2024-02-20, 09:37
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Kun sprsml om tid fr saken blir nstet opp.

Dessverre ogs kun et sprsml om tid fr TH vandrer heden.
Ikke for det, kan godt hende han blir over 90. Men ung er han ikke.
Han er ogs i en alder der mange menn utvikler demens. Enkemenn str
i en utsatt posisjon fordi de ikke har den daglige sosiale kontakten med ektefellen.
I s tilfelle blser mulighetene for tiltale rett p havet. Politiet har ikke s god tid.
Citera
2024-02-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg har ikke boken, og visste ikke at det sto der at han har kastet snnen ogs under bussen, men har hrt det fr her og via andre kanaler
Det gikk vel p at "badekarhistorien" ble trukket frem ut av det bl fra TH, uten at det var "koordinert" med snnen. Man trenger ikke kaste han direkte under bussen da. Trekker man frem en slik historie i avhr uten koordinering blir jo det som kaste noen under bussen. Med forbehold om drlig husk, jeg kjpte boken som e-bok og finner den ikke igjen.
Citera
2024-02-20, 11:02
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Det gikk vel p at "badekarhistorien" ble trukket frem ut av det bl fra TH, uten at det var "koordinert" med snnen. Man trenger ikke kaste han direkte under bussen da. Trekker man frem en slik historie i avhr uten koordinering blir jo det som kaste noen under bussen. Med forbehold om drlig husk, jeg kjpte boken som e-bok og finner den ikke igjen.

Ja, husker det der. Snnen var nlende i avhr, og husker lite. Han ble alts bare plassert inn der.
Snnen har jo da kommet i klem mellom en psykopat og etterforskere.
Sprs om ikke han og flere kommer til bli siktet for falske forklaringer.
Tror det er mange som blir veldig glade nr saken en dag er ute av verden.
Citera
2024-02-20, 12:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Hvilket belegg har du for og kalle noen for psykopat? At vedkommende kjrer en gammel bil, har et 20 r gammelt tv har mbler som ikke svarer til din standart, vurdert ut fra et 30-40 minutts intervju p Dagsrevyen.

Ligger nok mye hat og misunnelse bak dine pstander og kanskje noe annet udefinert

Det er nok en hel del andre momenter som peker i retning av at TH har en dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Ikke minst understreket av hans oppfrsel mot sin hustru. Behandling av ansatte og
forretningsforbindelser gir heller ikke et spesielt tiltalende inntrykk.

Tipper forvrig de frreste misunner TH p noe som helst vis, enten de mener han er skyldig eller ikke.
En slags sur blanding av Per Orderud, Arne Treholt og Faust.
Citera
2024-02-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det er nok en hel del andre momenter som peker i retning av at TH har en dyssosial personlighetsforstyrrelse.
Ikke minst understreket av hans oppfrsel mot sin hustru. Behandling av ansatte og
forretningsforbindelser gir heller ikke et spesielt tiltalende inntrykk.

Tipper forvrig de frreste misunner TH p noe som helst vis, enten de mener han er skyldig eller ikke.
En slags sur blanding av Per Orderud, Arne Treholt og Faust.

Man trenger ikke vre psykopat for drepe noen. I THs tilfelle kan det vre nok at det var noe som ikke ville komme frem som var knyttet til ektepakten fra desember 1993.
Citera
2024-02-20, 12:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Man trenger ikke vre psykopat for drepe noen. I THs tilfelle kan det vre nok at det var noe som ikke ville komme frem som var knyttet til ektepakten fra desember 1993.

Man skal vre temmelig avstumpet for behandle sin ektefelle slik TH har gjort, selv uten drepe.
Mnsteret er tydelig.
Citera
2024-02-20, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, husker det der. Snnen var nlende i avhr, og husker lite. Han ble alts bare plassert inn der.
Snnen har jo da kommet i klem mellom en psykopat og etterforskere.
Sprs om ikke han og flere kommer til bli siktet for falske forklaringer.
Tror det er mange som blir veldig glade nr saken en dag er ute av verden.

Snnen har trolig fortalt politiet hva han vet og ikke vet.
Citera
2024-02-20, 14:55
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Snnen har trolig fortalt politiet hva han vet og ikke vet.

Neppe, da hadde han ikke ftt en million.
Citera
2024-02-20, 15:06
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

De aller fleste konedrap skjer i forbindelse med skilsmisse, og i de fleste tilfellene er ektemannen psykopat. Dette har vrt forsket mye p. Vi ser mange tegn til at Anne forberedte skillsmisse. TH oppfyller dessuten en rekke av kriteriene som er oppfrt i sjekklisten for stille diagnosen psykopat/dysosial/antisosial.
Vet ikke hva det er du mener som TH ikke ville skulle komme fram ved en skilsmisse, men jeg tror ikke at dette dreier seg om bare penger. Hadde det vrt s enkelt s hadde TH kunnet bare gi henne noen titalls millioner, si 30 millioner, en fin Volvo, og en fin leilighet, s hadde hun nok vrt fornyd.
Ektepakten taler for seg. TH ville trykke henne s langt ned i sla som det overhodet var mulig.
Ektepakten tegner jo ikke akkurat et bilde av en mann som elsker kona si. Vi har ektepakten fra 87, og vi har den fra 93. Begge er like grusomme.
Citera
2024-02-20, 15:24
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Hvilket belegg har du for og kalle noen for psykopat? At vedkommende kjrer en gammel bil, har et 20 r gammelt tv har mbler som ikke svarer til din standart, vurdert ut fra et 30-40 minutts intervju p Dagsrevyen.

Ligger nok mye hat og misunnelse bak dine pstander og kanskje noe annet udefinert

Ja, jeg er misunnelig p TVs sofa. Skulle nske jeg hadde en s flott sofa.

Igjen ser jeg at det jeg har sagt har blitt tatt ut av kontekst.
Det blir psttt at jeg mener at folk som kjrer Citroen er psykopat. Da er det ganske mange psykopater rundt om i Norge, for ikke snakke om hvor mange psykopater man da har i Frankrike.
Gjerrigheten til TH er helt sykelig. Akkurat samme som med Terje Wiik, giftmorderen fra Trndelag.
Han var ogs ingenir, jobbet for Statoil, og tjente godt. Han tmte skapene for mat, men fylte aldri opp. Det var det hun som mtte gjre. Det er kanskje her man ser forskjell p narsissist og psykopat. En narsissist vil gjerne kanskje se vellykket ut med fine klr og biler og slikt, og at alle skal se opp til han, samme som jeg mistenker med Petter Stordalen, mens psykopaten gir faen.
Den nabodama ville ha Wiik vekk, og det var da hun ble forgiftet.
Terje Wiik er diagnostisert psykopat, og var innlagt ved Modum bad og nervesanatorium, der han fikk diagnosen.
Det var nr jeg s huset i Sloraveien at jeg ikke fikk til stemme at han var milliardr og hadde ftt kidnappet kona.
Jeg tenkte at det gr jo ikke an bo i et slikt hus hvis man har to milliarder?
Og s etter noen dager eller uker fikk vi se bilen hans, og det var da jeg begynte mistenke at han var psykopat. Og s fikk vi her i forumet den ene etter den andre bekreftelsen da. Manipulerende i avhr. Truende, og ville ta over hele avhret. Historier om vold og trusler. Empatilshet som er et stort kjennetegn ved psykopater. Videre, kalkulerende og beregnende, s til de grader.
Jeg bare mener at TH er psykopat, og hvis du er uenig og mener at TH er en raus, omsorgsfull og jordnr fyr, s m du f mene det.
Det jeg tenker er at nr jeg blir angrepet av TT s hardt som jeg blir, s har jeg gjort noe riktig og viktig. Gjort folk klare over hva TH er, noe som igjen forklarer at han m st bak, og hvorfor. Angrepene fra TT gir meg bekreftelsen.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-02-20 kl. 15:43.
Citera
2024-02-20, 16:13
Jeg m nesten le, du har tydeligvis gjort dette til en vesentlig del av livet ditt. TT eksisterer ikke, s vidt jeg vet, jeg er i alle fall ikke medlem
Jeg aner ikke hva TH er ,det er godt mulig han er en jvel/ psykopat , Jeg har ingen forutsetning for og forsvare han p det grunnlaget. Hva noen er gjr dem ikke ndvendigvis til mordere

Men rigget er for komplisert til at en person ,TH , har utfrt dette alene. Og det er bare ikke logisk for meg at han fr noen i familien til og hjelpe han og bli av med ei godt likt og kjr bestemor, Betalte leiemordere hiret av TH, tja, hvem synker s lavt at de dreper ei snill og godig eldre dame? Men for penger er vel alt mulig, bare belpet er stort nok?

da str jeg igjen med at noen i hans omgangskrets/forretningsforbindelser (som han m ha fornrmet noe s forferdelig) er ute etter en skikkelig hevn for og ramme han.

Tar jeg feil, s skal jeg spise hatten min
Senast redigerad av Extremadura 2024-02-20 kl. 16:31.
Citera
2024-02-20, 16:32
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg m nesten le, du har tydeligvis gjort dette til en vesentlig del av livet ditt. TT eksisterer ikke, s vidt jeg vet, jeg er i alle fall ikke medlem
Jeg aner ikke hva TH er ,det er godt mulig han er en jvel/ psykopat , Jeg har ingen forutsetning for og forsvare han p det grunnlaget.
Men rigget er for komplisert til at en person ,TH , har utfrt dette alene. Og det er bare ikke logisk for meg at han fr noen i familien til og hjelpe han og bli av med ei godt likt og kjr bestemor, Betalte leiemordere hiret av TH, tja, hvem synker s lavt at de dreper ei snill og godig eldre dame? Men for penger er vel alt mulig, bare belpet er stort nok?

da str jeg igjen med at noen i hans omgangskrets/forretningsforbindelser (som han m ha fornrmet noe s forferdelig) er ute etter en skikkelig hevn for og ramme han.

Tar jeg feil, s skal jeg spise hatten min

M han ha gjort drapet alene for vre en psykopat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in