Citat:
Ursprungligen postat av
Bensprattel
Introt var faktiskt lite kul!
Vad sa tjejerna i sina förhör?
Jag har ganska starka åsikter om aktörer som PrimeCrime, Rättegångspodden och liknande vilka utnyttjar offentlighetsprincipen för att tjäna pengar på andras olycka som underhållning. Jag har vägt fram och tillbaka om jag är ett jäkla as som gör nästan samma sak (fast då bara att göra underhållning och utan något vinstintresse).
Förhöret med Bert Peter var ett lättare beslut då han strävar efter att kommunicera mot allmänheten, och jag gissar att han nog faktiskt ställer sig positiv till att förhöret tillgängliggörs för allmänheten.
Men förhören med tjejerna är jag lite tvekande inför, pga deras yngre ålder, mer passiva roll i situationen, deras beroendesituation som barn till Peter och inneboende i konstellationen, och för att det är ett litet barn inblandat. Jag tänkte lyssna igenom deras förhör först och höra hur pass distanserade de är från grejen, och sen ta ställning till om jag kan ladda upp dem utan att känna mig som ett jäkla as.
Jag lutar mot att konvertera dem och ladda dem bara på Archive utan att skoja med något tokigt intro.