2024-04-01, 15:57
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
BYD tappar enormt i Q1 2024: https://twitter.com/alojoh/status/1774758179886231878

ven XPeng, NIO och Li Auto visar liknande siffror.

Men Teslas dliga Q1 r sklart beviset p att de blir verkrda av konkurrensen, har absolut inget att gra med vrldsekonomin

r det en win fr Tesla oavsett? Sen tror jag att det r bde och.
Citera
2024-04-01, 16:35
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
r det en win fr Tesla oavsett? Sen tror jag att det r bde och.

Kortsiktigt s r det sklart trkigt med ekonomikaos och dalande frsljning fr hela marknaden. Men bjrnarna frsker ju odla narrativet att Tesla skulle vara omkrda av kinesiska tillverkare i framtiden. Inget tyder p det. Snarare tyder allt p att (som vanligt) Tesla r bst p att navigera svrigheter. Se ven hur Tesla vs "konkurrensen" navigerade kaoset kring covid-19.
Citera
2024-04-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Fr alla mnniskor klarar automatiskt av alla situationer i all form av trafik s fort de tagit krkortet p 2 veckor i Sffle. Nhe? Fan vad motsgelsefullt!
Man mste inte alltid frska kontra med ngot. Ibland fr man helt enkelt ge sig. Det finns lgen d det r bttre att bara vara tyst.
Din kommentar ovan har 0 bring p min kommentar. Jag pstod aldrig att alla mnniskor kr bra. Jag ppekade bara det ironiska i att du bedmer FSD att vara bttre n mnniskor med hur mnga interventioner en mnniska behver gra nr FSD styr skutan.
Senast redigerad av Mackan70 2024-04-01 kl. 17:44.
Citera
2024-04-01, 18:05
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Kortsiktigt s r det sklart trkigt med ekonomikaos och dalande frsljning fr hela marknaden. Men bjrnarna frsker ju odla narrativet att Tesla skulle vara omkrda av kinesiska tillverkare i framtiden. Inget tyder p det. Snarare tyder allt p att (som vanligt) Tesla r bst p att navigera svrigheter. Se ven hur Tesla vs "konkurrensen" navigerade kaoset kring covid-19.

Vad mer specifikt tyder p att Tesla r bttre p att navigera svrigheter? Jag hller inte med. BYD har kommit under svra omstndigheter och pressat sig in i svensk marknad dr Tesla hade frsprng.
Senast redigerad av The-9 2024-04-01 kl. 18:08.
Citera
2024-04-01, 18:19
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Gr s hr Mr.Mongo (passade namn btw). G in p reddit och in p Teslas subreddit som r fullt med Tesla/Elon die-hard-fans. Dr finns tusentals exempel och vldigt mnga personer som postar sikter, klipp, bilder m.m.

r livet svrt fr dig?

Fan snackar du om? Reddit r ju paradiset fr Tesla-haters. Neckbeard deluxe.
Citera
2024-04-01, 18:19
Medlem
Citat:
Vad mer specifikt tyder p att Tesla r bttre p att navigera svrigheter? Jag hller inte med. BYD har kommit under svra omstndigheter och pressat sig in i svensk marknad dr Tesla hade frsprng.

BYD r en flopp utanfr Asien. De har lyckats prngla ut 4500 bilar p 15 mnader i Sverige genom billig privatleasing. nnu smre i vriga Europa och antagligen noll bilar i USA.
Citera
2024-04-01, 18:23
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan70
Man mste inte alltid frska kontra med ngot. Ibland fr man helt enkelt ge sig. Det finns lgen d det r bttre att bara vara tyst.
Din kommentar ovan har 0 bring p min kommentar. Jag pstod aldrig att alla mnniskor kr bra. Jag ppekade bara det ironiska i att du bedmer FSD att vara bttre n mnniskor med hur mnga interventioner en mnniska behver gra nr FSD styr skutan.

Jag mste inte ppeka fr efterblivna nr de hittat p saker jag inte sagt heller, men nu rkade jag gra det ocks.
Citera
2024-04-01, 18:27
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Fan snackar du om? Reddit r ju paradiset fr Tesla-haters. Neckbeard deluxe.

Du menar att den subreddit som r till fr Teslagare och Teslafans dr de vanligtvis diskuterar och visar upp sina bilar r "Tesla-hatare".

Nu har du gng p gng visat hur intelligent du r och jag r njd hr. Lycka till osv.
Citera
2024-04-01, 18:33
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
BYD r en flopp utanfr Asien. De har lyckats prngla ut 4500 bilar p 15 mnader i Sverige genom billig privatleasing. nnu smre i vriga Europa och antagligen noll bilar i USA.

Du nmner antal som om det vore en vldigt liten volym. Tesla hade dubbelt eller tre ggr fler beroende p vilken data som stmmer. D har Tesla varit knt hr oerhrt mycket lngre och br dominera marknaden. Trots det s tar BYD sig fram under de relativt kassa omstndigheter som rder just nu.
Citera
2024-04-01, 18:38
Medlem
Citat:
Du nmner antal som om det vore en vldigt liten volym. Tesla hade dubbelt eller tre ggr fler beroende p vilken data som stmmer. D har Tesla varit knt hr oerhrt mycket lngre och br dominera marknaden. Trots det s tar BYD sig fram under de relativt kassa omstndigheter som rder just nu.

De leasar ut ngra hundra bilar i mnaden med aggressiva kampanjer. Gr vl bttre fr MG nd?

Som sagt, BYD har lyckats (relativt) bra i Sverige, vriga Europa och USA total katastrof. Hot mot Tesla? Not so much. Volvo sljer bra med XC40 i Sverige, strre hot d.
Citera
2024-04-01, 18:45
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
De leasar ut ngra hundra bilar i mnaden med aggressiva kampanjer. Gr vl bttre fr MG nd?

Som sagt, BYD har lyckats (relativt) bra i Sverige, vriga Europa och USA total katastrof. Hot mot Tesla? Not so much. Volvo sljer bra med XC40 i Sverige, strre hot d.

MG var marginellt bttre, frutsatt att siffrorna jag googlade fram p 30 sec stmmer. Ja, hr tror vi olika, jag tror att folk generellt ftt upp gonen fr hur kass Tesla r. Nr tom deras egna Elon-avrunkande subreddit brjar ifrgastta och klaga p Tesla s knns det som att det gr t fel hll.
Citera
2024-04-01, 19:07
Medlem
BsteHrMongolids avatar
Citat:
Du menar att den subreddit som r till fr Teslagare och Teslafans dr de vanligtvis diskuterar och visar upp sina bilar r "Tesla-hatare".

Nu har du gng p gng visat hur intelligent du r och jag r njd hr. Lycka till osv.

h neeej, har jag gng p gng visat det? "Wh nu sger jag att jag vann diskussionen wh".

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in