2024-02-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke utenkelig at finnene har ftt amerikansk hjelp. Kanskje til og med fra nevnte Moonstone?
S kan man jo hpe at det fins et tilsvarende norsk-amerikansk samarbeid, og at det fr lignende resultater. Men igjen, vi vet jo ikke hva de fr ut av en evt. sporing av Monero.
Kun sprsml om tid fr saken blir nstet opp.
Citera
2024-02-19, 18:56
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinensen
Arne Treholt fikk frst skjelven og spydde mye, nr e-tjenesten konfronterte ham med bilder.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/_-d...ron-1.14742779

De fleste er forberedte p det frste avhret, men fr fysisk sjokk nr temperaturen skrus opp. Fysisk sjokk er sjeldent bra uansett timing.

Arne Treholt var kanskje Norges mest overvkede mann. Leste litt om han for en stund siden. POT, eller det som i dag heter PST, leide en leilighet p skr over i andre etasje for der Treholt bodde, i en blokk. De brukte en tysk spesialboremaskin som boret med 50 omdreininger i minuttet slik at boringen ble lydls.
Det tok vel en uke fr at de fikk boret ferdig og kunne sende et lite skjult kamera gjennom det flere meter lange hullet, og helt inn til Treholts soverom. De hadde ogs en rekke sm mikrofoner rundt omkring. De brukte ogs en dame med barnevogn som hadde innebygget kamera som tok bilder nr Treholt mtte agenter og konvolutter ble utvekslet.
De har vel sikkert kjrt samme opplegg mot TH.
Kanskje derfor han fikk disse fysiske reaksjonene nr det skulle vre Kriposavhr.
Han fryktet hva som skulle dukke opp. Politiet har jo hatt huset i beslag i lange tider, s de kan jo ha plassert overvkningsutstyr i veggene. Thermografikamera som viser temperaturer som igjen danner et bilde. Dette ser som kjent gjennom vegger, s det blir umulig legge merke til utstyret. Mikrofoner er/var det nok flust opp av. TH var vel en paranoid mann fra fr som mtte bruke analog Nokia for fle seg trygg, s det har vel ikke blitt noe bedre etter flere r med forflgelse. Skulle han en dag bli frikjent, s har han ihvertfall ftt noe straff om ikke annet.
Han har blitt paranoid, ftt sitt privatliv delagt, og ftt splittet sin vennekrets og familie.
I tillegg er det nok rusproblemer inni bildet. Alkohol og Valium for roe nervene.
Hans hus har blitt hans fengsel.
Senast redigerad av Skaanseth 2024-02-19 kl. 19:00.
Citera
2024-02-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Arne Treholt var kanskje Norges mest overvkede mann. Leste litt om han for en stund siden. POT, eller det som i dag heter PST, leide en leilighet p skr over i andre etasje for der Treholt bodde, i en blokk. De brukte en tysk spesialboremaskin som boret med 50
Ja, jeg har lest alle bkene om han. Inkludert hans egen bok "Grsoner" 👌 😄 Alt er verdt lese utenom Grsoner. Husker godt jeg koste meg med den fra rnulf Tofte og statsadvokat Qvigstad var det vel. Forrige mned kom det en ny podcast ut som jeg kan anbefale: https://youtu.be/hOvjeTsFiG0?si=XmII8PH9QvhscCHN
Citera
2024-02-19, 19:17
Medlem
Citat:
TH var vel en paranoid mann fra fr som mtte bruke analog Nokia for fle seg trygg, s det har vel ikke blitt noe bedre etter flere r med forflgelse.
Ja, fyren er syk i hodet, men angrer han? Jeg tror dessverre han ser p dette som "cost of doing business". Jeg er faktisk usikker p om han angrer om han skulle dmmes. S syk er fyren. Aller mest tenker jeg ikke p hans flelser, men at han har dratt hele familien sin nedi sla. Man har et ansvar nr man setter barn til verden. Kan ikke tenke meg noe mer ansvarslst enn drepe barnets mor og muligens trekke dem tungt inn i saken. P den ene mten eller andre mten. Fyren burde blitt straffet mye hardere enn vi gjr i Norge, om hans skyld kan bevises, for trekke barna sine nedi den sla der. Som en alt for gammel mann blir det dessverre litt billig han slipper unna.

Men lykkelig er han ikke n, er da noe...
Citera
2024-02-19, 19:38
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ja, fyren er syk i hodet, men angrer han? Jeg tror dessverre han ser p dette som "cost of doing business". Jeg er faktisk usikker p om han angrer om han skulle dmmes. S syk er fyren. Aller mest tenker jeg ikke p hans flelser, men at han har dratt hele familien sin nedi sla. Man har et ansvar nr man setter barn til verden. Kan ikke tenke meg noe mer ansvarslst enn drepe barnets mor og muligens trekke dem tungt inn i saken. P den ene mten eller andre mten. Fyren burde blitt straffet mye hardere enn vi gjr i Norge, om hans skyld kan bevises, for trekke barna sine nedi den sla der. Som en alt for gammel mann blir det dessverre litt billig han slipper unna.

Men lykkelig er han ikke n, er da noe...

Tror nok ikke han angrer et sekund. Han har planlagt dette i lang tid. Psykopater har ikke mye empati. Man ser jo hvordan han kaster ut beskyldninger i st og vest. Pakistanere som tidligere hadde leid lokaler hos han, og medeier i Elkraft osv har blitt peket p av TH. Han har ogs blitt beskrevet av andre forretningsfolk som fullstendig empatils i mter.
Hvis man ser p kommentarfeltet for Kvitfjell Hotell p Google Review, s ser man ogs at dette er en eier som bryr seg katta. Masse mugg og drlig lukt er noe som gr igjen i kommentarfeltene. Papirtynne vegger, skittent, og drlig service. Elendig mat osv. Rart at hotellet gr rundt, men det er vel kanskje basert p turister, og at det dermed ikke gjr noe om de aldri kommer tilbake.

Dette er vel det tristeste hotellrommet jeg noen gang har vrt p. Inntil 3 senger p svrt lite rom med en standard som minner lite om hotell. Lite og stygt bad.Prisen p 1200 kr pr natt er virkelig hy i forhold til standard p rommet
Man fler seg utnyttet av eier som bare tenker personlig inntjening.

https://www.google.com/travel/search...AAAAHQAAAAAQCw
Citera
2024-02-19, 19:58
Medlem
Citat:
Tror nok ikke han angrer et sekund. Han har planlagt dette i lang tid. Psykopater har ikke mye empati. Man ser jo hvordan han kaster ut beskyldninger i st og vest. Pakistanere som tidligere hadde leid lokaler hos han, og medeier i Elkraft osv har blitt peket p av TH.
Sant, fyren har 0 antenner. Selger historier ingen kjper. Skjnner han er desperat, men lov ha antenner og ikke forske kaste Markus N***** eller hva han heter under bussen. Snnen er ogs kastet under bussen, ref. Lrenskog-mysteriet. Det er definitivt en unik kriminell. Kommer forhpentligvis til felle seg selv... og akkurat det tror jeg ikke han synes er stas.
Citera
2024-02-19, 22:26
Medlem
Citat:
Tror nok ikke han angrer et sekund. Han har planlagt dette i lang tid. Psykopater har ikke mye empati. Man ser jo hvordan han kaster ut beskyldninger i st og vest. Pakistanere som tidligere hadde leid lokaler hos han, og medeier i Elkraft osv har blitt peket p av TH. Han har ogs blitt beskrevet av andre forretningsfolk som fullstendig empatils i mter.
Hvis man ser p kommentarfeltet for Kvitfjell Hotell p Google Review, s ser man ogs at dette er en eier som bryr seg katta. Masse mugg og drlig lukt er noe som gr igjen i kommentarfeltene. Papirtynne vegger, skittent, og drlig service. Elendig mat osv. Rart at hotellet gr rundt, men det er vel kanskje basert p turister, og at det dermed ikke gjr noe om de aldri kommer tilbake.

Dette er vel det tristeste hotellrommet jeg noen gang har vrt p. Inntil 3 senger p svrt lite rom med en standard som minner lite om hotell. Lite og stygt bad.Prisen p 1200 kr pr natt er virkelig hy i forhold til standard p rommet
Man fler seg utnyttet av eier som bare tenker personlig inntjening.

https://www.google.com/travel/search...AAAAHQAAAAAQCw

Inredningsdesig r nog inte hans starka sida. Gr vl hand i hand med den spartanska inredningen p S4 tnker jag.
Citera
2024-02-19, 22:34
Medlem
Citat:
Sant, fyren har 0 antenner. Selger historier ingen kjper. Skjnner han er desperat, men lov ha antenner og ikke forske kaste Markus N***** eller hva han heter under bussen. Snnen er ogs kastet under bussen, ref. Lrenskog-mysteriet. Det er definitivt en unik kriminell. Kommer forhpentligvis til felle seg selv... og akkurat det tror jeg ikke han synes er stas.

Inte sllan tar deras grandiosa personlighet ver och avsljar dem till slut just fr de tror de r untouchable.

Till sitt frsvar brukar de sga typ Hahaha Ni tror vl inte JAG skulle vara s dum och bestlla ett mord p min egen fru i mitt eget hem?

Tillstr ngot gr de aldrig och det r alltid fel p de mest solida bevisen.
Senast redigerad av viperstyle 2024-02-19 kl. 22:37.
Citera
2024-02-19, 23:23
Medlem
sonofnatures avatar
Inte lst trden

Men varfr hade inte en av Norges rikaste mn ett kamera vervakat hus ?

Jtte mrkligt

Tillochmed fattiga hushll i usa har ju det
Citera
2024-02-19, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Inte lst trden

Men varfr hade inte en av Norges rikaste mn ett kamera vervakat hus ?

Jtte mrkligt

Tillochmed fattiga hushll i usa har ju det
Godt sprsml!

Der var faktisk en alarm med kamera som ikke var aktivert... "sus" som ungdommen sier...

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks...rukt/11464739/
Citera
2024-02-20, 04:13
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:

Jeg har ikke boken, og visste ikke at det sto der at han har kastet snnen ogs under bussen, men har hrt det fr her og via andre kanaler. Men hvis det virkelig er slik, og i hy alvorlighetsgrad, s kan det godt hende at snnen plutselig setter hardt mot hardt, at han fr helt nok og forteller alt slik det er. TEH har nok mye som han vet, og som vil sette TH i et veldig drlig lys i forhold til denne saken.
Men det virker jo da som at TH har et skikkelig jerngrep rundt barna hvis han kan kaste snnen under bussen og samtidig f han til nekte avhr. For samtlige av barna nekter avhr samtidig, og det m jo vre en som str i spissen for at dette skulle skje.
Jo mer man hrer om TH, desto mer skjnner man hvor stor psykopat han egentlig er.
Citera
2024-02-20, 04:19
Avstngd
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Inredningsdesig r nog inte hans starka sida. Gr vl hand i hand med den spartanska inredningen p S4 tnker jag.

Ja, var ikke mye som minnet om at man var i stuen til en milliardr.
Kjipe billige sofaer. Flatskjerm som sikkert var 20 r gammel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in