• 4
  • 5
  • 6
2024-03-05, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Skillnad på lallargym som du går på och riktiga gym.

Jag tränar på crossfitgym där sådär 90% av alla kvinnliga medlemmar lätt drar 120kg+ och MER.

Först säger du "riktiga gym" och sedan "crossfit", hur ska du ha det?

Enligt denna tabell (som bygger på nästan 22,000 lyftares resultat) räknas 120+ som "Elite" (5%) för en tjej som väger 60kg eller mindre, och "Advanced" för någon som väger 85+ kg. Det är med andra ord ett ganska extremt resultat som få når upp till.

https://www.strengthlog.com/deadlift...-standards-kg/
Citera
2024-03-05, 09:30
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Enda gymmet där jag sett någon dra över 120 kg i marklyft av en tjej(förutom någon styrkelyftstjej på klubb-tävling) är Exhale, och de brudarna tar anabola.
Citera
2024-03-05, 10:10
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:

Jag tränar på crossfitgym där sådär 90% av alla kvinnliga medlemmar lätt drar 120kg+ och MER.

Jag tränar också på crossfitgym och 0% av brudarna drar 120 kg eller mer.
Jag har heller aldrig sett en kvinna bänka mer än 70 kg och då pratar vi kvinnor som är mycket vältränade. Med vältränade menar jag att dom fortfarande ser ut som kvinnor och inte har förstört sig genom att ta en massa steroider.
Citera
2024-03-05, 10:15
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Just detta är varför man inte ska använda tik-tog , instagram eller vad fan det nu heter.

Menlösa NPC´s filmar patetiska klipp som hjärnslöa individer sväljer med hull och år

Ps.. 99.99% av alla dessa NPC´s använder falska vikter
Citera
2024-03-05, 10:49
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Så en röd platta väger alltid 25kg? Magiskt...

Det brukar vara så. Några har försökt utnyttja det. Som Eddie Hall i denna videon

https://www.youtube.com/watch?v=MxNRR2NGZNg

Ingen seriös lyftare trodde på att det var riktiga vikter. Big Loz och Graham Hicks som också är från England och har koll på andra tävlande skakade på huvudet åt Eddie här. Att komma 6 år efter att ha avslutat sin strongman karriär och försöka spela stark med fejkvikter är inte häftigt.
Citera
2024-03-05, 10:49
Medlem
Citat:

Jag kör allt på ett RIKTIGT gym!!!
Där vi tränar Crossfit..! 😆

Tack för dagens skratt!

Crossfittor alltså... Vilka bögar.
Citera
2024-03-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Låter som att TS inte varit inne på ett modernt gym på sistone.
Det har kommit lite nya vikter. De nya är riktigt stora skivor som kanske väger 5-10 kg totalt.
Du lägger på lite av de senaste vikterna på stången och en gammal hederlig Eleiko längst ut. Hela paketet ser ut som 200 kg, men kanske bara är 50 kg totalt.
Sedan är det bara till att stöna och skrika när man lyfter, samt lägga upp sin bullshitstory på Instagram.

Vad exakt är det du snackar om?
Kan du inte posta en bild på dessa "nya" skivor så man kan få se hur dom ser ut?
Citera
2024-03-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Kvinnor är korta. De behöver knappt böja sig för att nå ner till stången. De är dessutom ofta viga och smidiga. Då är det betydligt lättare att prestera i marklyft.
Jag är rätt lång och styv. Jag tränar därför inte marklyft alls. Risken för dålig teknik och därmed skador är för stor.

Ursäkter, alla kan dra marklyft. Men väldigt få kvinnor - speciellt späda sådana, kan ens dra 100kg marklyft.
Citera
2024-03-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion12
Kan du inte posta en bild på dessa "nya" skivor så man kan få se hur dom ser ut?

Det kallas för "bumper plates", bara att googla.
Citera
2024-03-05, 13:29
Medlem
Citat:

Crossfit, haha, häng dig i pulluppen och sprattla som en fisk du, men inte en enda rep har du gjort.

Instagram-luder kan inte marka 190kg, naturligtvis inte.
Citera
2024-03-05, 13:35
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion12

TS har sett brudar träna med Bumper Plates skivor. Vikterna har 45 cm diameter oavsett vikt, vilket gör att de ser enorma ut.
En ny typ av vikter gjort för just marklyftstänger. Släpper du stången, så absorberar Bumper Plates vikterna fallet på ett helt annat sätt än de gamla vikterna.

Kolla på länken nedanför.

https://www.sportics.se/gymstick-hi-...RoCt1wQAvD_BwE
Citera
2024-03-05, 13:51
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirkules
Jag kör allt på ett RIKTIGT gym!!!
Där vi tränar Crossfit..! 😆

Tack för dagens skratt!

Crossfittor alltså... Vilka bögar.

jag varierar mellan "riktigt" gym och crossfitgym ( inga maskiner)

Gillar fittor och skulle hellre hänga mig än att frivilligt släppa in en penis oralt/analt
Citera
  • 4
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in