Ja dr satt den, sista avsnittet. Det var ett bra avsnitt, och vldigt smart att ha avsnittet
pepprat med flashbacks. Man blev ju vldigt sugen p att brja se om frn brjan. Jag trodde att det skulle sluta med att Larry hamnade p samma avdelning som Jerry och co frn sista Seinfeld, men s blev det inte. Knslan av att denna ssongen skulle kunnat skrivas bttre fr att leda fram till detta avsnitt finns kvar hos mig.
En era gr i graven!
Det var ju vntat dock. Hela ssongen har byggt upp till att det skulle vara vldigt likt sista Seinfeld-avsnittet. Saknade ngra karaktrer i rttsalen dock. Men brjade garva nr hon frn "The Doll" kom in som vuxen.
Vad menar du med hamna p samma avdelning som Jerry och co? De skdisarna har ju dels varit med i Curb som r en serie dr Seinfeld existerar i det universumet som en serie=Seinfeld r i Curb en phittad serie och de riktiga skdisarna har sklart aldrig suttit i fngelse+att Seinfeld la ner 1998 och i sista avsnittet fick de ett rs fngelse. S ven om skdisarna frn Seinfeld inte varit med i Curb och LD aldrig varit knd som skaparen av Seinfeld i Curb hade gnget frn Seinfeld varit fria i 25r.
Det var ju vntat dock. Hela ssongen har byggt upp till att det skulle vara vldigt likt sista Seinfeld-avsnittet. Saknade ngra karaktrer i rttsalen dock. Men brjade garva nr hon frn "The Doll" kom in som vuxen.
Vad menar du med hamna p samma avdelning som Jerry och co? De skdisarna har ju dels varit med i Curb som r en serie dr Seinfeld existerar i det universumet som en serie=Seinfeld r i Curb en phittad serie och de riktiga skdisarna har sklart aldrig suttit i fngelse+att Seinfeld la ner 1998 och i sista avsnittet fick de ett rs fngelse. S ven om skdisarna frn Seinfeld inte varit med i Curb och LD aldrig varit knd som skaparen av Seinfeld i Curb hade gnget frn Seinfeld varit fria i 25r.
S... va?
Vet inte, jag hade tnkta att det var som nn surrealistiskt metavrld eller nt.
med tanke p att serien hade sin premir r 2000 s r det inte helt fel att inkludera en massa flashbacks
. Mycket som har hnt sedan dess ven om jag r ett stort fan av Seinfeld, s tog det tid innan jag brjade titta p Curb Your Enthusiasm, tror jag brjade flja det runt ssong 7. Brukar vanligtvis ha ganska svrt o fastna fr sitcoms, efter 2000 tror jag inte att jag har fljt en annan sitcom.
En OK final, men terigen fr mnga ider som blandas. Larry slipper fngelse och jag frstr att det ska vara en fortsttning av temat att han aldrig lr sig en lxa, men fr mig blir det ett antiklimax. Det roliga med Seinfeld-finalen (vars kritik jag allts inte instmmer med) r att de fortstter leva p samma stt oavsett omstndigheter. Implikationen blir att de kommer komma ut ur fngelset helt ofrndrade, men den biten lmnas till fantasin. Att Larry av en fnig anledning kommer undan gr att han slipper den situation som kan frvntas leda till frndring, och fr hela ssongen att knnas ondig.
Att gra samma slut igen skulle dessutom vara ett perfekt lngfinger till alla som har tjatat om att Seinfeld-finalen var dlig, ngot Larry faktiskt aldrig hllit med om. Jag fick gshud nr det i arresten brjade anspelas p frsta avsnittet, The Pants Tent, p samma stt som George och Jerry i samma situation anspelade p det frsta Seinfeld-avsnittet. Cirkeln sluts. Nr Larry istllet friades var min frsta tanke att han skulle skjutas av Richards ex, vilket hade varit ett ironiskt, makabert och skruvat avslut i ordens humoristiska bemrkelser. Men nej, Richards replik om att exet hade en pistol och ville skjuta Larry saknade helt payoff. Varfr var hon ens med? Fr att Larry skulle f tervinna sjlvmord fr HANS skull-skmtet frn Seinfeld-dagarna?
Men visst r det kul med alla tidigare roller som vittnar mot Larrys karaktr. Kunde ha ftt vara fler, men man blev rtt nostalgisk och sugen p att starta om serien. Lite vl mycket kaos i rtten, men det r symptomatiskt fr de senare ssongerna som mest pmint om tecknad humor. Att den utt sett hgfrdiga Susie skulle g med p att fejka handikapp r extremt out of character t.ex., speciellt nr det r fr Larrys skull (hon bryr sig inte ens det minsta nr han dms till fngelse). Men men, med senare ssongers mttstockar fr finalen bedmas som godknd, trots att den sista ssongen verlag varit usel.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-04-09 kl. 14:56.
Tittade p avsnitt 1 frn frsta ssongen. Temat fr det avsnittet var byxtltet precis det som uppstod i fngelset i slutet innan Jerry Seinfeld kom. Cirkeln r sluten.
Ooohhh !! En trd blockerad frn Googles skresultat.
Efter tolv ssonger kunde inte ens P1s kulturradio hlla sig utan inleder detta avsnitt med nra 13 min om serien.
Inbjudne Gran Everdahl frsker frklara seriens storhet han ansg sig inse redan vid avsnitt tv som sgs fre officiell premir p utskickad.......VHS !
Tittade p avsnitt 1 frn frsta ssongen. Temat fr det avsnittet var byxtltet precis det som uppstod i fngelset i slutet innan Jerry Seinfeld kom. Cirkeln r sluten.
D har du helt misstfrsttt. Hela pongen dr var ju att "lura" tittarna till att gra som i Seinfeld, att man brjar och avslutar serien med att samma mne diskuteras. I Seinfeld brjade de med att diskutera skjortknappar och slutade med det. Slutet p Seinfeld har ftt kritik i flera r vilket Larry sklart inte missat. Larry snackar om byxtltet i cellen som ocks r frn frsta scenen i frsta avsnittet av hela serien och lurar in tittarna till att tro att cirkeln ska slutas men s dyker Jerry upp och avbryter det slutet.
D har du helt misstfrsttt. Hela pongen dr var ju att "lura" tittarna till att gra som i Seinfeld, att man brjar och avslutar serien med att samma mne diskuteras. I Seinfeld brjade de med att diskutera skjortknappar och slutade med det. Slutet p Seinfeld har ftt kritik i flera r vilket Larry sklart inte missat. Larry snackar om byxtltet i cellen som ocks r frn frsta scenen i frsta avsnittet av hela serien och lurar in tittarna till att tro att cirkeln ska slutas men s dyker Jerry upp och avbryter det slutet.
Nu ska du inte ta det med cirkeln r slutet s allvarligt. Jag ironiserade. Icke desto mindre r det ett faktum att byxtltet frekom i frsta och sista avsnittet s jag har inte missfrsttt eller sker efter ngon djupare mening i det.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!