Citat:
Ursprungligen postat av
Orcinus-orca
Reagerade också på det. Vad är det för försäkring hon har haft på plats? Skall man ut och backpacka så är väl försäkring något av det viktigaste man kan ha innan man ger sig iväg. Eller har de inte läst alla tidigare tiggarhistorier innan och visste vad som gällde? Eller tänkte de att om något händer kan vi ändå tigga ihop pengar?
Eftersom ingenting annat framkommit framgent i ärendet så är min teori fortsatt att det journalisterna skrev i att "Hon hade en försäkring, men den var inte tillräcklig" egentligen endast var lagkravet att hyrfirman MÅSTE ha trafikförsäkring på de fordon som hyrs ut (regler som mig veterligen gäller i hela världen).
Det är alltså med stor sannolikhet ett GROVT förskönande av sanningen att "hon" varit försäkrad. Verkligen är (troligen) att inte ens fordonet varit försäkrat, det ENDA som fanns var (antagligen) en LAGSTADGAD FORDONSFÖRSÄKRING!!!
Hade jag haft fel i mitt ursprungliga inlägg så hade det säkerligen framkommit. Kan förstå att journalister vill försköna verkligheten inte minst för familjens skull.
Att ljuga utan att ljuga är en konstform. Här gjorde journalisterna ett försök...och det föll platt.