2024-04-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Svamppulver i kapslar eller som fristående pulver är också ganska smidigt. Man tar en tesked om dagen med vatten. Mycket smidigt. Dess effekter beror på kvalitén på extraktet. Många hemsidor som säljer svampextrakt och pulver importerar råvaran från Kina. Ska man ha bättre kvalité köper man från producenter som har odlat svamparna i EU, USA och Japan.

Okej, så i teorin så kan produkten faktiskt fungera. Läste lite om Lion’s Mane.

Läste lite och det finns ju diverse varningar. Men är det någon fara på riktigt att inta pulver, gummies osv?

Nästan alla har två gummies som daglig dos. Vad händer om man överdoserar? Är någon av de psykadelisk? Sjukt intresserad pga en dokumentär jag såg om svampar. Alltså, hur svampen beter sig haha
Citera
2024-04-15, 19:28
Medlem
Citat:
Jag ser inget vettigt med att äta dessa godis-gummies. De är svindyra och har onödigt med socker och färgämnen. Köp riktigt svamptillskott om du vill vara hälsosam. Dessa är mer för vuxna som fortfarande vill vara barn och äta godis.

Egentligen är det skitsamma vad det är, och hur det är förpackat. Poängen var snarare om det fungerar :-)
Citera
2024-04-15, 19:37
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attentatsmannen
Okej, så i teorin så kan produkten faktiskt fungera. Läste lite om Lion’s Mane.

Läste lite och det finns ju diverse varningar. Men är det någon fara på riktigt att inta pulver, gummies osv?

Nästan alla har två gummies som daglig dos. Vad händer om man överdoserar? Är någon av de psykadelisk? Sjukt intresserad pga en dokumentär jag såg om svampar. Alltså, hur svampen beter sig haha

Det enda som är lite farligt är om du äter blodförtunnande medicin eftersom svampextrakt ofta har en blodförtunnande effekt. Givetvis säljs inte psykedeliska svampar på den lagliga marknaden. Medicinska svampar är något helt annat.
Citera
2024-04-15, 19:46
Medlem
ruttenfimps avatar
Är det inte typ RC i de här?
Citera
2024-04-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Är det inte typ RC i de här?

Vad är RC?
Citera
2024-04-15, 21:51
Medlem
Citat:
Det enda som är lite farligt är om du äter blodförtunnande medicin eftersom svampextrakt ofta har en blodförtunnande effekt. Givetvis säljs inte psykedeliska svampar på den lagliga marknaden. Medicinska svampar är något helt annat.

Jag har aldrig hört om dessa medicinska svampar.
Hade ju varit helt fenomenalt om dom gjorde en 10% vassare, mer koncentrerad och mindre deppad typ.

Är väl bara en tidsfråga att läkemedelsindustrin förbjuder de till fördel för sina egna produkter, OM de fungerar.
Citera
2024-04-15, 22:29
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Jag har aldrig hört om dessa medicinska svampar.
Hade ju varit helt fenomenalt om dom gjorde en 10% vassare, mer koncentrerad och mindre deppad typ.

Är väl bara en tidsfråga att läkemedelsindustrin förbjuder de till fördel för sina egna produkter, OM de fungerar.

Medicinska svampar har funnits i tusentals år, främst i Asien och Kina.

Kantareller är också en typ av medicinsk svamp, ungefär som att blåbär är bra för hälsan.
Citera
2024-04-16, 18:20
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Vad är RC?

Research chemicals
Citera
2024-04-17, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Research chemicals

Vet faktiskt inte.
Citera
2024-04-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Just som gummies kan jag inte svara.

I övrigt, så jo visst funkar de. Chaga, reishi, lions mane mfl

Lions mane kan man för övrigt äta som mat, tillaga ungefär som kyckling.

Vad händer om man tar dubbel/trippel dos?
Citera
2024-04-17, 12:32
Medlem
Citat:
Vad händer om man tar dubbel/trippel dos?

Hur ska jag kunna veta?

Jag tror dock inte så mycket sker vid en engångshändelse eftersom det som sagt går att äta lions mane som maträtt och chaga som kaffedryck utan överdosering
Citera
2024-04-17, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Hur ska jag kunna veta?

Jag tror dock inte så mycket sker vid en engångshändelse eftersom det som sagt går att äta lions mane som maträtt och chaga som kaffedryck utan överdosering

Hur du ska kunna veta? Du verkar vara lite svampig av dig. (No offense)

Ok! Perfekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in