Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-29, 09:50
  #30217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jodå det lästes upp, kollade inte på videon utan hade den bara på i bakgrunden så det var genom att höra det jag reagerade, det var i samma brev som den målande beskrivningen av den fladdrande parkeringsboten och när portkoden outades 😌
Hahaha, det väcker många tankar.
Inte en enda svordom, bara där känns det som om ligan gjort en stor miss. Det där är inte författat av Christofer Berg, det är omöjligt.
Om det skulle vara "äkta" så har han en framtid som kiosknovellförfattare👌
Citera
2024-02-29, 09:58
  #30218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Verkar vara fruktansvärt tråkigt där nere den här tiden på året, den saken är i alla fall säker. Verkar inte hitta på någonting?
Ligga påklädd i en solstol på dagarna , äta medelrestaurang till middag och streama på kvällarna. Vilken holiday!
Jag tycker alla dessa resor han gör verkar vansinnigt tråkiga.
Att bo i ett stort opersonligt hus, helt ensamma, mitt ute i ingenstans, utan några speciella mål, verkar rätt trist.
Han njuter av ’hur dyrt huset är’ att hyra, det är något jag inte förstår mig på.
Hans fascination av att skryta om att något är DYRT är så knas så det känns närmare efterblivet.
Man vill väl bo fint och helst INTE betala överpris, vilket jag tror att han gör.
Eller så ljuger han de ggr han skryter.

Han och Linnea behöver ju egentligen inget mer än ett rum och ett litet pentry och ist bo mer centralt, med utsikt över havet, nära till restauranger osv.
Men, men…det är kanske FÖR dyrt?

Jag kan egentligen ingenting om priserna på att hyra ett hus i Spanien, eller någon annanstans heller, men det lär vara billigare i utkanten av centrum, hur stort huset än är.
Eller?

Det är samma med hans kläder.
Att tröjan kostar mycket betyder inte att den är snygg.
Han resonerar så konstigt.
Citera
2024-02-29, 10:02
  #30219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Han har inte kommit dit än.. Lär väl aldrig göra heller. Och behöver man hjälp med barnen skaffar man en Nanny.
Vi får se om han tycker det liv han lever nu är lika kul om 5 - 10 år. Men visst! Alla är vi olika och gör våra val. Vem säger att ett val är det rätta? Eller e det vi som inte lever som han som gör fel?
.
Jag skulle nog börja klättra på väggarna efter en vecka i den där vita sterila lägenheten
Han har gjort rätt mycket för sin dotter, men det har många gånger blivit lite tokigt, som att låta henne åka pulka nerför trappor och uttalanden som inte lämpar sig för barnöron, anspelningar som får hårda män att rodna..
Han har absolut inte gjort allt rätt, men han har försökt och skulle kunna bli en väldigt bra förälder, med stöttning och kurser.
Alla gör inte som Jocke, som hyr in en stab för att ordna allt med mat, städ, barn osv...
Chrille har ordnat det efter bästa förmåga, med pizza, köttbullar, välling och godis.
Sorgligt men sant.

Chrille har fått hänga med Jocke när det ska göras familjevänligt content...

Tillochmed Linnea fick hänga med och jag tror att det var för att kunna skapa detta drama, där Anjo och Jocke kunde vara "ögonvittnen".
Med en plan att förstöra förhållandet mellan Christofer o Linnea.

Julia fick aldrig följa med på såna här resor, hon har alltid varit utanför, passé
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-02-29 kl. 10:05.
Citera
2024-02-29, 10:24
  #30220
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Han har gjort rätt mycket för sin dotter, men det har många gånger blivit lite tokigt, som att låta henne åka pulka nerför trappor och uttalanden som inte lämpar sig för barnöron, anspelningar som får hårda män att rodna..
Han har absolut inte gjort allt rätt, men han har försökt och skulle kunna bli en väldigt bra förälder, med stöttning och kurser.
Alla gör inte som Jocke, som hyr in en stab för att ordna allt med mat, städ, barn osv...
Chrille har ordnat det efter bästa förmåga, med pizza, köttbullar, välling och godis.
Sorgligt men sant.

Chrille har fått hänga med Jocke när det ska göras familjevänligt content...

Tillochmed Linnea fick hänga med och jag tror att det var för att kunna skapa detta drama, där Anjo och Jocke kunde vara "ögonvittnen".
Med en plan att förstöra förhållandet mellan Christofer o Linnea.

Julia fick aldrig följa med på såna här resor, hon har alltid varit utanför, passé

Barn uppskattar inte resor på samma sätt som vi äldre. Barn behöver rutiner, trygghet, lugn och ro.
Dom tycker det är roligare att vara hemma och leka med sina kompisar. Mindre utflykter är mer okej.
Jag vet att mina barn inte gillade att resa. - Vad gör vi här?, Varför åka hit när vi har allt detta hemma frågade hon mig. Vi behöver inte flyga flera timmar för att få bada. Det tar 3 minuter att gå ner till sjön hemma.

Jag undrar hur bra förälder Chrippa är ihop med Linnea? Chrippa kan heller inte kräva eller begära att Linnea ska bli någon slags x-tra Mamma till hans barn. Vill han ha det borde han skaffa en annan kvinna. Linnea är ju nästan som ett barn själv. Så visst. Liiite förstår jag henne när hon svarat - Det är inte min unge.
Tror inte Linnea bryr sig så mycket om Chrippa. Hon vill bara ha sin fame. Och den har hon fått nu.
Citera
2024-02-29, 10:45
  #30221
Avstängd
Ok. Chrippa är den STORA Jockes bror och hon har väl haft Jocke som en idol?
Vad ser hon hos Chrippa? Kan hon inte få en snyggare kille? Någon i sin egen ålder och utan barn.
Han e ju inte ens rik. Bara massa skulder. Och om dom gifter sig blir väl även hon delaktig i hans skulder? Hur kul är det att leva som en Taikon? Inte kunna äga något?. Han kanske gör en Olof snart och hamnar på kåken.
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2024-02-29 kl. 10:50.
Citera
2024-02-29, 10:55
  #30222
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad då era hittepå historier?
Julia har ju själv berättat att Chrippa skrev om tiden i häktet efter han släpptes. Det är inte min historia. Har du något problem med det får du väl ta det med henne


Källa på det???
Citera
2024-02-29, 10:56
  #30223
Medlem
Fp
__________________
Senast redigerad av Kristallgran 2024-02-29 kl. 10:59. Anledning: Fel tråd
Citera
2024-02-29, 11:00
  #30224
Avstängd
Oddsen på att fillersprinsessan slår Chrippa nere i marbs är låga...Har näsan blivit rak än efter senaste ingreppet, eller gråter stackaren än??
Citera
2024-02-29, 11:02
  #30225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Att inte betala för dem produkter man köper och dem tjänster man använder är vad som leder till ökad arbetslösheten och slöseri på skattepengar.

Ta tex Jocke och Jonna, ett byggföretag köpte in material, betalade lön till dem anställda, sedan när Jocke och Jonna vägrade betala för jobbet så riskerade företaget att gå i konkurs. För företaget hade inte råd att ligga ut med pengar för deras lyx bygge och många timmars jobb bara för J&J vägrade betala för den tjänst och material dem bett om.

Både du, Chrippa och andra som er borde sluta köpa saker ni inte har råd med helt enkelt. En skuld till kronofogden är inga gratis luft pengar, det är något företag som måste ligga ut med dessa pengar.



Jag pratar om skatt moms

Klart man inte skall driva små företagare konkurs .
Citera
2024-02-29, 12:18
  #30226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är samma med hans kläder.
Att tröjan kostar mycket betyder inte att den är snygg.
Han resonerar så konstigt.


Redan i november 2008 var det på väg åt helvete:
https://ibb.co/KKBkZdj

Ett halvår senare, sommar 2009, var katastrofen ett faktum:
https://ibb.co/1RLjdZ6

Sen lyckades Skabbe på nåt sätt vara anställd som svetsare i tio år:
https://ibb.co/NN7cJ7d

Han tycks ha varit hyggligt normal innan han fick sparken, men då började en påtaglig regression med en stegvis men mycket snabb återgång till tonåren med det fullständiga haveri till mänskligt avskräde som vi ser idag:
https://ibb.co/3TvLC13
Citera
2024-02-29, 12:29
  #30227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Redan i november 2008 var det på väg åt helvete:
https://ibb.co/KKBkZdj

Ett halvår senare, sommar 2009, var katastrofen ett faktum:
https://ibb.co/1RLjdZ6

Sen lyckades Skabbe på nåt sätt vara anställd som svetsare i tio år:
https://ibb.co/NN7cJ7d

Han tycks ha varit hyggligt normal innan han fick sparken, men då började en påtaglig regression med en stegvis men mycket snabb återgång till tonåren med det fullständiga haveri till mänskligt avskräde som vi ser idag:
https://ibb.co/3TvLC13

När han slutade med svetseriet så fick han alldeles för mycket fritid.
Det har varit väldigt tydligt.
Han fick för många timmar och världen blev för stor.
Ungefär så har jag skrivit tidigare.

Han är typiskt en person som behöver förhålla sig strikt till rutiner och regler, annars ballar han ur.
Vilket han har gjort - med besked.

Hans klädstil är en katastrof 😫
Citera
2024-02-29, 12:50
  #30228
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är samma med hans kläder.
Att tröjan kostar mycket betyder inte att den är snygg.
Han resonerar så konstigt.
Han har så klart ingen smak, men det handlar inte heller i grund och botten om att visa sig snygg, utan om att visa att man är framgångsrik. Nu har ju hela luftslottet perforerats till oigenkännlighet, så nu lurar han inte många längre, men så är det med narcissister i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in