2024-03-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast i Expressen säger Thomson något helt annat.

Ser Svt har kommet med noe mer info. Jeg har sett det på video i etterkant, og det ser veldig strengt ut.

Landslagschef Anders Byström om situationen:
– Väldigt tufft för Emma att bli diskad. Hon fick ju sitt första gula kort i premiären och det är väldigt länge sen. Det har hon dragits med hela säsongen, säger Byström.
– Jag tycker att det är hårt att ge gult kort för. Men det drabbar henne med en diskning och det är klart att det är tufft. Hon var väldigt besviken här borta, fortsätter han.

Fis längdchef Michael Lamplot kommenterar det hela:
– Hon blev diskad för att hon fick ett gult kort för obstruktion och när hon redan hade ett sådant tidigare under säsongen, säger våra regler att om du får ditt andra gula kort samma säsong leder detta till automatisk diskvalifikation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ja media har sin del i detta helt klart. Men det är också uppenbart att Skistad avskyr att förlora mot Svenskor, mer än Svenskor avskyr att förlora mot Norskor.

Läste nu om ditt tidigare inlägg som jag citerade och ser nu att jag missförstod. Ja jag är helt inne på din linje att Skistad ser det som något personligt, jag läste fel och tolkade det som att det är svenskorna som har något emot Skistad.
Citera
Medlem
Green-Spirits avatar
Toppluvan av för Stavås Skistad idag. Den avslutningsraketen vet jag inte om någon har något svar på inom damsprinten i nuläget, oavsett om man kört femmil eller gått på spa i helgen som var.
Skräddarsydd bana för henne såklart med andra tredjedelen slipstreaming och återhämtning. Inte ens en Jonna i kanonslag skulle ha tillräckligt mycket att jobba med för att trötta ut norskan i heaten här.
Men nu är det två vilodagar till och inga ursäkter för att inte ta revansch på hemmaplan i Falun.
Citera
2024-03-12, 16:58
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonholsson
Håller med. Tycker dessutom det blivit en härlig ny energi nu när Svahn är tillbaka. Proffsigt men samtidigt extremt mycket kärlek typ. Linn räddade verkligen det svenska damlaget från att bli nästintill sömnigt. Vet inte hur jag ska förklara det men varje dag som Linn är i Fridas närvaro blir Frida bara bättre och bättre. Kanske är en själsfrände situation där vi inte förstår oss på. Spännande dynamik oavsett.

Håller med. Frida mycket bättre i sprint och Linn aningen bättre i distans. Båda verkar också ha filosofin att man vill åka lopp. Inget hoppande över här inte, till och med mixstafetter kör man!
Citera
2024-03-12, 17:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Ser Svt har kommet med noe mer info. Jeg har sett det på video i etterkant, og det ser veldig strengt ut.

Landslagschef Anders Byström om situationen:
– Väldigt tufft för Emma att bli diskad. Hon fick ju sitt första gula kort i premiären och det är väldigt länge sen. Det har hon dragits med hela säsongen, säger Byström.
– Jag tycker att det är hårt att ge gult kort för. Men det drabbar henne med en diskning och det är klart att det är tufft. Hon var väldigt besviken här borta, fortsätter han.

Fis längdchef Michael Lamplot kommenterar det hela:
– Hon blev diskad för att hon fick ett gult kort för obstruktion och när hon redan hade ett sådant tidigare under säsongen, säger våra regler att om du får ditt andra gula kort samma säsong leder detta till automatisk diskvalifikation.

För övrigt märkligt uttalande av Lamplot. Att man blir diskad när man får sitt andra gula kort vet ju alla, det är ju så reglerna är. Frågan här gäller ju om det Ribom gjorde idag skall ge ett gult kort eller inte.
Citera
2024-03-12, 17:04
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Svenskorna lever rent-free i Skistad's huve. Det är därför hon kommer med återkommande dryga kommentarer.

" Det gör inget om du kommer sist, bara du slår svenskarna"

-- Norskt ordspråk.
Citera
2024-03-12, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Toppluvan av för Stavås Skistad idag. Den avslutningsraketen vet jag inte om någon har något svar på inom damsprinten i nuläget, oavsett om man kört femmil eller gått på spa i helgen som var.

Skulle väl vara Maja då men hon har ju aldrig varit tillräckligt nära täten den här säsongen tyvärr.
Citera
2024-03-12, 17:07
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonholsson
Klassiskt sprint, tuff bana. Tänker väl att Linn tar minst 60 poäng nästa sprint också. Då är det bara 20 per lopp. Poängen sticker iväg ganska snabbt efter topp 5. Jag tror att hon med lite flyt klarar det. Men det ska ju såklart göras också lalalalalalalala.

Har du missat att Fis ändrade poängtabellen inför fjolårssäsongen?

Numera ser fördelningen ut så här för topp-16.
100 - 95 - 90 - 85 - 80 - 75 - 72 - 69
66 - 63 - 60 - 58 - 56 - 54 - 52 - 50
Citera
2024-03-12, 17:09
Medlem
Helt sjukt med diskning.

Lägg ned smörjan och starta nytt med team istället så alla de bästa får vara med i cupen
Senast redigerad av BlixtarDunder 2024-03-12 kl. 18:00.
Citera
2024-03-12, 17:13
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast i Expressen säger Thomson något helt annat.
Som jeg har gitt uttrykk for er eleganten Ribom en av mine fremste favoritter, og har vel ikke helt lett for å være objektiv. Men har sett det et par ganger nå, og uansett hvordan jeg tolker det, klarer jeg ikke å se at Emmas bakski er foran skituppene til Diggins når hun skrår inn på henne.
Uansett er det ikke bare negativt at hun fikk det andre gule kortet nå, så at hun slipper det spøkelset i Falun også.

Men hvordan så du det Alki ? Det er jeg virkelig spent på å høre.
Citera
2024-03-12, 17:13
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Skräddarsydd bana för henne såklart med andra tredjedelen slipstreaming och återhämtning. Inte ens en Jonna i kanonslag skulle ha tillräckligt mycket att jobba med för att trötta ut norskan i heaten här.
Men nu är det två vilodagar till och inga ursäkter för att inte ta revansch på hemmaplan i Falun.
Kul för henne att hon funnit användning för sina långa ben, för hennes teknik när hon stakar är knappast jämförbar med Linn Svahns. Sedan tror jag du underskattar betydelsen av att ha en tung 5-mils tävling i kroppen från ett par dagar tidigare. Psykologiskt såväl som fysiskt är det en stor belastning för en åkare som Svahn. Kolla hur seg Jesse Diggins såg ut som brukar komma bra mycket längre i sprinten.
Senast redigerad av -AIR- 2024-03-12 kl. 17:35.
Citera
2024-03-12, 17:14
Medlem
Green-Spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Skulle väl vara Maja då men hon har ju aldrig varit tillräckligt nära täten den här säsongen tyvärr.

Nej, Maja gick ju på spa i helgen men var inte ens i närheten att klara kvalet idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in