Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-12, 03:45
  #31261
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keptang
Då måste du ha missat väldigt många inlägg senaste 3 månaderna om du anser det. Tyvärr kan man inte ens skriva användarnamn i det här forumet för då blir man avstängd. Men du vet säkert vilka det är inklusive dig själv. Two-faced som #golof skulle sagt.
Varför vill du inte svara på min första fråga?

Vad är sanningen?
Har Chrippa misshandlat Linnea?
Har Linnea misshandlat chrippa?
Har Linnea misshandlat lilla C?
Har Linnea falsk anmält chrippa?
Har Chrippa falsk anmält Linnea?
Har Jocke och Julia falsk anmält Linnea?

Du som påstår att du vet sanningen, vad är sanningen?
Citera
2024-03-12, 04:32
  #31262
Medlem
MP-44s avatar
är det verkligen INGEN i den här tråden som funderar på alla platser han besöker.

Marbella = drogport, paradis för kriminella.
Barcelona = drogport
cypern = drogport
dubai = ligg lågt/semester

sen gör han ju bort sig själv när han säger att han ska på ett affärsmöte. det är därför han aldrig stannar längre tid på en och samma adress. samma som att han hellre står skriven hos sina egna föräldrar. och sen ljög han i rätten att det inte skulle se så litet ut där han stod skriven.

den här killen sitter långt mer i skiten än vad det ser ut som på internet.
Citera
2024-03-12, 04:37
  #31263
Medlem
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
är det verkligen INGEN i den här tråden som funderar på alla platser han besöker.

Marbella = drogport, paradis för kriminella.
Barcelona = drogport
cypern = drogport
dubai = ligg lågt/semester


sen gör han ju bort sig själv när han säger att han ska på ett affärsmöte. det är därför han aldrig stannar längre tid på en och samma adress. samma som att han hellre står skriven hos sina egna föräldrar. och sen ljög han i rätten att det inte skulle se så litet ut där han stod skriven.

den här killen sitter långt mer i skiten än vad det ser ut som på internet.

Det har jag inte tänkt på men det stämmer fan som du skriver.
Citera
2024-03-12, 04:44
  #31264
Medlem
Chrippa kommer inte klara av att bo i Dubai, killen var röd som en kräfta efter första dagen. Han och Linnea kommer till Sverige solskadade och föråldrade. Blir väl mer botox helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av TjackOchLov 2024-03-12 kl. 05:10.
Citera
2024-03-12, 05:09
  #31265
Medlem
MP-44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Det har jag inte tänkt på men det stämmer fan som du skriver.

det fanns ju en anledning till att han drog till barcelona direkt efter han kom ut. läget vart akut, och han var tvungen att åka dit så fort som möjligt. därför tar man brorsans bil och parkerar den på flygplatsen. sen var linnea tvungen att följa med. för hon skulle växla in hans pengar på forex som han skulle hämta där.

därför säger chrippa att det finns en anledning till allt. men han kan ju inte gå ut öppet och tala om detta. men för någon som varit runt endel så är detta solklart. detta är mallen för hur saker fungerar. sen kopplar han sitt revolutkort från litauen till sin crypto. så han kan springa runt och handla med det. därför skattar han inte en ända krona i sverige.

tråkigt för honom att jag nu har talat om för alla hur hela spelet ser ut.
Citera
2024-03-12, 05:38
  #31266
Medlem
År 2022 deklarerade Skabbe för 223 000, eller 18 500 kr/månaden

Han deklarerade för 173 000 år 2023, eller 14 000 kr/månaden..

Skabbe lyckades alltså sänka sin årsinkomst med 50 000 kr under 2023, detta trots att han, enligt uppgift, är en de populäraste profilerna på Memmo.
Citera
2024-03-12, 06:15
  #31267
Medlem
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
det fanns ju en anledning till att han drog till barcelona direkt efter han kom ut. läget vart akut, och han var tvungen att åka dit så fort som möjligt. därför tar man brorsans bil och parkerar den på flygplatsen. sen var linnea tvungen att följa med. för hon skulle växla in hans pengar på forex som han skulle hämta där.

därför säger chrippa att det finns en anledning till allt. men han kan ju inte gå ut öppet och tala om detta. men för någon som varit runt endel så är detta solklart. detta är mallen för hur saker fungerar. sen kopplar han sitt revolutkort från litauen till sin crypto. så han kan springa runt och handla med det. därför skattar han inte en ända krona i sverige.

tråkigt för honom att jag nu har talat om för alla hur hela spelet ser ut.

Detta är trådens bästa och mest relevanta inlägg. Nu när du skriver det så ger det 100% mening med hans resande, skatrefifflande och varför han inte kan ha ett stadigt boende. Bra jobbat!
Citera
2024-03-12, 06:16
  #31268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
det fanns ju en anledning till att han drog till barcelona direkt efter han kom ut. läget vart akut, och han var tvungen att åka dit så fort som möjligt. därför tar man brorsans bil och parkerar den på flygplatsen. sen var linnea tvungen att följa med. för hon skulle växla in hans pengar på forex som han skulle hämta där.

därför säger chrippa att det finns en anledning till allt. men han kan ju inte gå ut öppet och tala om detta. men för någon som varit runt endel så är detta solklart. detta är mallen för hur saker fungerar. sen kopplar han sitt revolutkort från litauen till sin crypto. så han kan springa runt och handla med det. därför skattar han inte en ända krona i sverige.

tråkigt för honom att jag nu har talat om för alla hur hela spelet ser ut.
Då är den stora frågan, är Linnea med Chrippa av egen fri vilja, eller är hon en spelpjäs för honom, manipulerad så att hon tappat bort sig själv?
Är hon i fara?
Jockes uttalanden om hur labil och våldsam Chrille kan bli...
Allt hon beskyllts för, misshandel hackade sociala medier, tömt konton osv...

Är det möjligtvis som så att dom som startade hatdrevet mot Linnea, i själva verket är skitnervösa att dras med i den ekonomiska brottslighet som du beskriver?
Anjo gapade om revolut, icabanken och att tvinga andra att omvandla pengar osv
Jocke hade kännedom om an Nikos sagt att ekobrott skulle ge 5-7 år...han hotade med att anmäla Chrippa..

Follow the money
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-03-12 kl. 06:51.
Citera
2024-03-12, 06:19
  #31269
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
År 2022 deklarerade Skabbe för 223 000, eller 18 500 kr/månaden

Han deklarerade för 173 000 år 2023, eller 14 000 kr/månaden..

Skabbe lyckades alltså sänka sin årsinkomst med 50 000 kr under 2023, detta trots att han, enligt uppgift, är en de populäraste profilerna på Memmo.

2023 har han inte haft något fast jobb i Sverige, så jag är förvånad att han haft några vita inkomster alls...
Citera
2024-03-12, 06:50
  #31270
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
År 2022 deklarerade Skabbe för 223 000, eller 18 500 kr/månaden

Han deklarerade för 173 000 år 2023, eller 14 000 kr/månaden..

Skabbe lyckades alltså sänka sin årsinkomst med 50 000 kr under 2023, detta trots att han, enligt uppgift, är en de populäraste profilerna på Memmo.
Dem 173 000 kanske är memmo enbart? Som jag fattar det fixar memmo skatten innan dem betalar ut pengarna
Citera
2024-03-12, 06:53
  #31271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MP-44
det fanns ju en anledning till att han drog till barcelona direkt efter han kom ut. läget vart akut, och han var tvungen att åka dit så fort som möjligt. därför tar man brorsans bil och parkerar den på flygplatsen. sen var linnea tvungen att följa med. för hon skulle växla in hans pengar på forex som han skulle hämta där.

därför säger chrippa att det finns en anledning till allt. men han kan ju inte gå ut öppet och tala om detta. men för någon som varit runt endel så är detta solklart. detta är mallen för hur saker fungerar. sen kopplar han sitt revolutkort från litauen till sin crypto. så han kan springa runt och handla med det. därför skattar han inte en ända krona i sverige.

tråkigt för honom att jag nu har talat om för alla hur hela spelet ser ut.


Jag håller inte den här spekulationen så högt.


Skabbe är en vandrande och skramlande julgran var han än är. Han tar enorm plats, skriker 85% av tiden, och drar på sig klagomål från grannar direkt efter inflytt. Soc och polis var hos honom i Norrköping flera gånger, likadant på Söder - där KFM även plockade guld och kläder ifrån honom.

Vid varje incheckning på flyget kan personalen få för sig hitta närmare på den här vidriga julgranen.

Han är raka motsatsen till en diskret person.

Skulle han själv vara aktiv i smuggling så utsätter han både sig själv och ev uppdragsgivare för stora risker. Vi vet ju, dessutom, hur val han för sig talan i förhör och rättegångar.

Så, nja.. Däremot tror jag att Skabbes ekonomi på andra sätt förklarar resorna.
Citera
2024-03-12, 06:59
  #31272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Dem 173 000 kanske är memmo enbart? Som jag fattar det fixar memmo skatten innan dem betalar ut pengarna

Ja, det tolkar jag det som. Det är hursomhelst 173 000 innan skatt/brutto som de rapporterat till SKV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in