman stt som kontant idag
Citera
2024-02-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kontanter r fortfarande tilltet typ verallt (frutom i vissa lnder som Sverige) och r verlgset det folk mest kper olagliga grejer med.

Vilket r anledningen till att bde kontanter och Monero bekmpas.
Citera
2024-02-09, 15:06
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduktig
Nej det r inte olagligt. ven om det var det s kan monero anvndning inte stoppas, det r byggt fr att inte kunna stoppas. Bitcoin kan stoppas. Ethereum r redan 100% under kontrol av usas regeringen, de kan stnga ner ethereum helt eller ta bort transaktioner frn ledgern och gra hur som helst dem vill.

Binance r nu gd av USA drfr tog dem bort monero. USA satte en ny kille att ta ver binance som r under deras kontroll.

Men detta r inte dligt att detta hnt. Mnga har vntat och lngtat efter att detta ska hnda. Inga problem fr Monero. Inget kan stoppa Monero. Vnta bara och se, det r bara en tidsfrga innan allt fler folk vill anvnda monero som valuta. Vra korrupta regeringar fortstter hela tiden med att ta bort vra friheter, ka deras kontroll ver oss, bestmma hur vi fr spara och skicka pengar osv. Se bara hur fucked up canada har blivit. Varje gng sn skit hnder s kommer monero bli mer populr.
Jag skrev aldrig att Monero r olagligt och jag tycker inte det br vara det heller och tror inte det kommer bli olagligt heller s vet inte var du fick det ifrn. Jag skrev att det anvnds vid illegala affrer, det r en helt annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Brigand
Vilket r anledningen till att bde kontanter och Monero bekmpas.
Kontanter bekmpas i Sverige. Det bor ungefr 11 miljoner hr. Det r pyttelite jmfrt med resten av vrlden som r ungefr 8 miljarder. Kontanter anvnds som huvudsaklig valuta av majoriteten av vrldens mnniskor. I Asien och Syd och Nordamerika kan jag inte tnka mig att det finns en majoritet som anvnder FIAT eller ngot annat. Tnk om de skulle frbjuda kontanter imorgon i USA exempelvis, folk hade blivit galna.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-02-09 kl. 15:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in