Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 18:08
  #29629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hahaha, tror du på det själv? Stackarn har nog med att hålla ihop sig själv. Han har skapat detta kaos med hjälp av sina "vänner".

https://ibb.co/xX4DhQS


Det där klippet stärker min tanke dvs C är direkt olämplig som förälder, kanske även modern = LVU kan vara det bästa för barnet. Antingen LVU med sin mamma eller nätverksplacering hos person barnet redan känner och är trygg med, exempelvis J.
Citera
2024-02-23, 18:22
  #29630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är jättetragiskt med LVU, men det visar åtminstone att de tar det på högsta allvar och är beredda att vidta åtgärder. Chrippa verkar tyvärr inte stå i begrepp att förstå innebörden av det, eller så skiter han i det. Jag misstänker att han skiter i det, annars hade nog allt sett annorlunda ut på tre röda, efter ett sådant besked.


Eeexakt. När en förälder hamnar i Soc utredning så kommer man ingenstans med att skylla/förklara sitt beteende på omständigheter eller andra personer. Som vuxen förälder bär du fullt ansvar för ditt beteende och dina handlingar. Ju mer avvikande du är från god-förälder-mallen desto sämre blir dina odds. Ett enda pip om hur du påverkats av andra, att det är någon annans fel, eller att du inte förstår att ditt beteende skadar ditt barn, så har du tagit första steget mot LVU.



Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Enda som kretsar i hennes och Chrippas huvud är pengar och ytlighet. Synd att ingen av de har något av det!

C har uppenbarligen inte nekat till att han ena dagen friade till J och tre dagar senare återförenats med L och hävt ur sig riktiga vidrigheter om J. Har han bett om ursäkt för det? Nog för att ett sådant beteende hör hemma på dårhus och är oförlåtligt men ändå.
Citera
2024-02-23, 18:23
  #29631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Jag ställde frågan till tråden en gång: varför försöker man dölja ett snatteri på Ica genom att bränna ner hela varuhuset?

Det är ju, förhållandevis, ett trivialt brott. Den enkla förklaringen är kanske, om man fortsätter analogin, att hela köttdiskens personal gemensamt och i samförstånd sålt skabbsmittat rävrött som oxfilé under flera år.


Det helt oproportionerliga drevet efter misshandeln skulle få sin förklaring om alla fem - Skabbe, Skabbelina, Jocki, Jonna och Träskpaddan - är rejält insmetade i svarta pengar.

Ja någonstans där ligger kanske svaret på det det många funderat över. Hur får Chrippa ut sina pengar?

Nu ser det ut som vi får en del svar. Både Chrippa och Anjo lämnar ju givmilt ut information hur upplägget ser ut. Mitt i smeten sitter Jocke just nu. Undrar hur svettigt det börjar bli för honom och hans ångest nu?

De kanske borde ha låtit Linnea och Chrippa sköta detta själva från början, nu grävs gropar istället...
Citera
2024-02-23, 18:24
  #29632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar fortfarande varför ingen av krigarna tar upp drogerna.
Det undrar jag med! Tror det är en ganska stor del av Chrippas liv, både vad det gäller konsumtion och tjäna lite snabba pengar här o där!
Citera
2024-02-23, 18:29
  #29633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Intressant det där om IcaBanken. Det var nytt för mig.

Vid konkursen hade Skabbe bara konton i Sparbanken och Danske bank, men inte nåt hos Ica. Kan det stämma att Ica accepterat en person med miljonskulder som ny kund, eller är det en miss i bouppteckningen?

Har Jock&Jonna kanske hjälpt Skabbe att få ut pengar...? Har J&J medverkat till penningtvätts- och skattebrott kanske det är anledningen till att Jocki är rädd för sanningen.

Eller ljuger/gissar Anjo?

En sak är dock säker med hela den äckliga tattarligan i Norrköping: de polisanmäler aldrig sina brottsmisstankar som vanligt folk.
Ica accepterar de flesta kunder som inte blir accepterade i andra banker.
Citera
2024-02-23, 18:36
  #29634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlskronacity
Jonna ser hela bilden och är vuxen

Anjo skiter i alla och allt viktigast är pengar. Hans tjocka fru Lisen med skuldsanering fattar noll tomt i skallen borde säga till Anjo att sluta . Kan inte förstå att ingen säger till han
Har alltid haft respekt för Jonna förr, men alltid undrat hur hon kan vara med Jocke?! Har tyckt att hon liksom varit på en helt annan nivå än den bebisen. Men hon visar nu att hon står bakom hans osmakliga beteende, så min respekt är long gone nu faktiskt.
Citera
2024-02-23, 18:40
  #29635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Ja någonstans där ligger kanske svaret på det det många funderat över. Hur får Chrippa ut sina pengar?

Nu ser det ut som vi får en del svar. Både Chrippa och Anjo lämnar ju givmilt ut information hur upplägget ser ut. Mitt i smeten sitter Jocke just nu. Undrar hur svettigt det börjar bli för honom och hans ångest nu?

De kanske borde ha låtit Linnea och Chrippa sköta detta själva från början, nu grävs gropar istället...

Det som talar emot ett sånt scenario är ju förstås fattigdomen.

För bara ett år sen sökte Skabbe soc-bidrag. Han gick i konkurs med miljonskulder i somras. KFM gjorde utmätning i december men hittade bara skitsaker (nästan). De bodde tre personer på 35 kvm. Ungen hade inte ens en egen säng. Skabbe måste ha kontantkort i mobilen p g a alla skulder. Träskpaddan har egna skulder på flera hundratusen.

De är de facto utblottade.

Trots det kan det handla om, i storleksordningen, semester- eller fickpengar. Men görs de ekonomiska brotten systematiskt och över tid så kan det vara nog besvärande för paret i tattarlängan.
Citera
2024-02-23, 18:40
  #29636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Exakt, håller med dig men folk ska ständigt predika att minsann Jocke bara hjälper och att Anjo och Julia också försökt hjälpa. När sanningen är att ingen av dem verkligen har hjälp Chrippa. Jocke har försökt rädda sig själv från dåligt publicitet genom att spela ”the good guy” offentligt samtidigt som han gjort annat bakom kulisserna. Anjo ville rakt av tjäna pengar och få god publicitet som hjälten som jagar den riktiga ”sanningen”. Julia ville bara få tillbaka Chrippa och begrava Linnea levande. Chrippa själv har gjort dumheter och envisas att leva i sitt luftslott tillsammans med Linnea som också har gjort sin del av dumheter och verkar trivas i Chrippas luftslott. Alla är skithögar!
Yes hela högen är skit! Sen är dom det på lite olika sätt. Någon är lågbegåvad och tutar o kör i 190. En annan är bara girig. En är girig och Grandios. Beräknande finns det 2-3 stycken som är, men en ligger i topp! Alla har diverse problem och dåliga egenskaper, så allt kommer rasera totalt! Inte enbart för Chrippa.
Citera
2024-02-23, 18:42
  #29637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar fortfarande varför ingen av krigarna tar upp drogerna.

Vad tror du hände i sälen bland annat 😀. Lika skyldiga på den biten
Citera
2024-02-23, 18:56
  #29638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Har man inte naturlig skönhet försöker man skaffa det. Flickan har halva ansiktet täckt i läppar, ja fina signaler det sänds ut till de unga följarna.

Enda som kretsar i hennes och Chrippas huvud är pengar och ytlighet. Synd att ingen av de har något av det!
Men linnea har väl aldrig bett om att vara ett föredöme för unga människor? Eller får bara människor utan fillers ha följare?
Citera
2024-02-23, 19:01
  #29639
Medlem
Attityds avatar
Från videon om Anjo L och C släppte- ca. 9400 disslikes
Över 5000 kommentarer, varav 99% är negativa eller kritiska

Några kommentarer under videon;

- Hela internet skrattar åt er
- ni två e ju störda
- Som pappa blir man på riktigt förbannad! Du förtjänar en sån fet smäll! Och det andra pissludret bör gå och gräva ner sig. Sök vård och bli en pappa istället.
- Jag har en fråga till er två nötter. Vem av er ljuger? Har Chrippa nitat dig eller ljög du om det?
- Jag vet seriöst inte ens vad jag ska säga ens. Min hjärna gör ont av eran dumhet
-Så jävla pinsam du är. Din knappt myndiga flickvän är ännu mer pinsam. Skrämmande.
- Ja men den här videon flög ju… eller sjönk till havets djupaste botten
- Tumma ner, sedan avfölja!
- Ni levererar inget jävla budskap??
- Sök hjälp båda två
- Hur kan du vara så elak mot folk 😡när du ej är med Linnea så är du så snäll och trevlig men när du är med henne då är du ett monster
- "Vi har säkra källor” ni har ingenting jävla fjantar xD in på psyket med er
- Ni är pinsamma
- Parasiter
- Alla skrattar åt er😂 Anjo är bäst
- Broder du förstår inte vilket bordeline psyk du väljer framför din heder, familj, BARN. När ska du vakna? Det var du som satt hos Anjo i 2 timmar o snacka gå o lägg dig
- Men snälla lilla ni.. har ni verkligen 0 självinsikt?? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! Fattar ni inte hur jävla patetiska ni är! När ni håller på så här? SLUTA kasta Sten i glashus! Tror ni seriöst vi är så jävla dumma i huvudet och inte ser igenom era jävla trasiga hjärnor! Väx upp för fan! Ni är inte bra för varandra! Och sluta kasta Anjo under bussen för era jävla trötta beteenden! OM det är någon som ens går på erat skit snack så är det synd om dom för dom är lika pantade! Hur gammal är du Chrippa? väx upp ta tag i ditt liv! Ta hand om din dotter och släng den där saken du har brevid dig åt helvete..
- Fan va jag skäms å era vägnar🤦‍♂️
- Ni förtjänar allt hat och lite till. Hoppas du fattar att du är fucked dom flesta hatar dig🖕
- Det är mysigt med offerkofta i vinterkylan
- Du grät i anjos live och nu vänder du kappan efter vinden , hejdå
- Va ni än gör skaffa inte barn
- HAHAH hur mår ni ens
- Alla hade gjort samma sak 😂 nä brush jag hänger inte ut min flickvän på internet, och inte ex heller hehe
- den här killen svär på sin dotter och ljuger 🤡
- Du är helt vidrig Linnea, bättre du håller käften
- Chrippa är skitnödig 😂😂😂 försöker vända på allt för att rädda sig själv 😂 vilken nolla 😂
- Ni skiter i det blå skåpet

-----------
- wallah hela Nydala backa Liam M.
- 10 000 kr? Löjligt! Vem skulle "förråda" sin vän för en sån löjlig summa?
- om jag får 50 000 så läcker jag Liam M
- Haha liam m har oss bakom sig så glöm hans identitet vi spränger dig
- Heja Liam M
- Jag tror inte Liam m kommer bry sig att folk vet hur han ser ut. Men jag tror däremot att han uppskattar att vara anonym när han har ett JOBB.
- Varför ska du veta vem Liam M är, då vill ju du avslöja hans identitet 🤫
- "Den som säger vem Liam M är får 10,000" . Ojojoj, börjar ni bli oroliga? Idioter 🤡
- Jag ser så mycket framemot Liam Ms video!!!!!! 🎉🎉😁
- Skillnad på liam m och chrille, liam har ett jobb 😅
- Så du ska doxa Liam M information det är Olagligt i YouTubes användare regler säger att doxing är olagligt, enligt YouTubes användare avtal.
Citera
2024-02-23, 19:08
  #29640
Medlem
Hur kan man leva som han gör om han nu tjänar närmare 400.000kr på två månader som McAnjo sa ? Kan de ens stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in