Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Ok. Du skriver
- men det var fortfarande inte Linnea som startade drevet och läkte ut all information om dramat.
Iofs MEN det var hon trots allt som låg bakom starten genom att påstå Chrippa misshandlade henne. Det var pga av henne som han satt häktad. Okej. Synd om henne om detta nu var sant. Men om det INTE var sant då var det MYCKET fult gjort.
Varför infon läcktes ut är inte så konstigt då både Jocke, Chrippa mfl är sk offentliga personer. Det hade läckt ut förr eller senare ändå.
Nej vi vet inte hur hon blev behandlat men har mycket svårt att tro att dom skulle varit dumma.
Du skriver
- Jag tror Jocke har en sämre påverkar på Chrippa än va Linnea har.
Håller inte med dig. Chrippa har flippat helt ihop med denna tjej. Det e många följare som saknar den gamla goa Chrippa. (Det är iaf det man läser i kommentarerna)
Jag vidhåller..
Det ÄR inte Jocke som startat detta, har mycket svårt att tro så.
OM han har gjort det då har
både Chrippa & Linnea varit med på detta. (Kanske detta blir en ny film? Det talades ju om att Chrippa skulle få medverka i Jockes nya framtida film)
Men vad vet jag? Vad vet vi? Vi kan bara spekulera och var och en väljer själva vem vi finner mest trovärdig. Jag har svårt att tro Jocke startade allt detta med tanke på att han ställde upp för Chrippa, Stod på sin brors sida. Och sedan pissade Chrippa på alla dom som ville hjälpa honom.
Jag väljer ingen sida. Men jag anade ugglor i mossan redan när han blev ihop med denna TennisNEA.
Det är något som inte står rätt till.
Hon ville säkert ha sin fame.. och det fick hon.
Äckligt kan jag tycka.
Men vi får se med tiden. Den som lever får se
Håller med dig om att viss information hade läkt ut förr eller senare. Som tex Chrippas häktning och vad som orsakat den. Dock hade drevet kunnat undvikas. Sedan när det kommer till Jockes läckta samtal hit och dit skulle de aldrig läckt om inte Jocke hade tillåtit det. Han har ju medvetet gett materialet till Anjo och med tanke på hur mycket Anjo slickar Jocke röv betvivlar jag stark att han skulle släppt ut det utan Jockes vilja. Dessutom är alla Jockes samtal som är inspelade rent skådespeleri där han medvetet försöker fiska fram svar genom hot och manipulation från Chrippa vilket är uppenbart. Anjo har förmodligen frågat om lov när det kommer till hembesöket och vidarebefordringen av sitt material till Liam M. Linnea låg bakom anmälan absolut men resterade delen av dramat är orkestrerat av Jocke, Anjo (Julia, Liam M).
Anjo är den som hittills tjänat mest pengar på dramat och vilket nätverk tillhör han? Med tanke på hur Anjos bolag ligger efter i bokföringen och inte tyckt fungera korrekt finns en möjlighet att pengarna går igenom Jockes bolag/nätvek istället.
Isåfall är det ännu mer tydligt och styrker teorien om att Anjo är jockes betalda idiot.
Även jag svär kanalen eller vad den heter är som också gottar sig i dramat är också med i Jockes nätverk.
Om Jocke nu hjälpt Chrippa så väldans mycket hur kommer det sig då att han blivit värre och värre efter var interaktion de haft speciellt efter samtalen läckte. Chrippa är kanske inte den vassaste kniven i lådan men samtalen av något måste fått han att inse att hans bror skiter i honom som person och endast hjälpt honom ytligt och finansiellt för att se bra ut offentligt. Var ju ganska viktigt för Jocke och Anjo att poängtera att Jocke minsann var den enda där vid häktningen och minsann betalar för allt. Varför behövs sånt poängteras som man hjälper av välvilja?