Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 22:43
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Introt var faktiskt lite kul!

Vad sa tjejerna i sina förhör?

Jag har ganska starka åsikter om aktörer som PrimeCrime, Rättegångspodden och liknande vilka utnyttjar offentlighetsprincipen för att tjäna pengar på andras olycka som underhållning. Jag har vägt fram och tillbaka om jag är ett jäkla as som gör nästan samma sak (fast då bara att göra underhållning och utan något vinstintresse).

Förhöret med Bert Peter var ett lättare beslut då han strävar efter att kommunicera mot allmänheten, och jag gissar att han nog faktiskt ställer sig positiv till att förhöret tillgängliggörs för allmänheten.

Men förhören med tjejerna är jag lite tvekande inför, pga deras yngre ålder, mer passiva roll i situationen, deras beroendesituation som barn till Peter och inneboende i konstellationen, och för att det är ett litet barn inblandat. Jag tänkte lyssna igenom deras förhör först och höra hur pass distanserade de är från grejen, och sen ta ställning till om jag kan ladda upp dem utan att känna mig som ett jäkla as.

Jag lutar mot att konvertera dem och ladda dem bara på Archive utan att skoja med något tokigt intro.
Citera
2024-02-06, 22:43
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Ja, kudos anomalign
Ja all kudos till den hon eller han törs ju inte fan skriva hen, Violinisten sitter fast i snön så jag bevakar och klickar på update hela tiden och hoppas på att anomalign lägger upp del två.
Tack för att du gjorde min kväll till en öronfröjd anomalign
Om det är så här man kan uppföra sig i en rättegång så är det nästan så jag vill bli åtalad för något. Hur är det möjligt att han får låta munvädret prata på utan att åklagaren ber honom hålla sig till sak oftare, ända gången dom sa åt honom var när han anklagade statsministern om barnhandel.
Ja jag förstår att det här är äkta, men så illa trodde jag inte en rättegång var.
Han kan ju hålla på hur länge han vill och orkar, medans skattepengarna rasslar iväg.
Citera
2024-02-06, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Cirka 35 minuter in i förhöret svarar han att Holländaren som sålt frön till honom kommer att kunna förhöras när han överklagar så överklagat blir det.

Det finns ingenting i svensk lag som gör undantag baserat på vad nedrökta fröförsäljare, som Peter för övrigt kallade advokat i polisförhör, säger.

Jag finner det otroligt osannolikt att Hovrätten skulle vara intresserad av att kalla till en ny huvudförhandling för att förhöra vittnen vars uppgifter inte påverkar utfallet.

Peter kommer fräsa om Europadomstolen och brott mot mänskliga rättigheter. Han har totalt fel, det här är Kronofogden på repeat.
Citera
2024-02-06, 22:51
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Jag har ganska starka åsikter om aktörer som PrimeCrime, Rättegångspodden och liknande vilka utnyttjar offentlighetsprincipen för att tjäna pengar på andras olycka som underhållning. Jag har vägt fram och tillbaka om jag är ett jäkla as som gör nästan samma sak (fast då bara att göra underhållning och utan något vinstintresse).

Förhöret med Bert Peter var ett lättare beslut då han strävar efter att kommunicera mot allmänheten, och jag gissar att han nog faktiskt ställer sig positiv till att förhöret tillgängliggörs för allmänheten.

Men förhören med tjejerna är jag lite tvekande inför, pga deras yngre ålder, mer passiva roll i situationen, deras beroendesituation som barn till Peter och inneboende i konstellationen, och för att det är ett litet barn inblandat. Jag tänkte lyssna igenom deras förhör först och höra hur pass distanserade de är från grejen, och sen ta ställning till om jag kan ladda upp dem utan att känna mig som ett jäkla as.

Jag lutar mot att konvertera dem och ladda dem bara på Archive utan att skoja med något tokigt intro.
Introt var ju kanon, tjejernas ålder hur tänker du då? Dom är myndiga så där finns väl inget moraliskt dilemma, jag uppdaterar och hoppas på att tänker rätt vad det gäller uppladdningen.
Bara tryck på ladda upp nu snälla.
Citera
2024-02-06, 23:03
Medlem
[quote=flugornas|87285237]Cirka 35 minuter in i förhöret svarar han att Holländaren som sålt frön till honom kommer att kunna förhöras när han överklagar så överklagat blir det./QUOTE]

Jag är inte så säker på det. Oavsett vad fröförsäljaren tutat i Bert så innehåller växterna tillräckligt med THC för att vara narkotikaklassade. Sen att han experimenterade med att försöka korsa olika sorter kommer inte till hans fördel.

Roligt också hur han försäger sig och hux flux säger att det inte är någon skillnad på hampa och cannabis. Det är ju precis det han försökt komma undan på, att hans hampa inte är cannabis!
Citera
2024-02-06, 23:05
Citat:
Jag har ganska starka åsikter om aktörer som PrimeCrime, Rättegångspodden och liknande vilka utnyttjar offentlighetsprincipen för att tjäna pengar på andras olycka som underhållning.

Vad är meningen med att bedriva aktivism mot PrimeCrime genom att censurera inspelningar du redan har?

Tjejerna sade vad de sade i ett offentligt forum. Du skyddar inte riktigt dem genom att inte publicera deras försvar.
Citera
2024-02-06, 23:16
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vad är meningen med att bedriva aktivism mot PrimeCrime genom att censurera inspelningar du redan har?

Tjejerna sade vad de sade i ett offentligt forum. Du skyddar inte riktigt dem genom att inte publicera deras försvar.

Har konverterat Lisa-förhöret nu.

Archive.org-länk:

https://archive.org/details/lisa_20240206
Senast redigerad av anomalign 2024-02-06 kl. 23:33.
Citera
2024-02-06, 23:17
Citat:
Har konverterat Lisa-förhöret nu.

Archive.org-länk:

https://archive.org/details/lisa_20240206

Snyggt, tack!
Citera
2024-02-06, 23:27
Medlem
cerns avatar
Vad larvigt att göra en så stor grej om deras jävla hampa odlingar haha!
Citera
2024-02-06, 23:31
Medlem
anomaligns avatar
Förhör med Rebecka på Archive.org:

https://archive.org/details/Rebecka
Citera
2024-02-06, 23:39
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Förhör med Rebecka på Archive.org:

https://archive.org/details/Rebecka

Tack för alla dessa! Schysst jobb för "communityn" här i tråden och eftervärlden.
Citera
2024-02-06, 23:45
Medlem
cerns avatar
Tack för ljudfilerna!

Så larvigt att de gör det så sjukt stort det här med Cannabis-innhavet. Var det flera kilon som det handlade om eller? Hur mycket snackar vi om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in