Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-18, 10:22
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du menar att du inte har rösträtt i våra allmänna val?

Det stod dig fritt att dels rösta på ett parti som inte var för NATO eller att själv starta ett parti och/eller bedriva opinion mot NATO inför valet.

Ja och dessa partier sa att vi inte skulle gå med i NATO, bestämde sig för att göra det ändå. Superdemokratiskt.
Citera
2024-03-18, 10:30
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Ja och dessa partier sa att vi inte skulle gå med i NATO, bestämde sig för att göra det ändå. Superdemokratiskt.
Det är sant att Socialdemokraterna inför valet 2018 sa att de inte ville gå med i Nato, och ändrade sig våren 2022, innan mandatperioden var slut. Den avgörande omröstningen skedde dock inte den mandatperioden. Det avgörande beslutet fattades först mars 2023, när riksdagen röstade för. Inför riksdagsvalet hösten 2022 hade alla partier intagit den attityd till Nato som de sen röstade i enlighet med i denna avgörande omröstning. Mellan september 2022 och mars 2023 var det inget parti som bytte fot vad gäller den saken.
Citera
2024-03-18, 10:31
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Ursäkta men vad var demokratiskt med Nato processen? Jag fick inte säga nåt om det i alla fall.

Nej. Jag är ingen anhängare av varken vänstern eller "Palestinaextremisterna"
Jag tänkte exakt samma sak. Jag har varken röstat eller bett om att få vara med i Nato. Och jag är konservativ. Jag vill inte att mina barn ska behöva åka ner och kriga för Israel eller Palestina.

Sen är förstås vänstern och palestinaislamisterna något mindre utrustade i frontalloben, så att de skriker och håller på som dagisbarn kommer som ett brev på posten med ideologin.
Citera
2024-03-18, 10:41
Medlem
Vänstern består av parasiterande muslimblattar som använder vårt land för dess offentliga medel och infantila vänstermuppar som leker Baader Meinhof. Inte sällan är sistnämnda alltid drägg som inte har växt upp och skaffat en hjärna. De trampar gärna på andras rättigheter, men är först att skrika när de själva inte får som de vill.
Citera
2024-03-18, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tänkte exakt samma sak. Jag har varken röstat eller bett om att få vara med i Nato. Och jag är konservativ. Jag vill inte att mina barn ska behöva åka ner och kriga för Israel eller Palestina.

Sen är förstås vänstern och palestinaislamisterna något mindre utrustade i frontalloben, så att de skriker och håller på som dagisbarn kommer som ett brev på posten med ideologin.

Tur för dig och dina barn att varken Israel eller Palestina är medlemmar i NATO då.
Citera
2024-03-18, 10:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkfl
Tur för dig och dina barn att varken Israel eller Palestina är medlemmar i NATO då.
Om det blir krig där Natoländer är hotade av dessa, kommer vi bli indragna ändå.

Nato är dessutom ingen garant för nånting. Kolla på Turkiet. De delar kärnvapen med några europeiska länder, men backas av Pakistan som ibland gör som Nato vill och ibland skiter fullständigt i det.
Citera
2024-03-18, 10:53
Medlem
Fängsla alla Vänsterextrema som stör då de är anti-demokratiska på alla sätt.

Ovärdigt en Demokrati.
Citera
2024-03-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
En fin ceremoni med hissning av NATO-flaggan hölls i dag vid Riksdagshuset i Stockholm. Kungen, riksdagsledamöter och inbjudna gäster deltog i strålande vårsol. En stor och viktig dag för vårt land.

Dock: I bakgrunden hördes skrikanden från den s k "Skrikvänstern" samt även Palestinaextremister med Palestinaflaggor. Jobbar dessa grupper ihop numer? Eller är de samma grupp? Klart är att de inte vill Sverige väl och att de inte ens kan respektera en demokratisk ceremoni vid landets Riksdag. Antingen har dessa antidemokrater fått demonstrationstillstånd på denna plats och då bör någons tjänst på polisen ryka. De hade gärna fått demonstrera på annan plats men Sveriges Riksdag, och svenska medborgare, har en rättighet att få se en ceremoni utan att dessa eventuellt störda individer avbryter. Eller så har de inte ens sökt tillstånd och då bör de lagföras. Så, dagens fråga:

Ska skrikextremister som dessa ha rätt att tvinga på oss övriga sina vridna åsikter? Ska de ha fler demokratiska rättigheter än vi övriga, t ex vara mer eller mindre straffimmuna (de verkar släppas från eventuell arrestering rätt så omgående)? Väger deras rätt att ständigt vråla ut sina vänsteråsikter varsomhelst & närsomhelst starkare än övriga medborgares rätt att leva ett hyfsat normalt liv och kunna få se en för Sverige viktig ceremoni? Vilka är dessa dårar? Bild på dem:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...riges-riksdag/

Bra!
Hoppas fler våga säga ifrån, det som nu skett är det största sveket mot svenska folket sen nuon-affären.
Citera
2024-03-18, 11:17
Medlem
Storstark68s avatar
Patrask! Ingen ska störa en blågul ceremoni där vår statschef deltar. Hade slöddren demonstrationstillstånd? Knappast och då ska de jävlarna bort från området.
Citera
2024-03-18, 11:23
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Patrask! Ingen ska störa en blågul ceremoni där vår statschef deltar. Hade slöddren demonstrationstillstånd? Knappast och då ska de jävlarna bort från området.
Man behöver inte tillstånd för att demonstrera, titta bara på Greta och gänget.
Tror du dom har sökt tillstånd
Ingripande från polisen skulle bara gett dom ännu mer uppmärksamhet.
Senast redigerad av Betongborren 2024-03-18 kl. 11:27.
Citera
2024-03-18, 11:31
Medlem
ThinkRightlys avatar
Bara i Sverige som ordningen får störas där kungen, statsministern och talmannen håller tal. Tragiskt. Det skulle aldrig få ske i något annat land.
Citera
2024-03-18, 11:51
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Vi röstade fram riksdagsledamöterna som röstade om det. Röstsiffrorna blev 269 ja, 37 nej och 43 ledamöter var frånvarande.

Ja fast det där du talar om kallad inte för folkomröstning. Det du talar om gäller vanliga val.
Vid större oväntad händelser som tex EU oh euro så röstade vi genom folkomröstning.
Så lägg ner det där med vi fick rösta om Nato för det är en lögn och det vet du om.

OnT
Jag undrar varför inte skrik vänstern får lov att demonstrera mot att Nato flaggan hissas?
Till fan som eldade koranen fick ju hållas out alla andra Palestina skit folk som skriker om Gaza får ju hållas. Skall man då som motståndare till Nato inte få göra sin röst hörd?

Luktar Nordkorea lång väg över Sverige numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in