Citat:
Jag tror vi har olika definition på vad stora misstankar är.
Givetvis borde uppgifterna utredas(dock inga uppgifter som ger skälig misstanke) och det är såklart bra att PH reagerade.
Men nu var det ju inte så att PH bara "reagerade" utan också agerade och "lekte polis".
Som sagt dina teorier kring detta ser inte jag som att det tillför SE-hypotesen något ö.h.t.
Snarare åt andra hållet när man jagar förklaringar till alla små-uppgifter på det här sättet.
Klart att jag lyssnat på banden och hört hur SE diskuteras.
Men det går ju inte att påstå att de där och då misstänkte honom som mördare. Det skulle inte ha slutat med ett förhör den 25/4 för SE i sådana fall.
Diskussioner i Palmerummet handlade om att vissa uppgifter inte gick ihop, att signalement stämde bra överens med ex. mannen på DB-gata o.s.v.
Givetvis borde uppgifterna utredas(dock inga uppgifter som ger skälig misstanke) och det är såklart bra att PH reagerade.
Men nu var det ju inte så att PH bara "reagerade" utan också agerade och "lekte polis".
Som sagt dina teorier kring detta ser inte jag som att det tillför SE-hypotesen något ö.h.t.
Snarare åt andra hållet när man jagar förklaringar till alla små-uppgifter på det här sättet.
Klart att jag lyssnat på banden och hört hur SE diskuteras.
Men det går ju inte att påstå att de där och då misstänkte honom som mördare. Det skulle inte ha slutat med ett förhör den 25/4 för SE i sådana fall.
Diskussioner i Palmerummet handlade om att vissa uppgifter inte gick ihop, att signalement stämde bra överens med ex. mannen på DB-gata o.s.v.
Det är en historieförfalskning att påstå att Irvell inte hyste någon misstanke och att PH "lekte polis".
Efter att ljudklippen släpptes hör denna uppfattning hemma på soptippen.
Irvells insatser:
1. Har kontakt med Ålandskvinnan.
2. Ser likheten mellan mannen på DBG och SE.
3. Kontaktar PH för att denne diskret skall höra sig för.
4. Omfattande förhör av personalen på Skandia.
5. Ser till att vittnen tillfrågas om de sett SE.
Att det inte blev mer än förhöret i april är för att förhören av personalen på Skandia drog ut på tiden. Antagligen tog det tid att transkribera de långa förhören från ljudband till text.
Plus att semestern kom i vägen. Efter detta hade Irvell gått i pension.
Men som vi kan höra tar Linder upp samma tråd senare, tyvärr en aning för sent.