2024-04-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Över 20% av alla cirka 900 Nobelpris, dvs över 200 stycken, har delats ut till judar. Detta trots att endast 0,2% av världens befolkning utgörs av judar.
Nån som kan förklara varför judarna är så intelligenta? Enligt nazisterna är judar undermänniskor men jag vill påstå att judar är övermänniskor, inte minst jämfört med araber som drömmer om att förinta Israel m.fl länder som är emot islam.

Hitler har nog en rätt stor del i det! De smarta och rika judarna flydde snabbt Tyskland, och blev väl emottagna i USA!

De något mindre smarta/kapitalstarka tog längre tid på sig att söka asyl, och blev i några fall kollektivt avvisade!

De fattiga som alls inte hade råd att fly, ja, för dem blev det gasen..!
Citera
2024-04-07, 10:14
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Hitler har nog en rätt stor del i det! De smarta och rika judarna flydde snabbt Tyskland, och blev väl emottagna i USA!

De något mindre smarta/kapitalstarka tog längre tid på sig att söka asyl, och blev i några fall kollektivt avvisade!

De fattiga som alls inte hade råd att fly, ja, för dem blev det gasen..!

Hitlers avelsprogram och förädlande av den judiska rasen? Hitlerskt urval/selektion.

Det är ju en ”kul” tanke, men för att få någon effekt av betydelse på populationens egenskaper måste den nog vara mer konsekvent och upprepas i många generationer.
Citera
2024-04-07, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Hitlers avelsprogram och förädlande av den judiska rasen? Hitlerskt urval/selektion.

Det är ju en ”kul” tanke, men för att få någon effekt av betydelse på populationens egenskaper måste den nog vara mer konsekvent och upprepas i många generationer.

Du får lägga till att diverse staters, icke minst USA:s underlåtenhet att genast ta hand om alla stackars judar hos dem efter kriget frambragte en stark skuldkänsla! Så att man aldrig får kränka en jude, i ord eller handling, om man inte vill bli officiellt bannlyst!

Med den medvinden seglar Juden lätt i mål.
Citera
2024-04-07, 16:19
Medlem
JointFimps avatar
Bara azshkenazi judar är smarta och intelligenta. Alltså dom som är blandade med europeer. Riktiga judar som bor i Israel är dna kopplade till araber. Dom är ungefär lika dumma som araber. Enda skillnaden är att dom bor i ett land med pengar och utbildning.
Citera
2024-04-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogstid
det enda judar har är att andra inte får ifrågasätta det inavel och medföljande genetiska sjukdomar som ger dem mentala problem tills döden, inget annat.

att de har nobelpris och annat är för att nobelpris främst används politiskt, som hur obama fick 'fredspriset' när han sedan bombade sönder länder och dödade mer civilbefo

kan du nämna något nobelpris som har haft betydelse för dig? nej, så varför tror du att nobelpris är något av värde?

judar är inte intelligenta, det är som att tycka att en hund eller dator är intelligent, när det mer är en gimmick jämfört med vad människor med Jesus oändliga själ har av att evigt undvika helvetet inkluderat inavel, där judar istället uppmanar till helvetet, d.v.s. våldtäkt av barn via lgbtq samt inavel.

är 'oändligt onda' något intelligent?
Lär dig skriva ordentligt! Det är bara jobbigt att läsa.

Att Obama fick fredspris är patetiskt, där håller jag med dig. Efter att ha läst många av dina inlägg inser jag att det är ungefär det enda jag håller med om. Allt annat är religiöst dravel av en judehatare, som inte ens kan förstå hur mycket många upptäckter som resulterat i nobelpris betyder för oss alla.

Du kan inte förstå att en vetenskaplig upptäckt kan ha oerhörd betydelse för aktiviteter du utför varje dag, med mobiltelefoni, röntgen, vaccin etc. Delar av de företeelserna kommer ofta från en upptäckt som har belönats. Håll du dig till din religion och undvik oss normala människor.

Och så det eviga tjatet om våldtäkt av barn, som ni alltid jobbar på. För mig finns det inget äckligare, mer vidrigt än pedofili. Jag vill avliva varje pedofil, utan tvekan. Men av någon anledning så tror du alltid att judar är pedofiler. Hur tänker du?? Varför ska människor du tycker illa om också ha den mest vedervärdiga läggningen av alla? Tycker du det är logiskt? Jag avskyr dig, liksom extremvänstern och muslimer, men jag tror inte att ni är pedofiler.
Citera
2024-04-08, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubuntu333
Ja Ericsson är ju ett av deras bolag, som samarbetat med bl.a IS och fan hans moster. Snacka om att kontrollera när man äger telekombolag, banker, läkemedelsbolag, vapenindustri bolag osv. Har för mig dom äger ca 80% av svenska börsen men kan inte med 100% styrka det.

Wallenberg-sfären styr 30-40% av kapitalet på börsen - det varierar förstås över tid. Vad gäller faktiskt ägande är det betydligt mindre.
Citera
2024-04-08, 14:13
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Wallenberg-sfären styr 30-40% av kapitalet på börsen - det varierar förstås över tid. Vad gäller faktiskt ägande är det betydligt mindre.

Oavsett väldigt mäktiga när de kontrollerar 1/3 av Sveriges BNP
Citera
2024-04-24, 17:25
Medlem
Morfuss avatar
Därför att dem inte är det.

Deras påverkan samt vilja att strypa yttrandefriheten för dem (högern) som inte vill ha med dem att göra, har att göra med den acceptans som vänstern bedriver. Kort sagt.
Citera
2024-12-30, 15:20
Avstängd
De gynnar sina egna. Var de än tar sig fram så väljer de sina egna främst. Om någon är utöver det vanliga i andra folkgrupper så är de snabbt framme och förökar sig med dem. Titta bara på USA:s presidenter. De verkar allihop ha judiska barnbarn. Det är alltså ingen slump.
Citera
2024-12-31, 13:57
Medlem
Tradition att lärdom är något bra. Denna tradition är synlig även hos dom som själva inte längre är religiösa... Men det är de som går och pluggar vidare... Inte bara för att ta examina, utan faktiskt för att lära sig.
Respekt för böcker, vilket givetvis förstärker lärdomstraditionen.

Tradition att inte hänga alltför hårt på gamla sanningar, utan analysera t.ex. varje påstående, tills man finner att det är sant eller om den kan vederläggas.

Traditionen att diskutera. Inte hänga sig i en åsikt och vråla skäms på meningsmotståndarna så snart de öppnar munnen, så som vi ser idag i vissa kretsar. Utan lyssna och bemöta. Om meningsmotståndaren verkar ha vettiga poäng, då får man kanske ompröva eller i alla fall, nyansera sin åsikt.
Den traditionen mycket användbar i alla typer av kunskaps- och vetenskapliga sammanhang.
Man lär sig hela tiden, också ifrån en lärare man ogillar, också ifrån en meningsmotståndare.

Att judar ofta fick gå i motvind hjälper faktiskt också till. Detta medförde att den judiske ynglingen som ville framåt och få bra betyg, eller komma in på en åtråvärd utbildning; fick plugga hårdare än flertalet klasskamrater.

Ungefär så.

Sedan att det finns även dumma judar - som för övrigt visas av mången judiskt skämt - är givetvis också sant.

PS. Jag ser nu att jag har redan tidigare svarat på tråden, med i sak samma synpunkter. Jag låter dock denna post vara kvar, svaren kompletterar varandra i någon mån.
Senast redigerad av AcS 2024-12-31 kl. 14:03.
Citera
2024-12-31, 16:09
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Sedan att det finns även dumma judar - som för övrigt visas av mången judiskt skämt - är givetvis också sant.

Jag har en liten försiktig hypotes att kulturer som ger hög status åt skämtare gynnar intelligens. För att skämt ofta bygger på att saker kan ses ur olika perspektiv. Det enkla, vardagliga, perspektivet samtidigt med allvarliga ting som sex och döden.

Att hela tiden leta efter sådana motsatspar mellan det enkla och det allvarliga för att få högre status bland sina likar/polare är ett sätt att se analytiskt på världen.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-12-31 kl. 16:15.
Citera
2024-12-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JointFimp
Bara azshkenazi judar är smarta och intelligenta. Alltså dom som är blandade med europeer. Riktiga judar som bor i Israel är dna kopplade till araber. Dom är ungefär lika dumma som araber. Enda skillnaden är att dom bor i ett land med pengar och utbildning.
De flesta i israel är från europa,usa ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in