2024-04-08, 17:20
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
[quote=carminaburana|87913503]Ja d
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja dr satt den, sista avsnittet. Det var ett bra avsnitt, och vldigt smart att ha avsnittet

En era gr i graven!
Det var ju vntat dock. Hela ssongen har byggt upp till att det skulle vara vldigt likt sista Seinfeld-avsnittet. Saknade ngra karaktrer i rttsalen dock. Men brjade garva nr hon frn "The Doll" kom in som vuxen.

Vad menar du med hamna p samma avdelning som Jerry och co? De skdisarna har ju dels varit med i Curb som r en serie dr Seinfeld existerar i det universumet som en serie=Seinfeld r i Curb en phittad serie och de riktiga skdisarna har sklart aldrig suttit i fngelse+att Seinfeld la ner 1998 och i sista avsnittet fick de ett rs fngelse. S ven om skdisarna frn Seinfeld inte varit med i Curb och LD aldrig varit knd som skaparen av Seinfeld i Curb hade gnget frn Seinfeld varit fria i 25r.

S... va?
Citera
2024-04-08, 19:28
Medlem
carminaburanas avatar
[quote=IWannaBeAdored|87913684]
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja d

Det var ju vntat dock. Hela ssongen har byggt upp till att det skulle vara vldigt likt sista Seinfeld-avsnittet. Saknade ngra karaktrer i rttsalen dock. Men brjade garva nr hon frn "The Doll" kom in som vuxen.

Vad menar du med hamna p samma avdelning som Jerry och co? De skdisarna har ju dels varit med i Curb som r en serie dr Seinfeld existerar i det universumet som en serie=Seinfeld r i Curb en phittad serie och de riktiga skdisarna har sklart aldrig suttit i fngelse+att Seinfeld la ner 1998 och i sista avsnittet fick de ett rs fngelse. S ven om skdisarna frn Seinfeld inte varit med i Curb och LD aldrig varit knd som skaparen av Seinfeld i Curb hade gnget frn Seinfeld varit fria i 25r.

S... va?

Vet inte, jag hade tnkta att det var som nn surrealistiskt metavrld eller nt.
Citera
2024-04-09, 00:27
Medlem
Elementarts avatar
En ganska bra final nd,
. Mycket som har hnt sedan dess ven om jag r ett stort fan av Seinfeld, s tog det tid innan jag brjade titta p Curb Your Enthusiasm, tror jag brjade flja det runt ssong 7. Brukar vanligtvis ha ganska svrt o fastna fr sitcoms, efter 2000 tror jag inte att jag har fljt en annan sitcom.

Curb's Last Day on Set: https://www.youtube.com/watch?v=_GdQNpa69JE (innehller spoilers, s se inte frrn ni sett klart sista avsnittet).
Senast redigerad av Elementart 2024-04-09 kl. 01:14.
Citera
2024-04-09, 14:53
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Senast redigerad av AllHailBoognish 2024-04-09 kl. 14:56.
Citera
2024-04-09, 22:12
Medlem
Elementarts avatar
Vilket avsnitt skulle ni sga var smst i serien? Fr mig r det nog Car Periscope, tyckte att hela idn med ett teleskop nr du kr bil kndes dlig.
Citera
2024-04-09, 22:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Tittade p avsnitt 1 frn frsta ssongen. Temat fr det avsnittet var byxtltet precis det som uppstod i fngelset i slutet innan Jerry Seinfeld kom. Cirkeln r sluten.
Citera
2024-04-17, 17:51
Medlem
Ooohhh !! En trd blockerad frn Googles skresultat.

Efter tolv ssonger kunde inte ens P1s kulturradio hlla sig utan inleder detta avsnitt med nra 13 min om serien.
Inbjudne Gran Everdahl frsker frklara seriens storhet han ansg sig inse redan vid avsnitt tv som sgs fre officiell premir p utskickad.......VHS !
Citera
2024-04-17, 18:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Vilket avsnitt skulle ni sga var smst i serien? Fr mig r det nog Car Periscope, tyckte att hela idn med ett teleskop nr du kr bil kndes dlig.

Det r med i ett seinfeld avsnitt med, nr jerry frestller sig aitt liv i framtiden med kramer
Citera
2024-04-18, 21:35
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tittade p avsnitt 1 frn frsta ssongen. Temat fr det avsnittet var byxtltet precis det som uppstod i fngelset i slutet innan Jerry Seinfeld kom. Cirkeln r sluten.
D har du helt misstfrsttt. Hela pongen dr var ju att "lura" tittarna till att gra som i Seinfeld, att man brjar och avslutar serien med att samma mne diskuteras. I Seinfeld brjade de med att diskutera skjortknappar och slutade med det. Slutet p Seinfeld har ftt kritik i flera r vilket Larry sklart inte missat. Larry snackar om byxtltet i cellen som ocks r frn frsta scenen i frsta avsnittet av hela serien och lurar in tittarna till att tro att cirkeln ska slutas men s dyker Jerry upp och avbryter det slutet.
Citera
2024-04-18, 22:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
D har du helt misstfrsttt. Hela pongen dr var ju att "lura" tittarna till att gra som i Seinfeld, att man brjar och avslutar serien med att samma mne diskuteras. I Seinfeld brjade de med att diskutera skjortknappar och slutade med det. Slutet p Seinfeld har ftt kritik i flera r vilket Larry sklart inte missat. Larry snackar om byxtltet i cellen som ocks r frn frsta scenen i frsta avsnittet av hela serien och lurar in tittarna till att tro att cirkeln ska slutas men s dyker Jerry upp och avbryter det slutet.

Nu ska du inte ta det med cirkeln r slutet s allvarligt. Jag ironiserade. Icke desto mindre r det ett faktum att byxtltet frekom i frsta och sista avsnittet s jag har inte missfrsttt eller sker efter ngon djupare mening i det.
Citera
2024-05-05, 00:41
Medlem
CaptainInsane-os avatar
En medioker sista ssong avslutades nd med en nick till Seinfeld. Det rcker fr mig. Tack fr allt Larry!

Min signatur dk ven upp igen. Frsta gngen jag hrde den sen den dr decemberkvllen 2006
Citera
2025-02-07, 22:18
Medlem
Rob1891s avatar
Sammantaget en grym serie som hngt med sedan barndomen.

Totalt ondigt vetande; Cheryl r gift med Robert F. Kennedy Jr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in