Citat:
Varför frågar du MIG varför han blev häktad? Du har väl läst häktningspromemorian? Faktan är att 400Ben själv säger att det är Joakim Lundell som gett honom ”information” om fallet och Linnea. Det säger han om och om igen i sina inlägg, det har han, inte jag, hittat på.
400Ben var den som kom ut med att Chrippa var häktad här på Flashback, på bara några dagar hade han radat upp otaliga lögner om Linnea och händelseförloppet.
Varför häktades Chrippa? För det är ju där allt börjar? Varför blev han häktad??????
Var det Jocke som fick honom häktad?
Nej, finns inget ni nämnt härinne som får mig övertygad om att ni har rätt.
400Ben var den som kom ut med att Chrippa var häktad här på Flashback, på bara några dagar hade han radat upp otaliga lögner om Linnea och händelseförloppet.
Varför häktades Chrippa? För det är ju där allt börjar? Varför blev han häktad??????
Var det Jocke som fick honom häktad?
Nej, finns inget ni nämnt härinne som får mig övertygad om att ni har rätt.
Häktningsskälet är kollusionsfara. Det finns tre särskilda häktningsskäl:
recidivfara, när det att det anses finns en risk att mgm ska fortsätta med brottslighet
flyktfara, när det Anses finnas en risk att mgm avviker och kollusionsfara ,vilket är när det finns en risk att den tilltalade på något sätt försvårar utredningen.
Linnea vägrade anmäla för att hon var övertygad om att hon skulle bli uthängd om hon gjorde det.
Chrippa hotade flera gånger med att Joakim skulle se till att förstöra hennes liv. Framgår även av Chrippas förhör.
Anledningen till att han blev häktad börjar med att Joakim ringer och säger till Chrippa att Ekobrott har förhört honom om Chrippa och att han måste fly landet illa kvickt. Då bestämmer sig Chrippa för att han kommer att fly till Dubai med Julia i januari. Jocke hade konstigt nog ordnat boendevisum åt Julia, i November, så att hon skulle kunna bo där. Varför?
Det fanns en resa dit som var planerad, men med Linnea, nu skulle han istället behöva lämna landet helt, eftersom han trodde på Jocke. Linnea ville inte fortsätta vara tillsammans efter detta och gör slut dagen innan gripandet.
Dagen för gripandet ringer Joakim upp Chrippa precis när kanalen har raderats och informerar honom om det.
Lite senare uppstår bråk och Linneas kompis ringer polisen som stormar lägenheten.
Han blev häktad för att skador fanns på Linnea, för att poliser bedömde att brott var begångna, för att skydda utredningen och inte låta övergrepp i rättssak få Linnea att inte våga anmälan OCH antagligen för att han hade tänker på att lämna Sverige. Jag misstänker också att dom ville analysera det preparat dom beslagtog och undersöka om det faktiskt fanns några ekonomiska oegentligheter som låg till grund för att Chrippa skulle behöva fly. allr detta finns i häktningspromemorian.
Jag har publicerat alla bevis som behövs för att Jocke startat drevet, 400Bens inlägg.
Du behöver inte nia mig.