Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-02, 21:43
Medlem
flugornass avatar
Så dog allt intresse för denna mans vidare öde.
Hur skall det gå med geeten och vem skall lagföra alla barnhandlare?
Med en fungerande fängelse vård kommer han ut som en frisk man, nä det lär aldrig hända.
Emil!!
Citera
2024-04-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Så dog allt intresse för denna mans vidare öde.
Hur skall det gå med geeten och vem skall lagföra alla barnhandlare?
Med en fungerande fängelse vård kommer han ut som en frisk man, nä det lär aldrig hända.
Emil!!

Nja, intresset finns nog kvar, men det finns ju inte så mycket nytt att sätta tänderna i.

Det som kan bli intressant den närmaste tiden är väl om tysken hamnar i fängelse eller om det blir någon form av psykvård.
Citera
2024-04-02, 23:56
Fängelse eller psykvård, tänk hur långt vi kommit sedan det klottrades på väggar viftades med Erdinger framför polisen. Vilken resa!

Citera
2024-04-03, 10:17
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Fängelse eller psykvård, tänk hur långt vi kommit sedan det klottrades på väggar viftades med Erdinger framför polisen. Vilken resa!

Haha, verkligen! Trodde det skulle dö här ganska direkt efter att L, R och blindstyret var ute ur leken. Fattade inte tjusningen alls med att bara följa mört-bert först, men den smög sig på. Nu har det gått ett helt år och jag finner mig själv snegla på trådar om, och "content" skapat av urstollade rättshaverister som Carl Norberg, Cornelia och den där Grewe Conny.

Carl verkar ju ha någon form av motsvarande oneliners som tysken, något om att "det rullar dit det lutar..." Eller något sådant. Har inte vågat mig på någon video än. Vet inte om jag är rädd för att fastna eller rädd för att bli besviken? Kanske båda.

Hej, he-ej, mina vänner! Mmmmh. He.
Senast redigerad av Cybergubben426 2024-04-03 kl. 10:20.
Citera
2024-04-04, 18:57
Medlem
dramagouss avatar
Har säkert varit uppe tidigare, men här är domen för Rebecca, Lisa och Peter:
https://gofile.io/d/3U5wBm

Norrtälje Tingsrätt
Mål B 1648-22
Citera
2024-04-06, 11:34
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Haha. Min unge smygfilmade den tyska gubben när han höll låda på packad buss m skolbarn mot Hallstavik härom veckan. Jag sa att man inte ska smygfilma uppenbart psyksjukt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Medievalchurch
Vet ni. Åkte samma dödsbuss i onsdags som hon tjejen i busskraschvideon(lisa/rebecka fattar inte vem som e vem) och tänkte innan avfärd vilken mäktig jävla brud. Lång, snygga kläder, otroligt snyggt fixat hår, akademisk uppsyn. Hon lär ha fint jobb tänkte jag. Hon betedde sig lite skevt på bussen iofs då hon dök på en annan tjej m frågor och fick för sig nåt skit om en gubbe jag tror var den andra tjejens farsa. Komplex karaktär ändå. Sund yta men sjuk insida. Det var inge skumt m den busskraschen förresten mer än sinnesslö, eventuellt stenad chaufför.

Pga försöker sluta röka och är en allmän pest för min omgivning för tillfället, så har jag spenderat det senaste halva dygnet i gästrummet och tagit ett sk. "omtag" med tråden.

Hittade det här tidigt i tråden. Känns ju lite osannolikt att vederbörande både var med vid olyckan och vid något annat tillfälle när BPÅ föreläste. Är det bara trolleri? Åker man buss ofta med samma linje i glesbygd så stöter man väl iofs rätt ofta på samma uppsättning karaktärer. Hade varit kul och se materialet, om det finns.

EHXTRHAMATHERIAHHL MINA VÄNNER! MMMMhhh.

Är på s. 135 nu, men det börjar bli segt. En sak jag funderat på genom all tangentbords spaning folk sysselsatt sig med. Var det någon som rotade något i BPÅs förflutna i DDR? Mer än att hans pappa var STASI och farfar(?) var med i OS och kastade någon skit som inte ledde till någon pallplats på 60-talet.
Senast redigerad av Cybergubben426 2024-04-06 kl. 11:36.
Citera
2024-04-06, 13:18
Medlem
Berts pappa, Claus Peter född 1940, tävlade i släggkastning i OS i Rom 1960. Han tog ingen medalj. Däremot blev han östtysk mästare samma år om jag minns rätt. Nu har vi ju i och för sig bara Berts ord på att det var hans pappa.

Vid något tillfälle sa Bert också att pappan var Stasi-officer. Farfadern ska ha dött i Stalingrad har jag för mig.
Citera
2024-04-06, 14:44
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Farfadern ska ha dött i Stalingrad har jag för mig.

Just det! Så var det ja. Tack

17:e plats tydligen.
https://www.olympedia.org/athletes/69852

Haha, känner mig lite korkad nu. Har inte fattat från nu att "Peter" är efternamnet, mörtens familjenamn.

Så det är väl eg. B. P-Å. snarare än B-P. Å. som är mörtbertpeters namn om man ska va noga.
Citera
2024-04-06, 17:24
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Har säkert varit uppe tidigare, men här är domen för Rebecca, Lisa och Peter:
https://gofile.io/d/3U5wBm

Norrtälje Tingsrätt
Mål B 1648-22

Tack!

Blev ju rätt snällt domslut för Rebecca med 9000 kronor i dagsböter och 800 kr till brottsofferfonden.

Det är staten (vi skattebetalare) som står för hennes advokatkostnader, men det som är intressant är att han vill ha betalt för "tidsspillan". Vad innebär det mer exakt?

Citat:
Ersättning och återbetalning

Wissal Abdallah ska få ersättning av staten med 52 178 kr. Beloppet fördelas enligt följande:

• 37 892 kr arbete
• 3 850 kr tidsspillan
• 10 436 kr mervärdesskatt

Staten ska stå för kostnaderna.
Citera
2024-04-06, 17:28
Medlem
peterpanps avatar
Domslut

Brott som Bert Peter Åkerblom döms för
Narkotikabrott, 2022-07-01 till 2022-12-01, Norrtälje kommun, 1 § 1 st 2 p
och 6 p narkotikastrafflagen (1968:64) i sin lydelse före 1 juli 2023

Påföljd

Fängelse 1 år 8 månader

Häktning m.m.

Bert Peter Åkerblom ska vara kvar i häkte tills fängelsestraffet får verkställas.

Förverkande och beslag

I beslag tagen narkotika med emballage samt utrustning för odling och
torkning av narkotika förklaras förverkad från Bert Peter Åkerblom
(Polismyndigheten, Region Stockholm, Utredning 1 LPO Norrtälje,
beslagsliggare; 2022-5000-BG137269 p. 1-13, 19-33). Beslaget ska bestå.

Brottsofferfond

Bert Peter Åkerblom ska betala en avgift till brottsofferfonden på 800 kr.

Ersättning och återbetalning

Fredrik Liljeblad ska få ersättning av staten med 45 835 kr. Beloppet fördelas
enligt följande:

• 31 768 kr arbete
• 4 900 kr tidsspillan
• 9 167 kr mervärdesskatt

Staten ska stå för kostnaderna.
Citera
2024-04-06, 18:09
Medlem
Cybergubben426s avatar
• 4 900 kr tidsspillan

Orationstillägg borde det stått! Förvånad att det inte är mer. 🙃
Citera
2024-04-06, 18:20
Medlem
Cybergubben426s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp

Förverkande och beslag

I beslag tagen narkotika med emballage samt utrustning för odling och
torkning av narkotika förklaras förverkad från Bert Peter Åkerblom
(Polismyndigheten, Region Stockholm, Utredning 1 LPO Norrtälje,
beslagsliggare; 2022-5000-BG137269 p. 1-13, 19-33). Beslaget ska bestå.

"Beslaget ska bestå" det där missade jag helt när jag läste domen första gången. Det är ju lite spännande ändå. Då kan ju den där trötta advokaten faktiskt kräva analys vid överklagan....

...Han ska bara orka ta på sig ordentliga stövlar innan han klafsar ut i gråzonslera. Tveksamt va?
Senast redigerad av Cybergubben426 2024-04-06 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in